Osmiletý Američan Ryan Kaji je podle seznamu časopisu Forbes nejvýdělečnějším tvůrcem na internetové platformě pro sdílení videí YouTube. V roce 2019 si měl vydělat v přepočtu přes půl miliardy korun. Celkem mají jeho videa desítky miliard zhlédnutí.
Ryan Kaji, jehož skutečným jménem je Ryan Guan, v roce 2019 vydala prostřednictvím svého youtubového kanálu, na němž tvoří videoobsah, 26 milionů dolarů, což v přepočtu činní asi 596 milionů korun. Nejvýdělečnějším youtuberem byl už v roce 2018, kdy si přišel na 22 milionů dolarů (504 milionů korun), uvedla agentura AFP.
Začal před 3 lety, nyní má přes 20 milionů odběratelů
Kanál na YouTube Ryan's World (Ryanův svět) založili Ryanovi v roce 2015 jeho rodiče. V současné době má po třech letech fungování neuvěřitelných 23 milionů odběratelů z celého světa. Původně byl kanál nazvaný „Ryan ToysReview“ (Ryanovo recenzování hraček), kdy se většina obsahu sestávala z toho, jak chlapec rozbaluje hračky a hraje si s nimi.
Podle analytického webu Social Blade měla videa na Ryanově kanále od svého vzniku mít téměř 35 miliard zhlédnutí. Kanál se s věkem Ryana také vyvíjí a kromě rozbalování hraček už nabízí i některá více vzdělávací videa.
Nedávno musel být kanál přejmenován poté, co společnost bojující za práva spotřebitelů Trurth in Advertising podala stížnost na Federální obchodní komisi (FTC), že kanál jasně neoznačuje videa, která jsou sponzorována výrobci hraček – kteří Ryanovi platí za reklamu na své produkty.
Druhá skončila parta z Texasu a třetí pětiletá Ruska
V hodnocení Forbesu Ryan Kaji překonal kanál „Dude Perfect“ vedený skupinou kamarádů z Texasu, kteří se pokoušejí o zdánlivě nemožné výkony jako trefování basketbalového koše z vrcholků budov nebo vrtulníků. Dude Perfect s výdělkem za období od června 2018 do června 2019 ve výši 20 milionů dolarů (458 milionů korun) skončili za Ryanem druzí.
Třetí skončila s výdělkem 18 milionů dolarů (412 milionů) další nastupující dětská hvězda YouTube – teprve pětiletá Ruska Anastasia Radzinskaya. Její kanály „Like Nastya Vlog“ a „Funny Stacy“ se mohou pochlubit dohromady téměř sedmdesáti miliony odběratelů. Její videa jsou ruštině, angličtině či španělštině.