
Německo nás potřebuje k revizi Green Dealu, míní Kubáček. Co přinesou tamní volby Česku?
Svět 21. listopadu slaví mezinárodní den televize. Průměrná doba diváků strávená u televize (ATS) se v České republice stabilně drží na 3,5 hodinách denně. V mimořádných situacích, jako byly letošní povodně, její význam ještě zesílil: sledovanost v tomto období se letos vyšplhala až na 4,5 hodiny denně.
Navzdory světovým krizím a rozpačitým očekáváním reklamní trh v roce 2023 mírně rostl, a to ve všech mediatypech, říká Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima. Mluví i o tom, jak teplé podzimní počasí zamávalo s počty diváků u obrazovek nebo proč musí televize zvýšit cenu reklamy.
Mediální skupina Prima v 39. týdnu zvítězila v celodenním vysílání u cílové skupiny 15+ se share 29,83 %. Stanice Prima zaznamenala svůj třetí nejlepší týden od roku 2022 a čtyřikrát se stala vítězem večera u nezpravodajských pořadů. Úspěch mělo i slovenské volební studio CNN Prima NEWS. Seriál Pod hladinou přilákal více než milion diváků a dařilo se i Prima KRIMI.
Kvůli videím na internetu jsou někteří lidé ochotni riskovat i vlastní život. Mladý americký influencer se v Kalifornii nechal kamarádem natáčet, když visel z vysokého mostu. Nejdříve si pobyt na laně zhruba ve dvousetmetrové výšce nad údolím užíval. Problém ale nastal, když se mu nedařilo dostat se zpátky na konstrukci objektu. Na místě museli zasahovat jak hasiči, tak horská služba.
Skupina Prima vstoupila úspěšně do nové podzimní sezony. Její průměrný share za první tři týdny podzimní sezony dosáhl hodnoty 28,77 %, meziročně rostla o 0,14 p. b. Její prime time pořady ve 37. týdnu hned čtyřikrát zvítězily nad konkurencí u dospělých diváků (CS 15+). Nejsledovanějším pořadem byla novinka Pod hladinou, kterou si nenechalo ujít 1 008 000 diváků (29,15 %) v CS 15+. Druhou sérii detektivní lovestory Zákony vlka 2 si pustilo 655 tisíc diváků (share 19,53 %). První díl se tím stal nejpopulárnějším pořadem sobotního večera u CS 15+.
Zpravodajská multiplatforma CNN Prima NEWS má za sebou mimořádně úspěšné speciální vysílání ke korunovaci britského krále Karla III. Sobotní speciál přitáhl diváky nejen k televizním obrazovkám, ale také k webu CNNPrima.cz a sociálním sítím. Celodenní sobotní share stanice se po započtení odložené sledovanosti dostal na zatím rekordní hodnotu 5,69 % a web CNNPrima.cz za prodloužený víkend zaznamenal přes 4,5 milionu zobrazených stránek a 2,5 milionu zhlédnutí videí. Na sociálních sítích CNN Prima NEWS oslovila 1 754 704 lidí.
Skupina Prima meziročně rostla jak v prvním kvartále, tak v březnu. Průměrné share u celodenního vysílání bylo v první čtvrtině roku 27,23 % (meziroční nárůst o 1 p. b.) u dospělých diváků (CS 15+). V březnu měla share 27,75 %. Lídrem ve sledovanosti se stala ve třináctém týdnu, kdy s náskokem porazila komerční konkurenci hned pětkrát v hlavním večerním vysílacím čase. Zabodovaly jak novinky Zákony vlka a Poslední oběť, tak vlajkový seriál ZOO i zábavná show Máme rádi Česko.
Rok 2022 byl pro mediální skupinu Prima nejlepším v její dosavadní historii. Ze všech televizních skupin si připsala nejvyšší nárůst podílu na sledovanosti, a to v celodenním vysílání i v hlavním vysílacím čase. V cílové skupině 15+ navíc skupina Prima s celodenním share 26,90 procenta (meziroční nárůst o 1,72 procentního bodu) poprvé v historii porazila konkurenční komerční skupinu.
Start podzimní sezóny byl nejúspěšnější v historii skupiny Prima. V uplynulém týdnu stanice každý všední večer zvítězila nad konkurencí ve strategické cílové skupině 15–69 let.
Dvanáctý týden tohoto roku byl pro skupinu Prima mimořádně úspěšný. Podařilo se jí dosáhnout hned trojice prvenství. Mezi komerčními skupinami zvítězila u dospělých (15+) s hodnotou share 28,49 % v celodni i ve strategické cílové skupině 15–69 let se share 28,40 %. Na pomyslný stupeň vítězů se skupina Prima dostala i u dospělých (15+) v hlavním vysílacím čase s podílem 28,09 %. Nejlepší podíl ve sledovanosti měla v úterý (30,62 % ve skupině 15-69 let), kdy si vlajkový seriál ZOO nenechalo ujít 1 249 000 diváků (podíl 31,37 %) a talkshow 7 pádů Honzy Dědka pobavila 583 000 diváků (share 21,25 %).
Nový seriál ZOO, který můžete sledovat na Primě, si získal srdce diváků. A druhý díl můžete sledovat už tento čtvrtek! Ten první si nenechalo ujít téměř 1,5 milionu diváků. Řada lidí nový seriál přirovnává k oblíbené Slunečné. Tak si ho rozhodně nenechte ujít.
První díl rodinného seriálu ZOO, který přináší příběhy ze zoologické zahrady, si ve čtvrtek večer nenechalo ujít 1 421 000 diváků a share tak činil 31,53 procenta v cílové skupině 4+. Pro velký divácký zájem televize Prima před odvysíláním ZOO navíc exkluzivně nasadila část premiérového dílu svého nejpopulárnějšího seriálu – Slunečné, kterou vidělo 957 000 diváků (share 21,82 %). Na sociálních sítích po odvysílání pilotního dílu ZOO lidé nešetří chválou. Čím si je novinka získala?