Český internetový obchod prodává historickou jugoslávskou Zastavu na baterky

Už dříve začal internetový obchod Alza nabízet řadu elektromobilů, jako jsou BMW i3s, Jaguar I-PACE nebo třeba Nissan Leaf. Nyní však přišel s něčím jedinečným. Na svém serveru začal prodávat slavné veterány s čistě elektrickým pohonem. Zatímco vzhled vozů zůstal takřka beze změn, technika prošla radikálními proměnami. Ceny startují na částce 639 900 Kč.

Makedonské elektromobily ZAS Electric s označením G20, TC20, TCR20 vychází z historického modelu Zastava 750, což byla jugoslávská verze modernizovaného Fiatu 600 a ze sportovně laděného Fiatu Abarth 1000 TC/TCR. S původními vozy novodobé deriváty sdílí zejména design, který je zcela identický. Revoluce se odehrála jinde, konkrétně pod zadní kapotou, kde běžně dřímal spalovací agregát. Nyní tu však najdeme německý elektromotor.

Výkon pohonné jednotky je stejný jako u původní verze se spalovacím motorem, tedy pouhých 20 kW. Točivý moment pak definuje hodnota 75 N.m. Navzdory těmto skromným údajům, dokáží staronové elektromobily akcelerovat z nuly na 100 km/h za 10 sekund, přičemž vrcholné provedení TCR umí pelášit až 140 km/h. Varianty G20 a TC20 potom 115 kilometrů v hodině. Zajímavostí je manuální převodovka.

Překvapí také hmotnost vozidel, která činí obdobně jako u původních modelů 600 kilogramů, a to i přes LiNMC baterii o kapacitě 10 kWh. Výrobce udává dojezd až 120 kilometrů na jedno nabití, jelikož spotřeba energie má být jen 8,5 kWh na 100 km. „Rychlonabíjení“ do 80 procent zabere u všech verzí 120 minut. Klasické dobíjení do 100 % pak rovné tři hodiny.

Ceny rozhodně nejsou nejnižší. Základní provedení G20 vyjde na 639 900 Kč, TC20 na 699 900 Kč a TCR20 dokonce na 759 990 Kč s DPH. Na druhou stranu výroba bude omezena na pouhých 15 kusů ročně, přičemž každý vůz si může majitel ušít na mírů svým potřebám a preferencím. Lze změnit barvu, výkon, ale i dojezd. Všechny modely jsou samozřejmě homologované a disponují TÜV certifikací, tudíž smí na české silnice.

Trochu odstrašující jsou ale záruční lhůty, které jsou výrazně kratší než obvykle. Prodejce na auto poskytuje jen půlroční záruku na baterie a pouze roční záruku na celý vůz.

Tagy: