
Prodejům aut se daří nejvíce za posledních pět let. Zlato drží Škoda, nejvíce rostl Ford
Roste objem kuřecího masa dováženého z Ukrajiny, tvrdí ministr zemědělství Marek Výborný. Vyjádřil také pochybnosti o podmínkách, ve kterých jsou kuřata na Ukrajině chována. Státní veterinární správa se chce na drůbeží z třetích zemí ještě více zaměřit. Podle mluvčího Státní veterinární správy však v testech nevychází hůře než například zásilky z Brazílie.
Nová generace francouzského hatchbacku přijela na český trh. Chce zatopit konkurenci nejen nápadným designem, ale i zajímavou cenou. Ta začíná na 465 tisících korunách. Je tak levnější než VW Golf.
Honda zveřejnila ceník nové generace modelu HR-V. SUV nasadilo poměrně vysokou startovací cenu, která začíná těsně pod 700 tisíci korunami. Kompenzuje ji ale bohatou výbavou, za kterou se u konkurence obvykle připlácí.
Počet elektromobilů za posledních pár let rapidně vzrostl. Důvodem je bezesporu příchod nových modernějších technologií, jejich delší dojezd, kratší nabíjení, ale i nižší pořizovací cena. Zatímco dříve nebylo z čeho vybírat, dnes zákazníci bojují s úplně opačným problémem. Elektrických aut je najednou tolik, že člověk vlastně ani neví, jaký si vybrat. Redakce CNN Prima NEWS se proto rozhodla takovým lidem pomoci. Porovnala dva nejlepší masově vyráběné elektromobily současnosti – zbrusu nový Hyundai Ioniq 5 se Škodou Enyaq iV.
Nové Audi RS 3 za jejímž volantem seděl tovární jezdec Frank Stippler, překonalo současný rekord mezi kompaktními vozy na okruhu Nürburgring Nordschleife o 4,64 sekundy. S časem 7:40.748 je dokonce stejně rychlé, jako bylo v roce 2005 Bugatti Veyron! K rekordnímu času přispěl zejména přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5 litru a také systém Tourque Splitter, který zajistil optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Šlo však o zcela sériový vůz.
Zatímco v květnu roku 2020 jsme tankovali nejlevnější pohonné hmoty za posledních jedenáct let, nyní své čtyřkolé miláčky krmíme naopak těmi nejdražšími. V případě benzinu jsou ceny nejvyšší od roku 2014. Litr teď v Česku stojí v průměru 33,93 Kč. Nafta zdražuje výrazně pomaleji, ale i tak se jedná o nevyšší cifru od loňského ledna. Litr řidiče vyjde na 31,83 Kč. Podle analytiků se ale růst cen zastaví.
Usednout v letních měsících do rozpáleného auta, které nemá klimatizaci, není zrovna příjemné. U toho, které jí disponuje, zase riskujeme možné zdravotní komplikace, jako jsou vysušené nosní sliznice, v horším případě nejrůznější infekce. Existují však i vozidla, v nichž se můžete nechat přirozeně chladit letním vánkem. Takový kabriolet přitom nemusí stát majlant, nejlevnější koupíte už od 400 tisíc korun.
Legenda mezi užitkovými vozy – i tak lze popsat Volkswagen Multivan, který na světovém trhu působí již přes sedmdesát let! Mezigenerační změny dosud byly však jen kosmetické, tedy až do chvíle, než Wolfsburgští představili v pořadí již sedmé vydání této oblíbené dodávky. To si díky nové platformě prošlo ve všech směrech revolucí.
Omlazený Volkswagen Polo míří krátce po světové premiéře do předprodeje. Pro české zákazníky je k dostání od 346 900 Kč, tedy o něco dráž než před faceliftem. Na druhou stranu nabízí bohatší sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje i LED světla, digitální přístroje či armádu asistenčních systémů. Pod kapotou najdeme tři motory na benzin a jeden motor na CNG.
Mladoboleslavská automobilka rozšiřuje nabídku modelu Octavia o další verzi. Po vrcholném provedení RS a terénně vyhlížejícím Scoutu přichází s dynamicky laděnou variantou Sportline. Ta sází zejména na atraktivní design s černými doplňky, na sofistikovanější a zároveň snížený podvozek, ale také na širokou paletu dostupných motorizací. České ceny startují na částce 752 900 Kč.
Mercedes-Maybach nové generace je na českém trhu. Auto se prodává se dvěma motory a s cenou začíná na 4,25 milionu korun. Nabídne nejen nezvyklé dvoubarevné lakování karoserie, ale i unikátní technologie, které mají především zvýšit komfort na palubě.
Vypadá to, že život v Evropě se pomalu vrací k normálu. Otevírají se školy, obchody, služby a do plných obrátek se znovu vrací také většina průmyslových odvětví, včetně toho automobilového. Za posledních pár měsíců navíc výrazně stoupl i počet registrací nových vozidel. V dubnu meziročně vzrostl o 218,6 procenta na 862 226 vozů, avšak na stav před pandemií se ještě nevrátil. Oznámilo to ve středu Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).