reklama

Audi ukázalo elektrickou limuzínu s výkonem supersportu. Zná už i českou cenu

/ fotografií

Německá automobilka Audi rozšířila své portfolio elektromobilů o nový model. Nízká limuzína s pětimetrovou délkou se bude prodávat ve dvou verzích e-tron GT a RS e-tron GT. Ta rychlejší zvládne vystřelit z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy. Vůz už má i české ceny.

reklama

Několik let poté, co Audi představilo své první elektrické SUV nazvané e-tron, přichází řada na nový model. Tentokrát automobilka zabrousila do kategorie takzvaných čtyřdveřových kupé. Jde v podstatě o „limuzínu“ s nízkou karoserií a protáhlou zádí připomínající kupé. Obvykle ji zdobí i bezrámové dveře. Novinka nazvaná Audi e-tron GT nejvíc připomíná vozy jako Audi A7 nebo Mercedes-Benz CLS.

Auto je s délkou 4,99, šířkou 1,96 a výškou 1,41 metru vyvedené ve futuristickém střihu. Díky nízké siluetě a aktivním aerodynamickým prvkům se může pochlubit slabým odporem vzduchu, což prospěje nejen akustickému komfortu na palubě, ale i spotřebě elektrické energie při rychlé jízdě. Vůz stojí na kolech, která mají v základu velikost 19 palců, lze si ale vybrat až 21palcové disky. Kufr má kapacitu 405 litrů.

Audi e-tron GT využívá v kabině recyklované materiály.
Audi e-tron GT využívá v kabině recyklované materiály.
Zdroj: Audi

Interiér je složen z prvků známých i z jiných modelů Audi, ať už jde o systém MMI s ovládáním na dotykové obrazovce i pomocí kruhového voliče na středové konzole, volant či displej v přístrojovém štítu. Audi se chlubí tím, že vsadilo na recyklované materiály, na fotografiích jsou vidět plochy pokryté odolnou látkou Alcantara či uhlíkovým vláknem.

Hned ve dvou výkonech

Audi e-tron GT má společnou techniku s Porsche Taycan. Nabízet se zatím bude ve dvou provedeních, tedy e-tron GT a RS e-tron GT. V obou případech ho pohání dva elektromotory, kdy je každý určený pro jednu nápravu a auto tak disponuje paralelním pohonem všech kol, který propaguje pod svým známým označením quattro.

Audi e-tron GT disponuje výkonem 350 kW (476 koní), ale lze využít i funkci boost, kdy se na pár sekund zvedne výkon až na 390 kW, tedy 530 koní. Točivý moment má hodnotu 630 Nm. To elektromobilu umožní akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy a uhánět maximálně 245 km/h.

Audi RS e-tron GT dosahuje výkonu supersportu.
Audi RS e-tron GT dosahuje výkonu supersportu.
Zdroj: Audi

Výkonnější varianta dostala posílený zadní elektromotor, díky tomu se může pochlubit celkovým systémovým výkonem 440 kW (598 koní). Při využití funkce boost pak dosáhne krátkodobě až na 475 kW, což je 646 koní. To je hodnota, za kterou by se nestyděl kdejaký supersport. I díky točivému momentu 830 Nm zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h.

Skoro 500 km na jedno nabití

Baterie s kapacitou 93 kWh umožní dojezd na jedno nabití až 488 kilometrů u verze e-tron GT a 472 km u RS e-tron GT. Jde o výsledek podle měření WLTP. Palubní nabíječka má výkon 270 kW, což znamená, že využije i ty nejsilnější veřejně dostupné stojany. Za pouhých 23 minut by se tak auto mělo dobít z pěti na 80 procent své kapacity.

„Předprodej Audi e-tron GT v Česku začne v polovině února. Bude spuštěn konfigurátor vozu,“ potvrdil CNN Prima NEWS mluvčí českého zastoupení automobilky Jiří Rozkošný. Známé jsou tak už i ceny. Audi e-tron GT startuje na 2 774 900 korunách, výkonnější verze RS e-tron GT pak bude k mání od 3 756 900 korun. V ceně je prodloužená záruka na čtyři roky a 120 tisíc ujetých kilometrů i servisní balíček.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

„Jako kdybych to znova vyhrál.“ Dojatý Šebrle má po pěti letech zpět ztracené zlato
Právník: Soud rozhodl, že ministr zdravotnictví se nemůže stát římským diktátorem
Covid cestovní seriál: Přísný sever Afriky. Co potřebujete do Egypta, Maroka či Tuniska?
reklama
reklama
Zákrok v Teplicích působí na Romy jako veřejná poprava, říká člen rady vlády

Ústecký kraj

Domácí zpravodajství

Předvolební vysílání na CNN Prima NEWS startuje 1. července velkou politickou diskusí
Obchod v Olomouci zakazuje vstup očkovaným proti covidu. Úřady prošetřují diskriminaci
Noční bouře strhla stožáry u Temelína. Část elektrárny stojí, lidé jsou bez elektřiny
Další články
reklama
reklama