Auto za 1,6 milionu, co vypadá jako Rolls-Royce. Není přitom z Číny, ale z Evropy


V Praze jsme si poprvé prohlédli novou vlajkovou loď značky DS. Zajímavý elektrický crossover s označením N°8 je doslova výkladní skříní designu i technologií značky a nabízí hned několik opravdu zajímavých funkcí. Tu jednu jsme mohli dodnes vídat jen u kabrioletů. O co jde?

DS N°8 kombinuje karoserii SUV s prvky kupé a doplňuje ji ještě pořádně výraznou přídí, která si nehraje na německou strohost, ale naopak na oko přiznává francouzský cit pro detail. Uvnitř pokračuje značka v tom, co umí nejlépe. To znamená kvalitní měkké čalounění, které je dostupné hned v několika odstínech, originální spínače a precizní dekory. Novinkou jsou pak elektricky přifukované bočnice předních sedadel a hlavně systém DS NECK WARMER.

K TÉMATU: Nejrychlejší Fabia všech dob pojede skoro 230 km/h. Škoda představila speciální edici

Jde o jemné foukání teplého vzduchu na krk řidiče a spolujezdce, které má podvědomě působit jako jakási šála. Mezi kabriolety a roadstery sice nejde o nic tak neobvyklého, nicméně u aut s pevnou střechou je to dost možná premiéra. Interiéru dále dominuje čtyřramenný volant, širokoúhlý centrální displej a zvýšený „most“ s loketní opěrkou a bezdrátovým nabíjením telefonu.

Prostor vzadu je zejména díky celkové délce auta 4 834 milimetrů opravdu velkorysý, za sebe si bez otlačených kolen sednou i cestující s výškou 190 centimetrů. Ten vzadu však musí počítat s tím, že bude dřít hlavou o strop, respektive o panoramatické okno. To je holt daň za stylovou karoserii s nízkou siluetou. Kde naopak žádný kompromis nehrozí, to je v kufru. V základním rozestavení totiž pobere až 620 litrů nákladu.

Dojede až 750 kilometrů na jedno nabití

Na českém trhu se nové DS N°8 prozatím nabízí jen s čistě elektrickým pohonem dostupným ve třech různých specifikacích. Pohon začíná na 159 kW, střední stupeň nabízí 180 kW a vrchol 257 kW s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol. Všechny verze mají elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 170 km/h, nejvýkonnější varianta zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Základem je verze Standard Range s pohonem předních kol, o výkonu 230 koní, která čerpá energii ze 73kWh baterie.

V praxi by pak měla zvládnout ujet až 550 kilometrů na jedno nabití. Provedení Long Range taktéž s pohonem předních kol dá však ještě o 200 kilometrů více, a to především díky většímu akumulátoru o kapacitě 97,2 kWh. Přidáno dostanete i v rámci výkonu (+ 15 koní). Kdo by pak raději výkon a hodně trakce na úkor dojezdu, může sáhnout po variantě Long Range s pohonem všech kol, která sice ujede 651 kilometrů, ale chlubí se až 350 koňmi.

Všechny verze to umí rozjet na maximálně 170 km/h s tím, že ta nejvýkonnější vystřelí na stovku za 5,4 sekundy. Podobně rychlé je i DC dobíjení, které zvládne až 160 kW, ovšem to palubní AC už pouze 11 kW. Každopádně s odstupem času by mělo přibýt oblíbenější 22kilowattové nabíjení.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Ojetiny s pohonem všech čtyř kol do 200 tisíc korun? Dominuje Škoda či Dacia

Není Rolls-Royce jako Rolls-Royce

Cenově pak francouzský Rolls-Royce stojí jen zlomek toho, co ten britský. Provedení Standard Range v základní výbavě Pallas startuje na částce 1 590 000 Kč, Long Range s předním pohonem na 1 690 000 Kč a čtyřkolka potom na 1 790 000 Kč. Všechny motorizace jsou dostupné také ve střední výbavě Etoile a ty dvě s větší baterií pak ještě v nejluxusnější edici Jules Verne, která se pohybuje okolo dvou milionů korun.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Riskantní manévry na Moravě: Policisté prudce brzdili, řidička zabránila nehodě, ukazují záběry