Známe vítěze SME EnterPRIZE 2025: Tierra Verde je český průkopník udržitelné kosmetiky a drogerie

Známe vítěze SME EnterPRIZE 2025: Tierra Verde je český průkopník udržitelné kosmetiky a drogerie. Zdroj: CNN Prima NEWS

Už pátý rok podporuje Generali Česká pojišťovna soutěží SME EnterPRIZE udržitelné podnikání u živnostníků, start-upů a mikro, malých i středních podniků. A my už pro letošní ročník známe všechny vítěze hlavní kategorie SME. Na prvním místě se v letošním ročníku umístila společnost TIERRA VERDE, s.r.o., specializující se na udržitelnou drogerii a kosmetiku ke každodennímu použití.
Generali Česká pojišťovna vyhlásila výsledky 5. ročníku soutěže SME EnterPRIZE. Jejím záměrem je oceňovat a zviditelňovat živnostníky, mikro, malé a střední firmy tzv. SME, i start-upy, které v rámci svého podnikání dodržují a prosazují zásady udržitelnosti a mají tak pozitivní dopad na naši planetu, jak zmínil i při slavnostním galavečeru Roman Juráš, generální ředitel Generali České pojišťovny.
Soutěž SME EnterPRIZE už pátým rokem představuje široké veřejnosti české firmy a start-upy, které i přes složité ekonomické podmínky a byrokratické překážky dokážou prosazovat udržitelnost ve svém podnikání. Jejich příběhy jsou důkazem, že ESG není pouze trend, ale cesta k dlouhodobé hodnotě – nejen pro firmu, ale i pro společnost. To současně dokazují i letošní výherci, kteří jsou na trhu již řadu let.
Tierra Verde: True Eco život v praxi
Nejvíce odbornou porotu přesvědčila v kategorii SME jihomoravská firma Tierra Verde, s.r.o., která už 17 let vyrábí ekologickou drogerii a kosmetiku s důrazem na lokální dodavatele a cirkulární přístup. Unikátní je systém vratných a znovuplnitelných obalů, který každoročně ušetří stovky tun plastů. Firma zaměstnává také znevýhodněné skupiny obyvatel a drží mezinárodní certifikaci Ecogarantie.
Jan Čilík, principál společnosti, k tomu dodává: „Z malé rodinné firmy se nám podařilo vybudovat uznávanou značku ekologických produktů pro domácnost, která šetří přírodu i zdraví zákazníků. Firma dokazuje, že udržitelnost nemusí být jen vizí, ale může se stát přirozenou součástí každodenního života. Vítězství pro Tierra Verdeale přináší a znamená mnohé.“
Společnost Tierra Verde již 17 let vyrábí udržitelnou drogerii a kosmetiku s důrazem na lokální dodavatele a cirkulární přístup. Jak říká Jan Čilík, principál společnosti: „Žijeme podle principů skutečně ekologického života, tedy TrueEco. Hledáme souvislosti, zkoumáme podstatu ekologických problémů a nacházíme jejich řešení. Vyhodnocujeme a upravujeme je podle nových zkušeností a znalostí. V rychle se měnícím světě propracováváme další postupy a jsme v tom důslední a nekompromisní.“ Výsledkem je portfolio 200 produktů s téměř 100 % rozložitelnými výrobky, jejichž prostřednictvím Tierra Verde pomáhá zákazníkům žít ohleduplněji, šetrněji a udržitelněji.

Známe vítěze SME EnterPRIZE 2025: Tierra Verde je český průkopník udržitelné kosmetiky a drogerie. Zdroj: CNN Prima NEWS
Společný úspěch a budoucí plány
Zástupce společnosti doplňuje: „Je to spousta kontaktů a společenství firem, které smýšlí podobně, a potom je to samozřejmě odměna, zejména pro všechny kolegy ve firmě. Je to velké poděkování a uznání, že ta práce má smysl. Díky větší viditelnosti budeme moci více inspirovat. V příštím roce chystáme nové receptury, balení a produkty, které uvedeme na trh – a myslím, že to bude pecka.“ Tierra Verde tak potvrzuje, že kombinace inovace, udržitelnosti a týmového nasazení může přinést reálný pozitivní dopad na životy lidí i životní prostředí.
„Tierra Verde je český průkopník udržitelnosti. Firma předběhla dobu, když přinesla ekologickou drogerii do domácností už v roce 2008. Včas poté naskočila i na bezobalovou vlnu díky síti vlastních stáčíren a systému vratných obalů. Její úspěch – 200 tisíc spokojených domácností a vstup do běžných obchodních řetězců – je důkazem, že z okrajového trendu udělali mainstream,“ řekla Helena Továrková, předsedkyně poroty a ředitelka Nadace Veronica.
Další ocenění v kategorii SME
Do letošního ročníku se přihlásilo celkem osmdesát firem a start-upů z celé České republiky. V rámci kategorie SME postoupilo z dvou předkol do finále deset společností.
2. místo: Filtration Technology, s.r.o. – recyklace a filtrace odpadních olejů přímo ve výrobních provozech.
3. místo: Biozelenina Velehrad – rodinná biofarma Ing. Petra Weidenthalera.
4.–10. místo: Fair & Bio, Fertia, GreeenVille Tech, NTSUP, Plastia, siliXcon, VisionCraft.
Miroslav Singer, předseda dozorčí rady Generali České pojištovny , dodává: „Malé a střední firmy jsou páteří české ekonomiky. Kdyby měly skutečné problémy, viděli bychom to na trhu práce. Naštěstí je tento segment velmi živý a funkční.“
POROTA SME EnterPRIZE 2025:
Michal Bernáth – manažer Treasury a správy investičního procesu v GČP, člen poroty v kategorii start-upů
Nina Bočková – odborná pracovnice na Vysoké škole ekonomické v Praze, členka poroty SME i start-upů
Martin Flajšar – ředitel produktového managementu podnikatelského pojištění v GČP, člen poroty
Filip Krůta – ředitel EkoTech Hubu v rámci agentury CzechInvest, člen poroty v kategorii start-upů
Renata Kučerová – odborná asistentka na Mendelově univerzitě v Brně, členka poroty
Vojtěch Malina – CEO CleverFarm a vítěz soutěže v roce 2021, člen poroty
Alena Stiborová – manažerka zemědělského pojištění v GČP, členka poroty
Jindřich Špička – vyučující na České zemědělské univerzitě v Praze, člen poroty
Tomáš Šubrt – děkan Provozně ekonomické fakulty ČZU v Praze, člen poroty
Helena Továrková – ředitelka Nadace Veronica, předsedkyně poroty SME i start-upů
Viktor Třebický – projektový manažer CI2 a spoluzakladatel CI3, s.r.o., člen poroty
Mezinárodní rozměr soutěže
České kolo soutěže je součástí mezinárodního klání SME EnterPRIZE, které pořádá pojišťovací skupina Generali. V roce 2025 je do něj kromě České republiky zapojeno ještě dalších devět evropských zemí (Rakousko, Chorvatsko, Francie, Německo, Maďarsko, Itálie, Portugalsko, Slovinsko a Španělsko).
Účastníci v jednotlivých zemích mohou soutěžit ve třech kategoriích udržitelného přístupu, kdy má jejich podnikání pozitivní dopad na zdraví a spokojenost zaměstnanců (a jejich rodin), na životní prostředí a dále na rozvoj komunit. Roman Juráš, generální ředitel Generali České pojišťovny: k tomu dodává: „SME EnterPRIZE je důležitá soutěž, která pomáhá zviditelnit podnikatele, kteří podnikají udržitelně. Chceme je podpořit, dát jim impuls do dalšího podnikání, aby jejich firmy rostly a aby téma udržitelnosti dál komunikovaly a podporovaly celou ekonomiku.“
Veškeré informace o mezinárodní soutěži jsou k dispozici na: www.sme-enterprize.com.