
Černochová: Často hlasuji jinak než Benda. Jsem pro nejpřísnější variantu ochrany dětí
Turecko-kurdská svatební oslava v Německu se změnila v tragédii, když na dálnici A39 nedaleko Wolfsburgu havarovala dvě vozidla z novomanželského konvoje. Pět lidí bylo vážně zraněno, a to včetně nevěsty a ženicha. Píše o tom deník Bild.
Koncern Volkswagen se před pár lety rozhodl vsadit vše na elektromobilitu. Z tradičních modelů zbývá prakticky jen malé Polo, výraznou elektrifikační kúru podstupuje Golf a z někdejší vlajkové lodi Passatu zbylo kombíkové torzo. Na jeho místo nastoupila elektrická limuzína ID.7. Dokáže ho u zákazníků nahradit?
Ve chvíli, kdy jsou akvaparky přeplněné, hrady a zámky okoukané, dovolená je daleko, ale nějaký výlet by se přesto hodil, je tu milá alternativa. Autostadt Wolfsburg. Ženu ani děti nejspíš tenhle termín na první dobrou nenadchne, ale vracet domů se budou nadšení. Malému městu v Dolním Sasku samozřejmě vévodí fabrika na vozy značky Volkswagen, ale Autostadt je spíš takovým technologickým skanzenem.
Dotykové ovládání jednotlivých funkcí patří k nejčastěji kritizovaným prvkům v interiérech nových aut. Volkswagen by se podle svého šéfa Thomase Schäfera mohl v budoucnu vrátit ke klasickým tlačítkům zatím alespoň na volantu. Prvním vozem se staronovým volantem by se měla stát nová generace Golfu.
Nový Volkswagen Taigo je vůbec prvním modelem z Wolfsburgu, který obdržel karoserii typu SUV kupé. Vychází z brazilského modelu VW Nivus, ale oproti němu má více technologických vychytávek a především bezpečnostním prvků. Se zajímavou cenovou nabídkou nebude na trhu rozhodně bez šancí.
Polovodičová krize postihla i legendární model Volkswagenu. Výroba Passatu v německém Emdenu bude kvůli chybějícím součástkám zastavena přinejmenším do 10. ledna.
Doslova raketovou kariéru zažívá jedenapadesátiletý předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer. Po necelých dvou letech ve vedení české značky usedne v červenci příštího roku do stejného křesla v automobilce Volkswagen. Šéfem celého koncernu VW zůstává Herbert Diess.
Ve Wollfsburgu už přetekl pohár trpělivosti s množícími se útoky organizace Greenpeace a chystá se aktivisty poslat za mříže. Její příslušníci napáchali druhé největší světové automobilce za poslední dva měsíce velké škody. Německý portál Heise Autos informuje, že Volkswagen na Greenpeace už podal žalobu.
Legenda mezi užitkovými vozy – i tak lze popsat Volkswagen Multivan, který na světovém trhu působí již přes sedmdesát let! Mezigenerační změny dosud byly však jen kosmetické, tedy až do chvíle, než Wolfsburgští představili v pořadí již sedmé vydání této oblíbené dodávky. To si díky nové platformě prošlo ve všech směrech revolucí.
Omlazený Volkswagen Polo míří krátce po světové premiéře do předprodeje. Pro české zákazníky je k dostání od 346 900 Kč, tedy o něco dráž než před faceliftem. Na druhou stranu nabízí bohatší sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje i LED světla, digitální přístroje či armádu asistenčních systémů. Pod kapotou najdeme tři motory na benzin a jeden motor na CNG.
Volkswagen Tiguan Allspace je v polovině svého životního cyklu, proto prodělal modernizaci. Ta přinesla nejen změnu jeho vzhledu a vylepšení interiéru, ale i balíček moderních technologií, jež předtím vůbec nenabízel. Zahrnuje například asistovanou jízdu na dálnici do rychlosti 210 km/h.