
Klienti velké banky v Česku hlásí výpadek služeb. Nefunguje aplikace, společnost situaci řeší
Řidiči směřující v následujících dnech na dovolenou by si měli obrnit nervy. V Německu totiž začínají prázdniny v dalších pěti německých spolkových zemích, je tak více než pravděpodobné, že se budou tvořit kolony. Největší dopravní komplikace očekává německý autoklub ADAC na cestě z Drážďan do Prahy. Další vlnu dopravních zácp pak předpovídá na první srpnový víkend, kdy začíná volno dětem i v posledních dvou zemích, Bavorsku a Bádensku-Württembersku.
Obávaná oprava nejvytíženější dopravní tepny v Česku probíhá už déle než týden, její vliv na průjezdnost Prahy je však zatím zanedbatelný. Černé scénáře děsící nejen motoristy se odkládají na neurčito, ze subjektivního pohledu řidiče denně využívajícího Barrandovský most se dokonce zdá, že místo je občas i méně vytížené než před zahájením prací.
Po ruském útoku na Ukrajinu se tvoří zácpy na výjezdu z Kyjeva, z něhož se snaží odjet jeho obyvatelé. Metropole i druhé největší ukrajinské město Charkov zavedly bezplatný vstup do stanic metra, aby je lidé mohli použít jako bombový kryt. Informovaly o tom zpravodajský portál Meduza a stanice BBC. Poradce ukrajinského ministerstva vnitra mezitím podle agentury Reuters informoval, že ostřelování a bombardování se odehrává napříč Ukrajinou.
Rozkopané je celé Česko a metropole není výjimkou. Řidiči proto potřebují pevné nervy. Na mnoha místech je totiž čeká zdržení. Četné objízdné trasy cestu navíc výrazně prodlužují.
Křižovatky se světelnou signalizací jsou mnohdy velmi komplikované a znát všechna jejich pravidla bývá pro většinu řidičů nadlidský úkol. Některé zásady jsou však zcela jednoznačné, přesto je mnozí porušují– například najíždění do prostoru pro cyklisty „na semaforech“. Častými narušiteli této zóny bývají především motorkáři.
Dopravní zácpy na silnicích stojí lidstvo spoustu času, přispívají ke znečištění ovzduší a v neposlední řadě vyjdou draho. Ve spoustě případů se přitom dá jejich vzniku předejít. Stačí trochu přemýšlet.