Voltswagen nebude. Automobilka napálila světová média aprílovým žertem

Volkswagen den před aprílem potvrdil, že jeho americká pobočka se nakonec na Voltswagen nepřejmenuje. Původně automobilka tvrdila, že tímto krokem chce zdůraznit svou elektrickou budoucnost. Ve skutečnosti ale šlo o marketingový tah.

Volkswagen se v USA přejmenuje na Voltswagen. A není to žert! Tuto zprávu přinesla na začátku týdne světová média včetně některých českých. Příběh, který za ní stál, zněl totiž zajímavě – automobilka se rozhodla nasadit toto jméno na všechny své vozy do zásuvky prodávané ve Spojených státech, auta se spalovacími motory dostanou jen logo VW.

„Možná měníme písmeno K za písmeno T, ale rozhodně neměníme náš závazek vyrábět nejlepší vozy ve své třídě. Už na začátku elektrické revoluce jsme řekli, že budeme stavět elektromobily pro miliony lidí, nikoliv pro milionáře. Změna jména značí, že s odkazem na naši minulost teď budeme stavět elektrická lidová auta,“ napsal v tiskové zprávě Scott Keogh, šéf americké pobočky Volkswagenu.

Automobilka sdělila, že ke změně dojde v polovině května a že nové jméno neponesou jen elektrické vozy, ale i showroomy či webové stránky a prezentace. Taková proměna by vyšla firmu v přepočtu na stovky milionů korun. Přesto ji média začala opakovat.

Nevydařený žert?

Aprílový žertík nevyšel najevo ani v momentě, kdy se novináři přímo ptali zástupců značky, zda nejde o vtip. „Každý to pak bral vážně, protože to potvrdil i komunikační tým automobilky. Navíc ještě nebylo 1. dubna, ale s odstupem je patrné, že taková informace byla velmi podezřelá,“ napsal americký deník The Wall Street Journal (WSJ).

„Byl to marketingový trik, abychom přilákali pozornost lidí k našim elektrickým plánům. Nechtěli jsme nikoho mást, šlo jen o to, aby se víc začalo hovořit o našem elektrickém SUV Volkswagen ID.4,“ sdělil deníku WSJ americký mluvčí. Podle některých expertů by ale takto podaný žertík mohl německé automobilce v USA a nejen tam nakonec uškodit.

Tagy:
Volkswagen auto vtip žert automobilka Volkswagen USA Apríl The Wall Street Journal