
Umění, které by dnes ochránci přírody nepovolili: Kopicova galerie v Českém ráji
Dotykové ovládání jednotlivých funkcí patří k nejčastěji kritizovaným prvkům v interiérech nových aut. Volkswagen by se podle svého šéfa Thomase Schäfera mohl v budoucnu vrátit ke klasickým tlačítkům zatím alespoň na volantu. Prvním vozem se staronovým volantem by se měla stát nová generace Golfu.
Trh s novými auty se už řadu měsíců svíjí v obrovských křečích. Chybí díly, zákazníci čekají na vyřízení objednávky mnohem déle než před pár lety a ceny neustále rostou. Nejen kvůli inflaci, ale také kvůli zavádění nových norem týkajících se mimo jiné výfukových plynů. Bývalý šéf Škody a nynější předseda představenstva Volkswagenu Thomas Schäfer očekává zdražení nových aut o tři až pět tisíc euro, tedy zhruba 73 až 123 tisíc korun.
Automobilka Škoda Auto oficiálně potvrdila, že Klaus Zellmer se k 1. červenci 2022 stane předsedou představenstva značky. Nahradí dosavadního šéfa Thomase Schäfera, který převezme k 1. červenci funkci předsedy představenstva značky Volkswagen, zároveň se stane členem koncernového představenstva a bude řídit skupinu objemových značek.
Nová generace vlajkové lodi automobilky Škoda Superbu se bude vyrábět v bratislavském závodě koncernu Volkswagen na stejné lince jako nový VW Passat. Počítá se opětovně také s verzí kombi.
Doslova raketovou kariéru zažívá jedenapadesátiletý předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer. Po necelých dvou letech ve vedení české značky usedne v červenci příštího roku do stejného křesla v automobilce Volkswagen. Šéfem celého koncernu VW zůstává Herbert Diess.
Dnešní doba nepřeje autům se spalovacím motorem a ani v budoucnu se to zřejmě nezmění. Kvůli připravované emisní normě Euro 7 nejspíš zmizí řada tradičních jmen z automobilového trhu. Bude mezi nimi i česká legenda?
Po příchodu současného předsedy představenstva Thomase Schäfera mnozí nespokojeně brblali nad úmyslem zaměřit produkci levnějším směrem a konkurovat rumunské Dacii. Dnes by to možná nebylo od věci. Nový model Slavia by měl k pokoření Rumunů výborný potenciál, jenže v Evropě se prodávat nebude.
Po úspěšném debutu v oblasti elektromobility přijíždí Škoda s další karosářskou verzí svého prvního a dosud jediného čistě elektrického modelu Enyaq iV. Nová karoserie ve stylu kupé dodala vozu potřebný šmrnc a dynamičtější vzhled, zároveň ale vylepšila už tak skvělý jízdní komfort.
Sotva se oficiálně objevila nová a v dnešní době pohříchu zcela neelektrická nová generace Škody Fabia, už se na boleslavském nebi zjevují první mračna, která nevěstí nic dobrého pro její středně vzdálenou budoucnost. Své obavy přiznal šéf české automobilky Thomas Schäfer nebývale otevřeně britskému magazínu Auto Express.
Automobilka Škoda Auto přestane vyrábět model Fabia ve variantě kombi. Důvodem jsou přísné emisní limity, kvůli kterým musí vyrábět více elektromobilů. Firma to oznámila v dopise zaměstnancům, který má redakce CNN Prima NEWS k dispozici a pod nímž jsou podepsáni předseda představenstva Thomas Schäfer a předseda odborů Jaroslav Povšík. Kdy se přestane Fabia kombi vyrábět, není jasné.
Čtvrtou generací Škody Fabia jsme jezdili ještě v zamaskované podobě, důkladně jsme ji proměřili, známe její nabídku motorizací a také nejdůležitější parametry. Do úplného složení této mozaiky však stále chyběly dva nejzásadnější dílky – jak bude malý hatchback vypadat a kolik bude stát. I to už ale po úterním slavnostním odhalení víme. Rozhodli jsme se proto srovnat žhavou českou novinku s největšími konkurenty na českém trhu.
Škoda ve čtvrtek odhalila zbrusu nový model Kushaq. Kompaktní SUV určené výhradně pro indické zákazníky stojí jako první na modulární platformě MQB-A0-IN. Kushaq bude jedním z modelů koncernu VW vyráběných v Indii pro tamní trh. Pod kapotou najdeme pouze benzinové motory spřažené jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou.