Šéf českého zastoupení automobilky Škoda Auto Luboš Vlček končí k 1. září ve funkci. Vlček byl odpovědný za veškeré prodejní, marketingové a poprodejní aktivity značky na domácím trhu. Nahradí ho dosavadní šéf prodeje na českém trhu Jiří Maláček. Vlček ve Škodě zůstane, bude nově odpovídat za aktivity značky Škoda v západní Evropě.
V poslední době nejde o jedinou významnou personální změnu ve Škodě Auto. Na začátku července automobilka oznámila, že ve funkci skončí předseda představenstva Bernhard Maier. Jeho nástupce zvolí představenstvo společnosti v srpnu. Už předtím se vyměnil člen představenstva zodpovědný za nákup, Dietera Seemanna nahradil Karsten Schnake.
Škoda Auto by mohla mít po 16 letech českého šéfa. Uvažuje se o Martinu Jahnovi
Martin Jahn, místopředseda vlády pro ekonomiku z let 2004 a 2005, by se mohl vrátit do představenstva automobilky Škoda. Podle informací německého odborného časopisu Automobilwoche je jedním z kandidátů na pozici předsedy představenstva vedle současného šéfa skupiny Volkswagen v Jihoafrické republice Thomase Schäfera.
Luboš Vlček působí ve společnosti Škoda Auto a koncernu Volkswagen od roku 1992. Na pozici vedení českého zastoupení značky Škoda nastoupil v lednu 2014 po několikaletém působení ve společnosti Volkswagen Group China.
„Dnešní úspěch značky Škoda na domácím trhu je zásluhou celého škodováckého týmu, od výrobního závodu přes importérskou organizaci až po naši dealerskou síť,“ řekl Vlček.
Maláček přišel do Škody v lednu. „Nová pozice je pro mě velkou výzvou. Jsem rád, že mohu být součástí úspěšného příběhu domácí značky,“ uvedl Maláček, který se ve funkci musel vypořádat mimo jiné s koronavirovou krizí.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a Indii – většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34 000 lidí.