
Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Zavazadlový prostor nové Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 e-hybrid Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Interiér nové Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Interiér nové Audi Q3 Zdroj: Audi

Interiér nové Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi

Nová Audi Q3 Zdroj: Audi
Jeden z nejoblíbenějších modelů ingolstadtské automobilky se dočkal třetí generace. Přináší nové micro-LED světlomety, zachovává si naftový motor a uvnitř se architekturou přibližuje větším sourozencům, přichází však o páčky pod volantem.
Audi Q3 je už stálicí v segmentu prémiových kompaktních SUV. Během čtrnácti let a dvou generací vozu se k zákazníkům dostalo více než dva miliony kusů, díky čemuž se řadí mezi nejprodávanější vozy této značky. Nová generace tedy má na čem stavět a přijíždí nejen s novým, dravějším vzhledem, inovativní technologií světel, ale i zbrusu novým interiérem.
K TÉMATU: Škoda pick-up se vrací. Má plug-in hybridní pohon a vzadu výsuvný držák na kola
Nová generace následuje aktuální designový jazyk modelů se čtyřmi kroužky ve znaku. Pozornost si získává již tradiční přední maska Singleframe doplněná úzkými čelními světly, která však doplňují opticky schované dálkové světlomety. Kompaktní SUV navíc poprvé dostalo Matrix LED technologii s micro-LED moduly, které posouvají světelný výkon na úplně novou úroveň.
V každém modulu je 25 600 micro-LED jednotek, velikostně polovičních než lidský vlas. Nová světla nejenže zlepšují světelný výkon v noci, ale umí třeba řidiče varovat před jinými vozidly nebo před námrazou. Vzadu hraje prim prosvětlená linka protínající záď vozu, vizuálně oddělená od zadních světlometů, mezi nimiž najdeme podsvícené logo značky.
Nechybí ani prémiové audio
Uvnitř na řidiče čeká řada překvapení. Audi postupně ustupuje od tlačítek, většina funkcí se tak ovládá prostřednictvím velkého 12,8palcového displeje. Tlačítka nenajdeme ani na volantu, na jejich místo se nastěhovaly dotykové plošky po vzoru větších sourozenců. Stejně jako u jiných koncernových vozů, i zde se volič převodovky nastěhoval pod volant.
Na rozdíl od nich však není otočný, ale posouvací. Díky tomu je na středovém tunelu více místa pro držáky nápojů, bezdrátovou nabíječku s odvětráváním i praktické odkládací schránky. Nadšenci do audiotechniky ocení i příplatkový prémiový soundsystém SONOS se dvanácti reproduktory a výkonem 420 W.

Nové páčky sdružující blinkry, stěrače i světla. Zdroj: Audi
Mnohem kontroverzněji však působí nová posouvací páčka, do které Audi dokázalo integrovat nejen ovládání blinkrů, ale i stěračů a dálkových světel. Tak jako jsme zvyklí, blinkry se ovládají posunem nahoru nebo dolů, zatímco pro stěrače je vyhrazeno otočné kolečko a dálkové světlomety se ovládají klasickým pohybem dopředu či dozadu. Na tiskových fotografiích se toto řešení zdá sice minimalistické, byť trochu komplikovanější, reálné setkání během klasického testu však ukáže více.
Tradiční nafta i progresivní plug-in hybrid
Pod kapotou nové Audi Q3 se naštěstí neobjevují žádná nepříjemná překvapení. Základní motorizací je zážehový čtyřválec 1.5 TFSI o výkonu 110 kW a pohonem předních kol, který doplní dvoulitrové TFSI ve dvou výkonových variantách – 150 kW nebo 195 kW, které se pojí s pro značku tradičním pohonem všech kol quattro.
Pro dálkové cestovatele samozřejmě nechybí v nabídce ani vznětový dvoulitr o výkonu 110 kW, bohužel s pohonem pouze předních kol. Poslední motorizací je plug-in hybrid o výkonu 200 kW, který spojuje čtyřválcovou jedna-pětku s elektromotorem a 25,7kWh baterií (19,7 kWh využitelných), který nabídne špičkový dojezd až 120 kilometrů čistě na elektřinu a umožňuje i rychlé nabíjení na DC stanicích výkonem až 50 kW.

Nové Audi Q3 bude dostupné také jako plug-in hybrid. Zdroj: Audi
Audi Q3 nabídne zákazníkům tři druhy podvozků – standardní podvozek s ocelovými tlumiči, sportovní podvozek a adaptivní podvozek s dvouventilovým systémem tlumičů, který tvoří vrchol nabídky a zajišťuje nejen vyšší komfort, ale i lepší jízdní vlastnosti. Systém neustále reaguje na stav vozovky a vypočítává ideální nastavení tlumiče během zlomku vteřiny pro co nejpříjemnější jízdu. Progresivní řízení navíc podpoří obratnost a mělo by přinést i více zpětné vazby řidiči.
Novinka se dostane na české silnice během letošního podzimu, předobjednávky budou spuštěny během letošního léta. Ceník zatím automobilka nezveřejnila, na německém trhu však základní motorizace 1.5 TFSI startuje na částce 44 600 eur (v přepočtu 1 107 260 Kč) a plug-in hybrid na 49 300 eurech (v přepočtu 1 223 940 Kč).
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Riskantní předjíždění kamionu. Rozhodovaly zlomky vteřiny, policie zveřejnila šílené záběry
Vybrali jsme pro vás