Módní řetězec musel stáhnout z prodeje ponožky s motivem lega, který zákazníkům připomínal arabský znak pro Alláha

Markéta Škorňová
Markéta Škorňová
  • 29. led 2018, 19:00

  • Švédský módní gigant H&M byl nucen stáhnout z prodeje dětské ponožky po řadě stížností na jejich design. Ten měl totiž podle některých zákazníků obsahovat znak Alláha v arabštině. O případu informoval server RT.

    Pár ponožek s lego designem, na kterém muž pracuje se sbíječkou v ruce, se stal trnem v oku některým zákazníkům. V obrázku je podle některých zřetelný znak pro Alláha, který se používá v arabštině.

    Prodejce trvá na tom, že se jedná o náhodu a v žádném případě nejde o nějakou skrytou zprávu ani provokaci. I přesto se však společnost H&M rozhodla stáhnout ponožky z prodeje.

    Pro švédský řetězec to není v poslední době první případ, kdy jejich produkt vzbudil pobouření veřejnosti. Před pár týdny byla společnost pranýřována za reklamu, ve které chlapec černé barvy pleti oblékl mikinu s nápisem „Coolest Monkey in the Jungle“ (Nejlepší opice v džungli). Společnost byla okamžitě nařčena z rasismu. V Jižní Africe byly na protest uzavřené a v některých případech dokonce zdemolované obchody H&M.