Krátce poté, co Mini oznámilo, že americkým zákazníkům opět nabídne vozy s manuální převodovkou, přispěchalo také s kurzem jejího správného ovládání. Je totiž dobře známou skutečností, že klasické ruční řazení patří v USA mezi takřka vyhynulé druhy a ve svých autech jej často „trpí“ jen majitelé některých sportovních modelů, pick-upů či náklaďáků.
V současné době koupíte v USA sportovně laděné modely Mini jen s automatem, britský výrobce pod kuratelou BMW však plánuje i návrat verzí s řadící pákou a spojkovým pedálem. Aby si předem zajistil zájem zákazníků, už nyní pro ně otevírá kurz, ve kterém si osvojí správné používání aut s „manuálem“. V posledních letech se totiž situace trochu obrací: zatímco v Evropě vlivem emisních regulací manuální převodovky nenápadně mizí i z levnějších modelů, v USA si ty dražší naopak s manuálem můžete dopřát. Stačí si vzpomenout na řadu modelů BMW, které byly dostupné s manuální převodovkou pouze v USA. Zmínit můžeme například desetiválcovou M5 a M6 generace E60, podobně i novější M5 a M6 generace F10 či vrcholnou verze 550i.
S manuálem by v USA měla být k dostání celá řada modelů MINI JCW. Zdroj: se svolením společnosti BMW Group
S manuálem by v USA měla být k dostání celá řada modelů MINI JCW. Zdroj: se svolením společnosti BMW Group
Jak se správně rozjet
Podle zástupců značky je kurz navržen tak, aby řidiči zvládli základy ovládání manuálu. Naučí se zde plynulé rozjíždění, zrychlování a ovládání auta spolu v součinnosti s řazením.
„Zážitek z řízení vozů s manuálem daleko přesahuje jejich vzhled a zaměřuje se na požitek z jízdy. Pro většinu amerických řidičů je však možnost řídit auto s manuálem omezena jejich technickými zkušenostmi a schopnostmi. S autoškolou a kurzy od BMW poskytuje Mini svým fanouškům sebedůvěru, aby mohli vyrazit na cesty s ručním řazením a rozšířili si tak zážitek z jízdy o další dimenzi,“ říká Rah Mahtani, Brand Communications Manager, MINI USA.
„Kurz není jen naučný, ale také zábavným a náročným zážitkem pro novou generaci řidičů Mini,'' doplňuje.
Kurz se bude skládat z teoretické výuky v učebnách a praktických jízdách na testovacích dráhách BMW Performance Center v Kalifornii. Tím od roku 1999 prošlo více než 500 000 frekventantů, prostřednictvím široké škály řidičských kurzů. V roce 2016 přidalo centrum jízdní programy i pro koncernové automobily Mini.