Zachraň jídlo, ušetři peníze a pomoz planetě – taková je myšlenka úspěšného projektu Neplýtváme s PENNY, který se od 1. července rozšiřuje do všech více než 430 prodejen po celém Česku. Zákazníci si v nich budou moci zakoupit výhodné balíčky s potravinami, které se blíží datu minimální trvanlivosti, ale jsou stále plnohodnotné a kvalitní. Projekt tímto krokem vstupuje do nové fáze – a dává udržitelnosti konkrétní podobu.
Společnost PENNY Market s.r.o. je součástí mezinárodní skupiny REWE Group, jednoho z největších obchodních řetězců v Evropě. Na českém trhu působí od roku 1997 a od počátku se zaměřuje především na rozvoj prodejní sítě v regionech.
Díky této strategii dnes PENNY provozuje téměř 430 prodejen, čímž disponuje nejširší sítí obchodů v České republice, a zaměstnává více než 6 000 pracovníků po celé zemi. Nyní PENNY přichází s řešením, jak zpřístupnit zákazníkům zlevněné potraviny, které by jinak mohly skončit v odpadu.
Ve všech prodejnách si nově každý bude moci zakoupit balíček s mixem potravin, jejichž minimální trvanlivost se blíží, ale jsou stále zcela bezpečné a vhodné ke konzumaci. „Iniciativa je velmi oblíbená a máme na ní od lidí velmi pozitivní ohlasy. Proto jsme se rozhodli, že ji rozšíříme do celé naší sítě přes 430 prodejen,“ říká Petr Baudyš, vedoucí kvality a udržitelnosti PENNY.
Balíčky budou dostupné na přehledném místě v každé prodejně. Zákazník si je jednoduše vezme – bez nutnosti jakékoli aplikace, registrace či skenování. Celý nákup se tak odehraje rychle, pohodlně a bez zbytečných bariér.
Cena jednoho balíčku je stanovena na 79 Kč, přičemž hodnota jeho obsahu je nejméně dvojnásobná. Balíček může obsahovat: čerstvé ovoce a zeleninu, pečivo, mléčné výrobky, uzeniny i hotová jídla.
Prodalo se už přes 200 tisíc balíčků
Pilotní fáze projektu Neplýtváme s PENNY odstartovala v dubnu 2023 a probíhala ve 220 vybraných prodejnách, především v regionech. Ukázalo se, že zájem veřejnosti je mnohem větší, než se čekalo.
Během první poloviny letošního roku se prodalo téměř 140 tisíc balíčků, za celý rok 2024 jich bylo více než 214 tisíc. „Tato čísla potvrzují, že zákazníci vítají možnost nejen ušetřit planetu, ale i svou peněženku,“ dodává Petr Baudyš.
Projekt Neplýtváme s PENNY je součástí širší strategie společnosti v oblasti udržitelnosti. V loňském roce se PENNY podařilo zachránit přes 900 tun potravin, které by jinak skončily v odpadu.
Další konkrétní kroky PENNY
- Rohlík na strouhanku – zpracování neprodaného pečiva na strouhanku
- Spolupráce s potravinovými bankami – pravidelné dary potřebným
- Darování potravin zoologickým zahradám – ovoce a zelenina jako krmivo pro zvířata
- Účast v potravinových sbírkách – zapojení do komunitních akcí
Proč se zapojit do projektu Neplýtváme s PENNY
Zapojit se do iniciativy Neplýtváme s PENNY znamená udělat něco dobrého nejen pro svou peněženku, ale i pro planetu. Za výhodnou cenu 79 Kč získáte balíček plný kvalitních potravin, jejichž minimální trvanlivost se blíží, ale které jsou stále naprosto vhodné ke konzumaci.
Celý proces je maximálně jednoduchý – nepotřebujete žádnou aplikaci, registraci ani čekání. Stačí si balíček jednoduše vzít přímo v prodejně.
🥕 Dejte jídlu druhou šanci. Místo koše může skončit u vás na talíři. Hezky česky, za pár kaček a s dobrým pocitem k...
Posted by PENNY Česká republika on Monday, June 30, 2025
Tímto způsobem zároveň přispíváte k ochraně životního prostředí a snižování potravinového odpadu. Každý nákup se tak stává součástí širší změny – podporujete smysluplný a udržitelný přístup k nakupování, který má skutečný dopad.
PENNY si dlouhodobě udržuje silné postavení mezi českými spotřebiteli, což potvrzují i pravidelné úspěchy v soutěži Volba spotřebitelů. Zákazníkům navíc nabízí atraktivní věrnostní program a zaměřuje se na dostupnost kvalitních potravin, podporu regionálních dodavatelů i udržitelné podnikání.