Automobilka SsangYong mění název. Na český trh již přivezla levný Range Rover

SsangYong už není SsangYong, ale KGM. Tradiční jihokorejská automobilka po více než 70 letech od svého vzniku mění svůj název. Spolu s tím představila i zbrusu nové SUV Actyon, které je hlavní tváří rebrandingu a demonstruje to nejlepší ze světa této značky. Nejen vzhledem, ale i výbavou a kvalitou má tak zapadat do prémiového segmentu, ovšem se stále přijatelnou cenovkou.

Historie značky SsangYong sahá až do roku 1954, kdy začala s přestavbou amerických vojenských náklaďáků na autobusy. O pár let později se začala podílet na výrobě tradičních Jeepů až se nakonec osamostatnila a přišla s několika vlastními modely. V roce 2000 pak v čele s SUV Korando zahájila expanzi na zahraniční trhy, uchytit se pokoušela také v Česku. Nadvakrát se jí to však nepovedlo, a tak se o to v roce 2019 pokusila po třetí a zatím to vypadá, že konečně úspěšně.

K TÉMATU: SUV s minimem chyb a cenou půl milionu korun. Nové MG ZS ještě pořádně zamíchá kartami

Od té doby prodala 11 181 nových vozů, podepsala partnerství s třinácti dealery a aktuálně nabízí sedm různých modelů. Jejím nejnovějším přírůstkem je prémiové SUV střední třídy Actyon, které je výkladní skříní umu a technologií této tradiční jihokorejské automobilky. Na rozdíl od všech ostatních dříve představených vozů má však jednu zásadní odlišnost. Už nenese název SsangYong, ale KGM.

Tento rebranding značky započal v roce 2022 a právě se zahájením prodeje Actyonu už začne být komunikovaný také na veřejnosti v Česku a na Slovensku. Na ostatních trzích už k tomuto došlo o něco dříve. Jen pro zajímavost, zkratka KGM značí jméno nového majitele KG Mobility. Logo symbolizující dva draky (překlad názvu SsangYong) však zůstává, stejně jako primární orientace na SUV.

„Rebranding je bezpochyby důležitým milníkem pro naši automobilku. Nicméně nevnímáme změnu jako revoluci, ale spíš chceme navázat na dobrou pověst, kterou si značka za ty roky mezi českými a slovenskými řidiči vybudovala. Stále jsme SUV specialista z Koreje a nabízíme vozidla se skvělým poměrem kvality a ceny, na tom se nic nemění,“ sdělil nám na tiskové konferenci Country Manager KGM pro Českou republiku a Slovensko Dominik Ślusarczyk.

Loga na autě jsou minulostí

Zvláštní je, že automobilka na svém novém SUV nedává svou změnu názvu příliš znát. Loga či nápis KGM na kapotě totiž nahradila svým tradičním světelným podpisem, který použila například už u SUV Torres. Novou zkratku, respektive název značky tak na Actyonu najdete pouze na středech disků kol, v rohu pátých dveří a v interiéru. Dominik Ślusarczyk a jeho tým tedy spoléhají na to, že zákazníci jejich vozy budou identifikovat podle tenkých zvlněných předních světel a svítící masky chladiče složené z několika LED segmentů.

Zadní část je pak zcela nová a nepřipomíná žádný dosud představený jihokorejský model. Proporčně a skrze úzké ledkové zadní svítilny propojené černou lištou s nápisem Actyon v kombinaci s mohutným difuzorem se spíše podobá luxusnímu britskému SUV Range Rover Velar. Celkově auto působí opravdu velmi robustně a designově hodně prémiově, což byl pochopitelně i záměr jeho konstruktérů.

S délkou 4 740 milimetrů zapadá v hierarchii značky mezi už zmíněný Torres a až sedmimístný Rexton. Šířka 1 910 milimetrů, výška 1 655 milimetrů a rozvor náprav 2 680 milimetrů potom napovídají, že i Actyon bude svou vnitřní prostorností sázet primárně na rodiny s dětmi. Na zadních sedadlech je totiž opravdu spoustu místa na kolena a stejně tak v loktech i nad hlavou. Základní objem kufru 668 litrů spadá ve srovnání s konkurencí do průměru.

V interiéru jde zbrusu nové SUV ruku v ruce se sourozeneckými modely Torres či Rexton, ovšem nabízí ještě o poznání vyšší nálož luxusu. Jsou zde použity kvalitnější materiály, atraktivnější designové prvky, modernější přístroje a také bohatší výbava. Co se moc často nevidí je, že všechno kromě tří věcí je už ve standardu. Připlatit si můžete pouze za 360stupňovou kameru, panoramatickou střechu a pohon 4x4. Za příplatek jsou pak samozřejmě i jiné barvy karoserie, neplatí se jen za bílou Grand.

Jeden motor, spousta výbavy

To znamená, že za částku 949 900 Kč se můžete těšit už i na 20palcová litá kola s pneumatikami Michelin, všechna venkovní světla s LED technologií, dva 12,3palcové displeje, parkovací kameru, ambientní osvětlení, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožená vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, vyhřívaný kožený volant a doslova armádu asistenčních či bezpečnostních systémů.

Pokud nahlédneme k prémiové konkurenci, takové BMW X3 začíná na 1 472 900 Kč, Mercedes GLC na 1 414 490 Kč a už zmíněný Range Rover Velar na 1 806 339 Kč. Dražší je ale i nová Škoda Kodiaq, která se prodává od 995 tisíc korun, Volkswagen Tayron s cenou od 999 tisíc korun nebo Subaru Forester za 985 tisíc korun. Na druhou stranu pro KGM Actyon může být doslova Achillovou patou pohonná jednotka.

V současné době je za tuto cenu k mání pouze s benzinovou patnáctistovkou o výkonu 120 kW, která se stejně jako u Torrese vyznačuje vysokou kombinovanou spotřebou paliva. Výrobce hovoří o devíti litrech, ale my víme, že v reálném provozu se pod deset prakticky nedostanete. Předurčená je pak také šestistupňová automatická převodovka.

Absence větších motorizací je tedy prozatím jediným větším nedostatkem nového Actyonu, nicméně nechme se překvapit, s čím dalším KGM přijde. V nabídce by totiž měl přibýt ještě hybridní pohon a pravděpodobně také čistě elektrický. Počítat však můžete se standardní tovární zárukou na pět let nebo 100 000 kilometrů. Pokud vás novinkové SUV zaujalo, je možné se s ním už naživo seznámit na showroomech.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Tisíce budov mají na střechách závadný azbest. Ministerstvo vyčlenilo na pomoc sto milionů

Tagy:
SUV hobby Slovensko automobilový průmysl Jeep automobilka volný čas Česko Land Rover Range Rover produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství