Aqualand Moravia ukončil letní sezónu, hlásí zvýšení návštěvnosti o 10 procent

Aqualand Moravia vyhodnocuje ukončenou letní sezónu. Oproti loňskému roku došlo ke zvýšení návštěvnosti o více než 10 procent. Došlo k výraznému posílení návštěvnosti domácích turistů, přibylo mnoho návštěvníků z Prahy a okolí. Naopak aquapark registruje nižší návštěvnost lidí ze zahraničí – především ze Slovenska a Rakouska. Nejoblíbenější atrakcí byl tobogán High Five, který jede do kopce, též nový dětský vodní hrad se čtyřmi tobogány. Právě rodiny s dětmi tvoří výrazný podíl na celkové návštěvnosti.

Aqualand Moravia ukončil letní sezónu 2021 a přivítal tu podzimní, do které vstupuje se dvěma wellness patry. I přes chladnější konec léta aquapark hlásí zvýšení návštěvnosti oproti loňsku. A to o 10 procent. Kapacita zařízení se zvýšila díky novému letnímu areálu.  „Návštěvnost je oproti loňskému létu o deset procent vyšší. Červenec byl slabší než srpen, a to především vlivem chladnějšího počasí. Průměrná denní návštěvnost během léta byla kolem 3 000 lidí. Nejvyšší pak byla samozřejmě během tropických letních dnů. Registrujeme zvýšený zájem o aquapark z Prahy a jejího okolí. Celkově došlo k výraznému posílení návštěvníků z celé České republiky,“ uvádí ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Polovinu návštěvnosti tvoří rodiny s dětmi, kterým aquapark nabídl letos novinku – dětský vodní hrad se 4 tobogány. I nový tobogán High Five, který fičí i vzhůru, je velmi oblíbený právě u rodin. Tato atrakce sveze návštěvníky už od 110 centimetrů, což v podstatě znamená zelenou už pro předškoláky. Atrakce High Five, která jede i do kopce, má za sebou po letošní letní sezóně zhruba 40 000 jízd. Se svojí délkou 260 metrů tak všechny jízdy čítají přes 10 000 kilometrů, což je výrazně víc než poloměr Země.

Oblibu sklidila i loni vybudovaná klidná řeka, která čítá 315 metrů. Lidé si na ni mohou dát nápoje, a to aniž by museli řeku opustit. Oblíbené byly i animační programy. „Pro letošní sezónu jsme posílili tým animátorů, kteří se starají o zábavu dětí i dospělých. Mohou s nimi cvičit, tančit, děti se účastní například i pěnové dětské párty. Průměrně návštěvník stráví v našem aquaparku 6 hodin. A když je opravdu horko, tak se doba prodlužuje,“ říká šéf marketingu Aqualandu Moravia Tomáš Svoboda.

Vydařenou letní sezónu hlásí i hotel Aqualand Inn, který se nachází pár kroků od aquaparku. Během pandemie prošel hotel výraznou rekonstrukcí. Kapacita, která čítá více než 100 lůžek, byla plně obsazena. Průměrně tam lidé tráví 3 dny. „Registrovali jsme opravdu velký zájem. Hotel byl obsazený už před zahájením sezóny. Poptávky začaly s postupným rozvolňováním, kdy klienti získávali větší jistotu v tom, že jejich pobyt nic neohrozí. To bylo někdy v polovině června. Jednalo se především o české klienty. Zhruba 8 % hostů tvořili cizinci, především ze Slovenska, Rakouska a Polska. Jen pro porovnání – v sezoně 2019 tvořili cizinci obsazenost hotelu z více než 30 %,“ uvádí jednatelka hotelu Aqualand Inn Petra Hodorovská.

Nový letní areál se bude dále rozšiřovat. Na klidnou řeku naváže dále divoká řeka, která spojí nový areál s tím starším. Aktuálně aquapark řeší stavbu nového parkovacího domu. „Na investice má samozřejmě vliv aktuální dění. Věříme, že situace už bude příznivá. Během pandemie jsme jako mnoho subjektů přišly o desítky milionů korun. Ale máme za sebou opravdu vydařenou letní sezónu a nyní vstupujeme do podzimní sezóny, která bude opět našlapaná,“ říká Petr Pavlacký. Ještě před létem se Aqualand Moravia objevil v žebříčku nejnavštěvovanějších turistických cílů za rok 2020, který tvoří agentura CzechTourism. Obhájil své první místo jako nejnavštěvovanější turistický cíl v Jihomoravském kraji.

O Aqualandu Moravia

Aqualand Moravia je nejmodernějším a největším aquaparkem v České republice. Podle aktuálního žebříčku agentury CzechTourism je nejnavštěvovanějším turistickým místem v Jihomoravském kraji. V rámci celého Česka se řadí na desáté místo. Během běžného provozu aquapark navštíví ročně zhruba 800 tisíc lidí, polovinu návštěvnosti tvoří rodiny s dětmi. Děti i dospělí se mohou vyřádit až na 28 vnitřních a venkovních tobogánech a skluzavkách s celkovou délkou téměř 2 km. Venkovní vodní atrakce Abyss a Boomerango určené až pro 3místné rafty si mohou v letních měsících návštěvníci vyzkoušet v rámci České republiky pouze v Aqualandu Moravia, jde o unikátní atrakce v celé střední Evropě. Novinkou je také rozšířený letní areál s klidnou řekou, dětským vodním světem a atrakcí High Five, která jede i do kopce. Nejbližší tobogán tohoto typu se nachází na Kanárských ostrovech. K dispozici jsou, kromě jiných, i oblíbené celoročně otevřené tobogány U-Wave, Supercrater, Wild River nebo YellowCrash. Dětem jsou určené dětské bazény a skluzavky, užijí si také v bazénu s atrakcemi, kde mají k dispozici skákadla, šplhací sítě nad vodou, bublinkovače nebo chrliče. Aqualand Moravia nabízí celkem 16 bazénů s vodní plochou 3000 m2, některé s využitím vody z místního termálního vrtu, rozsáhlou wellness zónu Forum Romanum a nově vybudovanou wellness zónu Pálava, Imperium Restaurant a Coffeeland. Součástí je také pár kroků vzdálený hotel Aqualand Inn.