Automobilka Volkswagen vstupuje do přeplněného segmentu kompaktních crossoverů s novým modelem Taigo. Zákazníky chce nalákat zejména na atraktivní karoserii SUV-kupé, stylový a zároveň moderní interiér, prostornou kabinu i zavazadelník, ale také na tradiční benzinové motory. Taigo vychází z modelu Nivus, který se již prodává v Brazílii. Na evropský trh by měla novinka dorazit ještě koncem léta.
Nové Taigo je vlastně evropskou verzí modelu Nivus, který se aktuálně nabízí v Brazílii. Vozy se od sebe prakticky neliší, jejich základem je obdobná platforma MQB A0. Tu mimo jiné využívá také sourozenecký Volkswagen Polo. Největším rozdílem tak zůstává název. Wolfsburgská automobilka totiž chtěla, aby její nové SUV lépe zapadalo mezi již prodávané modely T-Cross, T-Roc, Tiguan a Touareg. Přeci jen označení Nivus by z této řady zásadně vybočovalo.
Drobnými změnami prošel design (hlavně světel), použité materiály v kabině, paleta motorizací, ale i technologických a digitálních služeb. Upravena byla rovněž struktura jednotlivých výbav. Rozměry exteriéru však zůstaly stejné. Taigo měří na délku 4 266 milimetrů, na šířku 1 757 milimetrů a na výšku 1 494 milimetrů. Rozvor náprav ukrajuje 2 566 milimetrů. V porovnání s nejmenším SUV od Volkswagenu, tedy s T-Crossem, je tak nové Taigo delší, širší, nižší a má také nepatrně delší rozvor.
Zajímavé je, že i přes sportovně laděnou karoserii se splývavou zádí poskytuje nové Taigo uvnitř dostatek prostoru. Objemem zavazadelníku dokonce drtí většinu svých konkurentů. Hodnotu 438 litrů překonává už jen Ford Puma a sourozenecký Volkswagen T-Cross. Je tedy až neuvěřitelné, jak novinka dokázala skloubit stylový design s prostorností.
Bohatá základní výbava
Nové Taigo se v Evropě bude nabízet hned ve čtyřech výbavových stupních. Základem bude stejnojmenné provedení Taigo, následovat bude Life, Style a vrcholná varianta R-Line vytvořena na míru evropským klientům s řadou černě lakovaných sportovních doplňků. Už v nejlacinější verzi (Taigo) však najdeme diodové světlomety, digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 6,5 palce, infotainment nové generace MIB 3,1 s bohatou konektivitou, klimatizaci, multifunkční volant nebo středový airbag. Chybět by neměla ani řada asistenčních systémů v čele se systémy Front Assist nebo Lane Assist.
Zákazníci si mohou dále připlatit třeba za LED Matrix světlomety, bezdrátové dobíjení telefonu, USB-C porty nebo za systém IQ.Drive Travel Assist, jenž umožňuje částečně autonomní jízdu.
Žádný hybrid, ale ani diesel
Pod kapotou nového městského crossoveru nalezneme dobře známé benzinové tříválce a jeden čtyřválec. Dvojice tříválců 1.0 TSI nabídne výkon buď 70 kW (95 koní), nebo 81 kW (110), kdežto nejsilnější čtyřválec 1.5 TSI poskytne 110 kW (150 koní). V závislosti na pohonné jednotce bude dostupná pěti či šestistupňová manuální převodovka nebo sedmistupňový automat DSG. Roztáčena však budou výhradně přední kola.
Nový Volkswagen Taigo by na starý kontinent měl dorazit ještě koncem léta, přičemž cenově by měl přibližně odpovídat modelu T-Cross, který v Česku začíná na ceně 489 900 Kč. Malé SUV-kupé se bude vyrábět ve španělské Pamploně, kde z výrobní linky sjíždí také Polo a T-Cross.