V rámci akce nazvané Porsche Road Tour 2020 jsme osedlali opravdový skvost mezi sportovními vozy. Porsche 911 Turbo S Cabriolet je čirým zvěrstvem, které vám zatne drápy hodně hluboko do srdce.
Když se řekne sporťák, mnozí z nás si jako první vybaví právě Porsche 911. Auto, jež se stalo ikonou a synonymem ke slovům rychlost, zábava i adrenalin. A bodejť by ne, vždyť tohle německé monstrum disponuje dechberoucím výkonem 650 koní. Ve spojení s relativně nízkou hmotností už o něm hovoříme spíše jako o supersportu. Však taková akcelerace z nuly na 100 km/h je pro model 911 Turbo S záležitostí na 2,7 sekundy, respektive 2,8 sekundy pro Cabriolet.
Továrna na zážitky
U Porsche však nejde jen o silný motor a přitažlivý vzhled, ale především o špičkové jízdní vlastnosti, které jsme měli možnost okusit na vlastní kůži. Zapůjčený exemplář ve verzi Cabriolet byl osazen tím nejlepším, co německá prémiová značka nabízí. To znamená příplatkovým ještě sportovnějším podvozkem, lepším výfukovým systémem, ostřejším řízením nebo třeba závodními sedadly. Tomu samozřejmě odpovídá cena. Základní provedení Porsche 911 Turbo S Cabriolet vyjde na 6 579 000 Kč, přičemž testovaná varianta stála ještě o přibližně milion více.
Řídili jsme vrcholnou verzi Mercedesu GLA, nejvýkonnějšího sériového dvoulitru světa
Nový Mercedes GLA si svou mezinárodní premiéru odbyl již na konci minulého roku. Do Česka kvůli koronavirové pandemii dorazil teprve před pár dny, ale jak praví přísloví: „Kdo si počká, ten se dočká.“ Stuttgartská automobilka nám totiž dala okusit hned nejostřejší provedení AMG 45 S 4Matic+ s výkonem 421 koní!
Sportovní kabriolet jsme nejprve prohnali po klikatých okresních silnicích s takřka hladkým asfaltem. Tento typ komunikací byl „devětsetjedenáctce“ střižený na míru. Jednotlivé zatáčky zvládala s absolutní lehkostí a hravostí. Odlepit ji od vozovky vyžadovalo nelidské zacházení, jelikož auto v serpentinách drželo jako přikované. Řízení bychom asi nejlépe popsali jako závodní. Bylo totiž extrémně tuhé a veškeré informace od podvozku šly přímo do volantu, což řidiči zaručuje dokonalou čitelnost auta.
Abychom si řádně vyzkoušeli potenciál motoru, vyrazili jsme poté na dálnici. Řídký provoz nám dovolil využít téměř všech 650 koní. Vůz reagoval na plyn jako gepard na běžící kořist, přičemž sešlápnutí akcelerátoru až na podlahu připomínalo výstřel ze samopalu. Odstředivá síla zarazila tělo do sedačky a až nepříjemně jej promasírovala. Za doprovodu brutálního zvuku agregátu se nám vztyčily veškeré chlupy a v žilách začaly proudit litry adrenalinu. Takový pocit nadšení, radosti a svobody jsme už dlouhá léta nezažili. Porsche 911 Turbo S Cabriolet je prostě továrna na zážitky a my jej chceme mít ve své garáži!
Dětský den pro dospělé
Porsche Centrum Praha si pro potenciální zákazníky i věrné klienty přichystalo nezapomenutelný program. Během jednoho odpoledne nebo dopoledne, záleželo na zvoleném termínu, měli zúčastnění možnost okusit hned celou modelovou řadu značky Porsche. Konkrétně tedy vozy Cayenne Coupé Turbo, Panamera GTS, Taycan Turbo S, Cayman S a 911 Turbo S Cabriolet.
Porsche Road Tour 2020 Zdroj: Bart Běhal
Jedinečná akce Porsche Road Tour probíhá každoročně v podobném datu. Letos byly k dispozici čtyři turnusy během dvou dnů (8. a 9. září). Pořadatelé si pro účastníky připravili trasu dlouhou přibližně 170 km. Pět nadupaných automobilů v čele se zkušeným německým instruktorem vyráželo z hlavního města na sever Čech do malebné rezidence Liběchov, kde na řidiče čekalo malé občerstvení. Poté se celý konvoj vydal zase zpět do Prahy.
Jednotlivá auta si šoféři střídali zhruba po patnácti minutách, tak aby si každý vyzkoušel všechna.