Auto od Applu je výrazně populárnější než Tesla. Nikdo ho přitom ještě ani neviděl

Vize vozu Apple car podle designérů britského prodejce automobilů Vanarama Zdroj: se svolením společnosti Vanarama
Kultovní status společnosti Apple stále sílí. Zamýšlenému elektromobilu by podle průzkumu dalo přednost více lidí než průkopnické Tesle, Lexusu nebo BMW. Pozoruhodné přitom je, že o novém projektu výrobce populárních iPhonů nejen že nejsou známé žádné podrobnosti, ale dokonce vůbec není jasné, zda vůbec někdy vznikne.
Průzkum společnosti Strategic Vision provedený mezi 200 000 majiteli nových aut vyslal případný automobil od společnosti Apple na třetí místo v žebříčku zvažované značky, přičemž 26 % respondentů uvedlo, že „milují“ značku Apple a uvažovali by i o koupi auta, pokud by jej vyráběla. V průzkumu se sice mezi více než 45 značkami americký technologický gigant umístil za Toyotou a Hondou, ale před Teslou, Lexusem či BMW.

Výkonný ředitel společnosti Apple Tim Cook Zdroj: Profimedia.cz
Bude, nebude?
Apple v průzkumu u zákazníků bodoval rovněž v kategorii „vnímaná kvalita“ se skóre 24 % oproti
15 % u Toyoty a 11 % u Tesly. Dalších 34 % však uvedlo, že o voze nevěděli dost, aby si mohli udělat úsudek vzhledem k nedostatku informací. „Skutečnou míru zájmu zákazníků určí až podoba toho, co Apple nakonec představí z hlediska stylu, pohonné jednotky a dalších klíčových funkcí,“ řekl Alexander Edwards ze Strategic Vision. „Jejich povědomí o značce a její pověst nicméně poskytují impozantní platformu, na kterou by se dosavadní výrobci automobilů měli náležitě připravit,“ dodal.
Zvěsti o výrobě vlastního auta pod značkou Apple se průběžně objevují od roku 2014 včetně mnoha vizí a zaručených informací, jak bude vůz vypadat a jaké použije technologie. Skutečnost je taková, že oficiální informace o tom, kdy a zda vůbec Apple car vyjede, neexistují žádné.
Tim Cook, šéf Applu, se k vývoji automobilu vyjádřil naposledy loni pro deník New York Times velmi neurčitě. „Uvidíme, co udělá Apple,“ řekl a doplnil: „Interně zkoumáme množství nových produktů a mnohé z nich nakonec nikdy neuvidí světlo světa.“
Plná autonomie
Aktuálně se nicméně většina expertů shoduje v tom, že Apple chce na trh přinést někdy ve druhé polovině této dekády plně autonomní elektrické auto. Důvodem neustálého zpožďování představení vozu je podle mnohých skutečnost, že vývoj systémů autonomní jízdy umožňujících bezpečné cestování bez zásahů řidiče, je mnohem komplikovanější než se zpočátku počítalo.
Stále dokola se o tom přesvědčuje neméně ambiciózní Muskova Tesla, která musela vývoj svého autopilota přibrzdit a dříve než na zvyšování autonomie se musí zaměřit na vychytávání rozličných „much“ tohoto systému. Autonomní vozy se sice už testují v ostrém provozu, ale zatím nikdo nedokázal přijet s projektem takového auta, který by byl i komerčně zajímavým. V Applu o tom zjevně vědí své...
Čtěte také


OSN vyhlásila hladomor v Pásmu Gazy. Podle fotografií se to dělat nemá, namítl expert

Ministerstvo spravedlnosti ukázalo časovou osu k bitcoinům. Bude vymáhat škodu na Jiřikovském

Paradox na horských cestách: Nejvíc nehod tam bývá v létě. Expert uvedl nejčastější příčiny

Decroix k bitcoinové kauze: Hlavní slovo má teď policie, časová osa nemá na vše odpovědět

Tři ojetá auta z pěti jsou v Česku bouraná. Víme, které značky jsou u nehod nejčastěji

Pavel: Jsem rozpačitý z postupu vlády v bitcoinové kauze. Není to srozumitelné

Cizinec se po dálnici řítil rychlostí téměř 200 km/h. V autě měl dvouleté dítě a novorozence

Česko hledá premiéra: Sledujte volební servis CNN Prima NEWS. Vše, co potřebujete vědět

Začala instalace značek dovolujících rychlost 150 km/h. Víme, kde budou a jak fungují