Už mnohokrát probíraná myšlenka vývoje vlastního automobilu firmou Apple dostává reálné kontury. Nové informace týkající se tzv. Project Titan napovídají, že už v příštích letech bychom se mohli dočkat skutečného auta s logem nakousnutého jablka.
První informace o tom, že Apple pracuje na autonomním systému nebo na autě, se začaly objevovat už před několika lety. Původně se předpokládalo, že půjde o jakousi nástavbu pro Apple CarPlay, která by dokázala pracovat s autem samotným. V roce 2015 Tony Fadell, bývalý iPod Senior developer, řekl, že Steve Jobs se o projekt auta začal zajímat již v roce 2008. Od roku 2015 ale došlo k několika změnám ve vedení a celý Project Titan, interní označení autonomního auta, začal odcházet do pozadí.
Spolupráce s Hyundaiem?
Do Applu sice začala proudit řada špičkových inženýrů z automobilového průmyslu, ale tím to všechno skončilo. Situace ve společnosti navíc byla v minulých letech poměrně turbulentní, takže pravidelně docházelo ke změnám ve vedení jednotlivých projektů. Nyní se však zdá, že Apple Car začíná nabývat i reálných kontur. Nasvědčují tomu i nedávné informace, že Apple jednal s Hyundai o možné výrobě jejich nového auta. Ve vedení Project Titan je momentálně Kevin Lynch, který sem byl převelen z vývoje dnes již etablovaných chytrých hodinek Apple Watch.
Jen pár dnů po jeho převelení na nové pracoviště se začaly ledy ohledně nového elektromobilu hýbat. Podle zdrojů agentury Bloomberg je zřejmé, že Apple skutečně plánuje auto uvést ještě v této dekádě. Na základě akcelerace samotného projektu je dokonce možné, že se Apple Car dočkáme již v roce 2025.
Nicméně Bloomberg uvádí, že Lynchovým úkolem není jen vytvořit další elektromobil a zapadnout do řad Tesly, Rivianu či jiných automobilek. Apple Car má být již od začátku postaveno tak, aby bylo plně autonomní.
Plná autonomie
Lynch tedy momentálně usiluje o to, aby Apple Car již od svého příchodu bylo schopno samostatného řízení. Samozřejmě jde o skutečně tvrdý oříšek na rozlousknutí, jelikož v dopravě se vyskytuje nespočet různých situací.
Apple má však oproti konkurenci jednu výhodu. Jeho sféra procesorů a především tzv. Neural Engine patří momentálně k nejvyspělejším na trhu. Právě výkonný Neural Engine má být klíčovou stránkou autonomního systému. Bude v něm probíhat velké množství operací s cílem eliminovat kritické situace a řídit auto podle aktuální potřeby. Na druhou stranu však takový systém zůstane i po představení pod drobnohledem inženýrů.
Předpokládá se totiž, že vyladění plně autonomní jízdy může trvat i 10 let. Koneckonců můžeme to vidět i na Tesle, která má momentálně nejpokrokovějšího autopilota, avšak stále není schopen plně autonomní jízdy bez zásahu řidiče. A to Tesla už nějaký ten rok sbírá data ze silnic a učí na nich svou umělou inteligenci.