Výrazně nižší spotřeba, ale stále lákavá cena. Oblíbené SUV dostalo nový motor
Rodinné SUV KGM Torres dostalo novou full-hybridní motorizaci, která má zatočit s vysokou spotřebou dosavadní benzinové patnáctistovky. Slibuje však také vyšší výkon a lepší standardní výbavu. Zároveň si ale stále drží velmi přijatelnou cenu. Levnější už je pouze Dacia a Ford.
Torres se na českém trhu rychle zabydlel a elektrifikovaná verze má jeho pozici dál posílit. Hybrid spojuje přeplňovanou patnáctistovku se 150 koňmi a elektromotorem, který jí dopomáhá k systémovému výkonu 204 koní. Energie se pak ukládá do akumulátoru o kapacitě 1,83 kWh. K dispozici je zatím pohon předních kol, ovšem do budoucna se počítá i se čtyřkolkou.
K TÉMATU: Automobilka SsangYong mění název. Na český trh již přivezla levný Range Rover
Výrobce tvrdí, že ve městě dokáže jezdit čistě na elektřinu „většinu trasy“, až 95 % času. Oproti klasické spalovací verzi s automatickou převodovkou klesla udávaná spotřeba o více než 2,5 l/100 km na 5,9 l/100 km. Nevýhodou je však o zhruba 150 kg vyšší hmotnost, nicméně na velikost kufru elektrifikace žádný negativní vliv nemá.
Full-hybridní systém, který mimo jiné KGM částečně propůjčila čínská automobilka BYD, umí fungovat hned v devíti různých režimech. Zvládne čistě elektrickou jízdu i klasickou rekuperaci. Umí sériový režim, kdy spalovací motor dobíjí baterii a kola pohání elektromotor, i kombinované dobíjení od motoru a od kol.
V případě potřeby pak může spalovací motor dobíjet baterii samostatně a nechybí ani paralelní režim, kdy kola současně roztáčí elektromotor i spalovák, ani přímý mechanický pohon pouze benzinovým motorem. Systém zvládne také režim, kdy spalovací motor současně dobíjí baterii a pohání kola, a nakonec i režim, kdy kola při rekuperaci dobíjejí jak velkou, tak i malou baterii 12V baterii.
Jen o 53 tisíc dražší než spalovák
Na pohled hybridní Torres prakticky nepoznáte, v luxusnějších verzích prozradí novinku snad jen jiný design kol. Základem je však širší standardní výbava. Přibyl například elektrický zámek sloupku řízení, kryt zavazadlového prostoru a bezklíčové odemykání i startování.

Hybrid se navenek liší pouze jiným designem kol. Zdroj: Bart Běhal
Výbavy jsou k mání hned čtyři s tím, že ta základní Club začíná na částce 755 700 Kč, tedy zhruba o 53 tisíc dráž než benzinová „1.5ka“ s automatem. Z hlediska trhu patří Torres Hybrid k těm vůbec nejdostupnějším velkým SUV, levnější už je pouze Dacia Bigster či Ford Kuga, jak můžete vidět zde.
Pozitivní informací také je, že na hybridní Torres se vztahují dlouhé tovární záruky. Za zmínku stojí ta základní na pět let nebo sto tisíc kilometrů, ta stejná platí i na lak, šest let je na prorezivění, pět let na infotainment, osm let na hybridní baterii a sedm let na tu menší 12V.
Síť KGM momentálně zahrnuje v Česku třináct autorizovaných prodejců a servisů, přičemž importér ji průběžně rozšiřuje. Ještě letos se má přidat čtrnácté dealerství v Olomouci. KGM zároveň naznačilo brzký příchod dalších zajímavých novinek. V nejbližších měsících má dorazit elektrický pick-up Musso, hybridizace čeká také model Actyon a následovat má nové Musso Grand.