
Kolotoče, atrakce i akce pro děti: Po roce opět začala Matějská pouť, potrvá do dubna
Jestliže v městských aglomeracích platí elektromobily za ideální dopravní prostředky, dálniční provoz zásadním způsobem zkracuje jejich dojezd a nutí řidiče k nekomfortním improvizacím. Renomovaný magazín Auto Evolution zjistil, že u některých elektromobilů se dojezd na jedno nabití může při jízdě po dálnici snížit o více než polovinu oproti výrobcem udávaným hodnotám.
Zůstat s nepojízdným autem stát v mrazu kdesi v nehostinné pustině je noční můrou všech řidičů. Mnohem akutněji se však tato hrozba týká elektromobilistů, kteřé si špatně spočítají, kde musí nabíjet, nebo je dostihnou nepředvídatelné okolnosti. I s elektromobilem se ale ještě dá nějaký ten kilometřík uspořit.
Zatímco ještě nedávno patřila výměna baterie v autě k těm servisním úkonům, které člověk bez větších nesnází zvládl realizovat sám, u současných modelů už jde o další sofistikovanější operaci, kterou je lepší svěřit odborníkům. Tím spíš, je-li vůz v záruce.
Už dříve začal internetový obchod Alza nabízet řadu elektromobilů, jako jsou BMW i3s, Jaguar I-PACE nebo třeba Nissan Leaf. Nyní však přišel s něčím jedinečným. Na svém serveru začal prodávat slavné veterány s čistě elektrickým pohonem. Zatímco vzhled vozů zůstal takřka beze změn, technika prošla radikálními proměnami. Ceny startují na částce 639 900 Kč.
Doprava patří mezi nejrychleji se rozvíjející a zároveň nejdůležitější sektory národního hospodářství. Přeprava osob, ale i zboží je však v současnosti závislá na spalovaní ropy, při němž dochází k uvolňování emisí a prachových částic do ovzduší. To má samozřejmě negativní dopad na životní prostředí a zdraví obyvatelstva. Skleníkové plyny z dopravy se rovněž podílejí na změně klimatu. I proto se stále více hovoří o záměně spalovacích motorů za elektrický pohon. Otázkou ale zůstává, zda jsou elektromobily opravdu ekologičtější než dieselové či benzinové agregáty.
Natankovat benzin, dolít kapalinu do ostřikovače a oškrabat okna. To je asi ve zkratce penzum péče, kterou věnujeme autu v době, kdy je cokoliv navíc zbytečným luxusem. Některým komponentům se ale vyplatí věnovat i za cenu zvýšeného úsilí. Vyjde to nakonec levněji.
Japonský konstruktér komerčně úspěšného Nissanu Leaf Hideaki Horie tvrdí, že našel řešení, jak zlevnit akumulátory pro elektromobily. Ty prý k dokonalosti nepotřebují nic víc než levné baterie. Ty současné jim cenou brání konkurovat autům s klasickým pohonem.