reklama

Základ z Golfu a hybrid pod kapotou. Nový Volkswagen Multivan prošel revolucí

Legenda mezi užitkovými vozy –⁠ i tak lze popsat Volkswagen Multivan, který na světovém trhu působí již přes sedmdesát let! Mezigenerační změny dosud byly však jen kosmetické, tedy až do chvíle, než Wolfsburgští představili v pořadí již sedmé vydání této oblíbené dodávky. To si díky nové platformě prošlo ve všech směrech revolucí.

reklama

Zcela přepracovaný byl design vozu, přibyly nejmodernější technologie i nejvyspělejší pohonné jednotky a zapracovalo se také na zdokonalení jízdních vlastností. Klíčová prostornost a variabilita interiéru přitom zůstala zachována.

Nový Volkswagen Multivan T7 chce být více osobním automobilem nežli užitkovým vozem. Potvrzuje to i modulární platforma MQB, kterou přebírá například od modelu Golf. Oproti tomu Transporter a Caravelle se nadále zaměří na firemní klientely, spolu s odvozeným obytným vozem California. V roce 2022 pak dorazí také elektrický ID.Buzz, jenž bude využívat platformu MEB. K dostání bude jak v osobní, tak i užitkové verzi.

Mohutná karoserie i bezedný zavazadelník

A teď už zpět k novému Multivanu T7. Oproti předchůdci je základní provedení delší a širší. S délkou 4 973 milimetrů se natáhlo o 69 milimetrů a s šířkou 1 941 milimetrů se rozšířilo o 37 milimetrů. Zároveň je ale o 47 milimetrů nižší, výška vozu tak nyní činí 1 903 milimetrů. Rozvor náprav se prodloužil o pouhých 124 milimetrů, na výsledných 3 124 milimetrů. Později dorazí také delší verze, která bude měřit na délku až 5 173 milimetrů. Ostatními rozměry už bude odpovídat konvenční variantě.

Zavazadelník tradičně nabízí bohatý odkládací prostor. Základní objem činí 469 litrů, po sklopení druhé i třetí řady sedadel se lze dostat až na 3672 litrů. Pokud sáhnete po prodloužené verzi, můžete počítat dokonce s objemem 4053 litrů.

Krabice ve sportovním obalu

Už první pohled napovídá, že Multivan T7 prošel zásadní omlazovací kůrou. Některými detaily se však designéři snažili vrátit ke generaci T4. Nechybí ale ani moderní prvky jako jsou IQ.LIGHT, nové matrixové světlomety od Volkswagenu. Zadní části rovněž dominují LED světla, které dokonale propůjčují i docela velkému autu sportovní rysy. Dynamickou vizáž podtrhuje také spoiler s bočními lemy.

Na palubě nového Multivanu T7 pak najdeme snad úplně všechno. Tady už opravdu nepoznáte, že sedíte v dodávce! Před řidičem se rozprostírá palubní deska inspirovaná designem generace T3, opět však doplněna o moderní prvky. Jedním z nich je například digitální kokpit s úhlopříčkou 10,25 palce, jemuž sekunduje desetipalcový displej multimédií. Pořídit si můžete dokonce i prémiové hi-fi Harman Kardon se 14 reproduktory a subwooferem s celkovým výkonem 840 W, který udělá z Multivanu koncertní síň.

Rolls-Royce mezi dodávkami

„Tésedmička je nově vybavena parkovacím systémem, jenž umí zaparkovat samočinně a poskytuje kamerový výhled kolem celého auta (360°). Řidiče také varuje na jedoucí auto při couvání z parkovacího místa. Adaptivní tempomat má funkci stop&go a doplňuje ho systém vedení jízdy v pruhu, samozřejmě nesmí chybět systém nouzového brzdění, monitorování mrtvých úhlů a další bezpečnostní nezbytností včetně užitečného asistenta jízdy s přívěsem.

Otevření dveří pouhým gestem

Volkswagen Multivan byl odjakživa králem variability a nejnovější sedmá generace to jen potvrzuje. Uvnitř najdeme úplně rovnou podlahu s kolejnicemi, které vedou napříč celou kabinou. Jednotlivá sedadla je tak možné libovolně posouvat, ale i vyjímat. Praktickou novinkou je posuvný multifunkční stolek uprostřed se spoustou odkládacích míst. Nadšence do high-tech vychytávek pak potěší elektronicky otevíratelné boční dveře. Otevřít jdou bezdotykově mávnutím nohou, obdobně jako víko zavazadlového prostoru.

Ekologický i dynamický zároveň

Pod kapotou Multivanu T7 nově nalezneme plug-in hybridní ústrojí kombinující 1,4litrový benzinový turbomotor s elektromotorem o celkovém výkonu 160 kW a s točivým momentem 350 N.m. Mezi konvenční jednotky se pak zařadí dva zážehové a jedna vznětová motorizace. Ty benzinové s příponou TSI budou mít výkon 100 kW a 150 kW, přičemž čtyřválcový TDI agregát poskytne 110 kW výkonu. Každá z motorizací bude dostupná s převodovkou DSG. Poháněná budou přední kola, do budoucna však není vyloučen příchod čtyřkolky.

Na český trh nový Volkswagen Multivan T7 dorazí v lednu roku 2022.

Tagy:

Hlavní zprávy

Analytik: Ukrajinští radikálové prezidentovi vyčítají mírnost k Rusům i židovský původ
360°

Analytik: Ukrajinští radikálové prezidentovi vyčítají mírnost k Rusům i židovský původ

Pokud by došlo k válce mezi Ruskem a Ukrajinou, pro Moskvu by bylo lepší zaútočit hned, než bude druhá největší země Evropy lépe vyzbrojená. Uvedl to v pořadu 360° analytik Lukáš Visinger, který poukázal i na kritiku ze strany radikální pravice vůči ukrajinskému prezidentovi. Podle předsedy sněmovního výboru pro bezpečnost Pavla Žáčka (ODS) musíme být kvůli vypjatým vztahům připraveni na jakýkoli scénář a být dostatečně vybaveni k tomu, abychom pomohli Ukrajině. Zatím je však podle něj modernizace naší armády nedostatečná.

Předváděl opici, nezahraje si 30 zápasů. Český hokejista má v zámoří stop za rasismus
Hokej

Předváděl opici, nezahraje si 30 zápasů. Český hokejista má v zámoří stop za rasismus

Český útočník Kryštof Hrabík dostal v nižší zámořské hokejové soutěži AHL zákaz startu ve 30 zápasech za rasistické gesto k protihráči. Dvaadvacetiletý kladenský odchovanec se ho dopustil minulý týden v utkání farmářského týmu San Jose Barracuda proti Tucson Roadrunners vůči útočníkovi tmavé pleti Boku Imamovi. Podle zámořských médií Hrabík pohybem předstíral opici.

Sledujte ŽIVĚ Partii s Blažkem a Benešovou: Jak by řešili kauzu Vlasty Parkanové?

Změní českou justici případ bývalé ministryně Vlasty Parkanové? Na otázku budou hledat odpovědi hosté Partie Terezie Tománkové ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS) a jeho předchůdkyně ve vládě Marie Benešová (za ANO). Následovat bude velká diskuse o testování, očkování a nových protipandemických opatřeních, které se zúčastní hned několik zástupců různých politických stran. Pořad můžete sledovat v neděli od 11 hodin na CNN Prima NEWS nebo v tomto článku.

To si Štrasburk za rámeček nedá. Právníci a politici cupují verdikt v kauze Michalákové

Verdikt Evropského soudu pro lidská práva v kauze Evy Michalákové vyvolal vlnu překvapení, rozhořčení i mrzení. Politici například zmiňují, že se evropská justice nezabývala klíčovými poznatky, které hrály ve prospěch české matky. Podobně se vyjádřili i někteří právníci. Česká Kancelář vládního zmocněnce ve svém stanovisku naopak uvedla, že Michaláková neměla podat stížnost za své děti, protože s nimi byla ve střetu zájmů.

Hrozí další covidový let? Vyloučit to nelze, je to ruleta, tvrdí Český olympijský výbor

V nejhorší možné situaci, pokud jde o šíření koronaviru v Česku, budou sportovci příští týden vyrážet na zimní olympiádu v Pekingu. Český olympijský výbor (ČOV) věří, že udělal maximum v přípravách bezpečnostních opatření, přesto se nedají vyloučit případy pozitivních výsledků testů, ať už před odletem či po příletu do dějiště her.

reklama

Domácí zpravodajství

Pět let od smrti herce Pavlaty: Obermaierová ho podváděla, pro Vetchého byl jako táta

Známého dabéra a herce Michala Pavlatu, který před pěti lety zemřel ve věku jednasedmdesáti let, na sklonku života sužovaly velké zdravotní problémy. Prodělal urologickou operaci, léčil se s chronickou obstrukční plicní nemocí, a nakonec onemocněl rakovinou. O tom, s čím se potýká, neměli jeho kolegové tušení. Nesvěřil se ani své lásce z mládí, herečce Jaroslavě Obermaierové.

reklama