Světový řetězec pizzerií Domino's spustil ve Spojených státech rozvoz jídla autonomně řízenými vozidly. Ten zatím funguje jen v jedné čtvrti v texaském Houstonu. Pokud se ale osvědčí, plánováno je jeho rozšíření.
Když si nyní zákazník on-line objedná pizzu, místo kurýra mu ji může dovézt robotické vozítko. Nakupující po jeho příjezdu zadá PIN, díky kterému mu stroj otevře jeden z vyhřívaných přepravních prostorů. V něm najde svou pizzu. Tak ve zkratce probíhá nákup jídla u jednoho z největších světových řetězců pizzerií Domino's. Pilotní projekt spustil v texaském Houstonu.
Domino's využívá vozítko bez řidiče od společnosti Nuro, konkrétně model R2. Ten je přímo určen pro rozvoz zboží. Podle služby jej lze modifikovat, může tak například zákazníkovi dovézt nákup z on-line obchodu, chlazené potraviny nebo naopak horkou pizzu. Počítá se i s doplňkovým zbožím, jako jsou nápoje nebo saláty, které patří do odděleného prostoru.
„Ještě se máme o autonomní dopravě hodně co učit. Tento projekt nám pomůže lépe porozumět tomu, jak zákazníci pracují s robotickými technologiemi, což by se v budoucnu mohlo projevit i na našich prodejnách,“ řekl šéf inovací společnosti Domino's Dennis Maloney s tím, že jejich Nuro R2 je prvním autonomním vozem určeným pro rozvážkovou službu, jejž schválilo americké ministerstvo dopravy.
Služba rozvozu pizzy autonomním vozítkem je ale zatím omezená na jedinou pobočku, která obsluhuje houstonskou čtvrť Woodland Heights. Pokud se systém osvědčí, mohl by se rozšířit i do jiných míst. Domino's má pobočky po celém světě. V Česku zatím není, nejbližší je v Drážďanech.
O využití autonomní rozvážky uvažují i další společnosti, například americký supermarket Walmart.