reklama

Holota za pár korun? V Česku se dál prodávají auta, která nemají ani klimatizaci

Opel Corsa patří mezi nejdražší vozy na českém trhu, které nemají ve standardu ani klimatizaci.
Zdroj: OPEL

Na českém trhu stále ještě existují auta, která se v honbě za co nejnižší cenou zbavují výbavy. Hned 10 vozů dokonce nemá ve standardním provedení ani klimatizaci. Nemusí přitom jít o ta nejlevnější auta na trhu. Nejdražší model v chudém provedení totiž stojí 336 tisíc korun.

reklama

/ fotografií

Konkurence na trhu s novými automobily je velká. Proto se jednotlivé značky předhánějí, která nabídne svým řidičům co nejvíce komfortní výbavy. I do nejmenších městských aut se tak postupně dostaly prvky, na jaké ještě před časem byli zvyklí jen majitelé luxusních vozů. Jde třeba o vyhřívání sedadel, volantu, head-up displej či adaptivní tempomat.

Jedním z významných faktorů, které hrají roli při koupi nového vozu, je ovšem i cena. A tak některé automobilky vsadily na opačný přístup – lákají zájemce na nízké částky na úkor výbavy. I nové auto v roce 2021 tak může být úplné holátko. Na českém trhu existuje aktuálně 10 vozů, které nemají v základu ani dnes už tak samozřejmou věc, jakou je klimatizace.

Kia ano, Hyundai ne

Asi nepřekvapí, že s touto strategií přišlo momentálně nejlevnější auto na českém trhu. Hyundai i10 se prodává za 229 990 korun s výbavou Start a benzinovým litrovým tříválcem. Pokud se chcete v létě ochladit, je potřeba vybírat až druhou výbavu Comfort, která vyjde na 249 990 Kč. Obdobná situace je i u jeho o třídu většího sourozence Hyundai i20, které za 279 990 korun klimatizaci nenabízí, ale je možné si za ni 20 tisíc korun připlatit. Zajímavé je, že s Hyudai technicky spřízněné vozy Kia Picanto a Kia Rio klimatizaci nabízí, vyjdou ale pochopitelně o něco dráž.

K tématu

Velmi tvrdá je ke svým zákazníkům Dacia. Není sice nic nečekaného, že u svého SUV Duster a nového hatchbacku Sandero klimatizaci v základu nenajdete. Však také vozy stojí 279 900, respektive 235 900 korun, což z nich dělá nejlevnější modely v jejich kategorii. Pokud si ale vyberete úplný základ, není ani možné si za ni připlatit. To lze až ve druhé výbavě Essential, kde vyjde na 15 tisíc korun navíc. Chlazení je součástí až nejvyšší verze Comfort.

Zvláštní situace panuje u takzvaných kolínských trojčat, tedy u vozů Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 108. Zatímco poslední jmenovaný se prodává s klimatizací ve standardu, Aygo a C1 ji nemají. Nabízejí se za nízkou cenu 248 900 a 239 900 korun, s klimatizací je ale potřeba počítat s vyššími částkami. U Toyoty je to s paketem Comfort až 272 900 korun, francouzský model je dostupnější, prodává se za 249 900 Kč.

Opel šetří i na SUV

Na slabou výbavu vsadily i malé hatchbacky. Klimatizaci nenajdete v základu Citroënu C3, který je dostupný za 280 tisíc korun. Ve verzi Feel za 300 tisíc ji už ale má. Základní Renault Clio je na tom podobně. K ceně 289 000 korun je potřeba si připravit dalších 20 tisíc na případný příplatek. Přitom dražší Opel Corsa za 299 990 je také bez klimatizace. Model s ní stojí až 329 990 korun.

Opel ostatně vyrábí i nejdražší auto na českém trhu bez klimatizace v základní výbavě. Je jím odcházející malé SUV Opel Crossland X. Ve verzi Selection za 335 900 korun klimatizace není. Možná to ale značka chtěla na konci prodeje napravit, a tak rovnou vyšší výbavě Enjoy, kde už klimatizace nechybí, snížila cenu. A to tak, že stojí stejně jako základ. Budoucí majitel tedy nemá jediný důvod si toto auto kupovat jako holátko.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Partie

Homosexuálové jsou devianti. Evropská unie je chce zvýhodnit, tvrdí Foldyna z SPD

Homosexuálové jsou devianti. Evropská unie je chce zvýhodnit, tvrdí Foldyna z SPD

Homosexuálové a další členové LGBT+ komunity jsou podle poslance SPD Jaroslava Foldyny devianti. Prohlásil to v nedělní Partii Terezie Tománkové na CNN Prima NEWS. Schyluje se podle něj k tomu, že bude tato komunita upřednostňována třeba při výběru pracovní pozice. Proti jeho vymezení se tvrdě ohradili jak senátorka ODS Miroslava Němcová, tak Pirát Jan Lipavský.

Počasí

Vlny veder vrcholí. K večeru přijdou silné bouřky, vítr a kroupy, varují meteorologové

Vlny veder vrcholí. K večeru přijdou silné bouřky, vítr a kroupy, varují meteorologové

V neděli Česko ještě čekají tropická vedra. Podle Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) teploty na některých místech republiky mohou dosahovat až 36 °C. Odborníci tak doporučují pít vodu a nezdržovat se dlouho na přímém slunci. ČHMÚ také varuje před požáry. V neděli večer se ale ochladí. Meteorologové vydali výstrahu před silnými bouřkami, větrem a kroupami. Pršet by mělo celý týden.

Partie

Piráti: Na Babišovu úroveň se nesnížíme, lže a bojí se. Byty nikomu danit nebudeme

Piráti: Na Babišovu úroveň se nesnížíme, lže a bojí se. Byty nikomu danit nebudeme

Nebudeme se snižovat na Babišovu úroveň, stojí si za svým Piráti. Podle jejich poslance Jana Lipavského se premiér Andrej Babiš (ANO) bojí a začíná lhát. V Partii Terezie Tománkové na CNN Prima NEWS tak reagoval na opakované výtky ze strany ANO, že Piráti jsou promigrační a chtějí lidem danit byty. Piráti to neustále vyvrací a tvrdí, že nic takového nechtějí a v programu nemají.

Covid cestovní seriál: Co potřebujete k dovolené v Chorvatsku a na co si dát pozor?
Český paradox na Euru: Proč je lepší s Anglií prohrát a zbavit se prvního místa?
Na původní fotce byla, v ročence už ne. Dívku s Downovým syndromem škola „vystřihla“
Zaslouží si takovou poctu? V USA odhalují sochy George Floyda, lidé ale pochybují
reklama
reklama
KOMENTÁŘ: Jak Klausovo utahování opasků zvítězilo nad Komárkovou markou za tři koruny

Názory

Domácí zpravodajství

Stát nám nejvíc pomůže, když otevře hranice, říká šéf pražského hotelu Four Seasons
Přibylo nejméně nakažených za sobotu od července. Reprodukční číslo ale mírně stouplo
Asfalt jako horká kaše aneb Z dějin české Sahary 1911 a 1947, kdy vedra zabíjela
Diktátorství nemá v EU místo, shodl se Kulhánek se Zemanem. Podpoří sankce vůči Bělorusku
Další články
reklama
reklama