Základ z Golfu a hybrid pod kapotou. Nový Volkswagen Multivan prošel revolucí

Legenda mezi užitkovými vozy –⁠ i tak lze popsat Volkswagen Multivan, který na světovém trhu působí již přes sedmdesát let! Mezigenerační změny dosud byly však jen kosmetické, tedy až do chvíle, než Wolfsburgští představili v pořadí již sedmé vydání této oblíbené dodávky. To si díky nové platformě prošlo ve všech směrech revolucí.

Zcela přepracovaný byl design vozu, přibyly nejmodernější technologie i nejvyspělejší pohonné jednotky a zapracovalo se také na zdokonalení jízdních vlastností. Klíčová prostornost a variabilita interiéru přitom zůstala zachována.

Nový Volkswagen Multivan T7 chce být více osobním automobilem nežli užitkovým vozem. Potvrzuje to i modulární platforma MQB, kterou přebírá například od modelu Golf. Oproti tomu Transporter a Caravelle se nadále zaměří na firemní klientely, spolu s odvozeným obytným vozem California. V roce 2022 pak dorazí také elektrický ID.Buzz, jenž bude využívat platformu MEB. K dostání bude jak v osobní, tak i užitkové verzi.

Mohutná karoserie i bezedný zavazadelník

A teď už zpět k novému Multivanu T7. Oproti předchůdci je základní provedení delší a širší. S délkou 4 973 milimetrů se natáhlo o 69 milimetrů a s šířkou 1 941 milimetrů se rozšířilo o 37 milimetrů. Zároveň je ale o 47 milimetrů nižší, výška vozu tak nyní činí 1 903 milimetrů. Rozvor náprav se prodloužil o pouhých 124 milimetrů, na výsledných 3 124 milimetrů. Později dorazí také delší verze, která bude měřit na délku až 5 173 milimetrů. Ostatními rozměry už bude odpovídat konvenční variantě.

Zavazadelník tradičně nabízí bohatý odkládací prostor. Základní objem činí 469 litrů, po sklopení druhé i třetí řady sedadel se lze dostat až na 3672 litrů. Pokud sáhnete po prodloužené verzi, můžete počítat dokonce s objemem 4053 litrů.

Krabice ve sportovním obalu

Už první pohled napovídá, že Multivan T7 prošel zásadní omlazovací kůrou. Některými detaily se však designéři snažili vrátit ke generaci T4. Nechybí ale ani moderní prvky jako jsou IQ.LIGHT, nové matrixové světlomety od Volkswagenu. Zadní části rovněž dominují LED světla, které dokonale propůjčují i docela velkému autu sportovní rysy. Dynamickou vizáž podtrhuje také spoiler s bočními lemy.

Na palubě nového Multivanu T7 pak najdeme snad úplně všechno. Tady už opravdu nepoznáte, že sedíte v dodávce! Před řidičem se rozprostírá palubní deska inspirovaná designem generace T3, opět však doplněna o moderní prvky. Jedním z nich je například digitální kokpit s úhlopříčkou 10,25 palce, jemuž sekunduje desetipalcový displej multimédií. Pořídit si můžete dokonce i prémiové hi-fi Harman Kardon se 14 reproduktory a subwooferem s celkovým výkonem 840 W, který udělá z Multivanu koncertní síň.

Rolls-Royce mezi dodávkami

„Tésedmička je nově vybavena parkovacím systémem, jenž umí zaparkovat samočinně a poskytuje kamerový výhled kolem celého auta (360°). Řidiče také varuje na jedoucí auto při couvání z parkovacího místa. Adaptivní tempomat má funkci stop&go a doplňuje ho systém vedení jízdy v pruhu, samozřejmě nesmí chybět systém nouzového brzdění, monitorování mrtvých úhlů a další bezpečnostní nezbytností včetně užitečného asistenta jízdy s přívěsem.

Otevření dveří pouhým gestem

Volkswagen Multivan byl odjakživa králem variability a nejnovější sedmá generace to jen potvrzuje. Uvnitř najdeme úplně rovnou podlahu s kolejnicemi, které vedou napříč celou kabinou. Jednotlivá sedadla je tak možné libovolně posouvat, ale i vyjímat. Praktickou novinkou je posuvný multifunkční stolek uprostřed se spoustou odkládacích míst. Nadšence do high-tech vychytávek pak potěší elektronicky otevíratelné boční dveře. Otevřít jdou bezdotykově mávnutím nohou, obdobně jako víko zavazadlového prostoru.

Ekologický i dynamický zároveň

Pod kapotou Multivanu T7 nově nalezneme plug-in hybridní ústrojí kombinující 1,4litrový benzinový turbomotor s elektromotorem o celkovém výkonu 160 kW a s točivým momentem 350 N.m. Mezi konvenční jednotky se pak zařadí dva zážehové a jedna vznětová motorizace. Ty benzinové s příponou TSI budou mít výkon 100 kW a 150 kW, přičemž čtyřválcový TDI agregát poskytne 110 kW výkonu. Každá z motorizací bude dostupná s převodovkou DSG. Poháněná budou přední kola, do budoucna však není vyloučen příchod čtyřkolky.

Na český trh nový Volkswagen Multivan T7 dorazí v lednu roku 2022.

Tagy: