Porovnali jsme zbrusu nový Hyundai Ioniq 5 se Škodou Enyaq iV. Výsledek překvapí
Počet elektromobilů za posledních pár let rapidně vzrostl. Důvodem je bezesporu příchod nových modernějších technologií, jejich delší dojezd, kratší nabíjení, ale i nižší pořizovací cena. Zatímco dříve nebylo z čeho vybírat, dnes zákazníci bojují s úplně opačným problémem. Elektrických aut je najednou tolik, že člověk vlastně ani neví, jaký si vybrat. Redakce CNN Prima NEWS se proto rozhodla takovým lidem pomoci. Porovnala dva nejlepší masově vyráběné elektromobily současnosti – zbrusu nový Hyundai Ioniq 5 se Škodou Enyaq iV.
Nové Audi RS 3 zajelo na Nürburgringu stejný čas jako Bugatti Veyron
Nové Audi RS 3 za jejímž volantem seděl tovární jezdec Frank Stippler, překonalo současný rekord mezi kompaktními vozy na okruhu Nürburgring Nordschleife o 4,64 sekundy. S časem 7:40.748 je dokonce stejně rychlé, jako bylo v roce 2005 Bugatti Veyron! K rekordnímu času přispěl zejména přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5 litru a také systém Tourque Splitter, který zajistil optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Šlo však o zcela sériový vůz.
Češi tankují nejdražší benzín od roku 2014. Jeho cena vydrží, míní analytici
Zatímco v květnu roku 2020 jsme tankovali nejlevnější pohonné hmoty za posledních jedenáct let, nyní své čtyřkolé miláčky krmíme naopak těmi nejdražšími. V případě benzinu jsou ceny nejvyšší od roku 2014. Litr teď v Česku stojí v průměru 33,93 Kč. Nafta zdražuje výrazně pomaleji, ale i tak se jedná o nevyšší cifru od loňského ledna. Litr řidiče vyjde na 31,83 Kč. Podle analytiků se ale růst cen zastaví.
Nový kabriolet pořídíte i za 400 tisíc korun. Do milionu už je z čeho vybírat
Usednout v letních měsících do rozpáleného auta, které nemá klimatizaci, není zrovna příjemné. U toho, které jí disponuje, zase riskujeme možné zdravotní komplikace, jako jsou vysušené nosní sliznice, v horším případě nejrůznější infekce. Existují však i vozidla, v nichž se můžete nechat přirozeně chladit letním vánkem. Takový kabriolet přitom nemusí stát majlant, nejlevnější koupíte už od 400 tisíc korun.
Základ z Golfu a hybrid pod kapotou. Nový Volkswagen Multivan prošel revolucí
Legenda mezi užitkovými vozy – i tak lze popsat Volkswagen Multivan, který na světovém trhu působí již přes sedmdesát let! Mezigenerační změny dosud byly však jen kosmetické, tedy až do chvíle, než Wolfsburgští představili v pořadí již sedmé vydání této oblíbené dodávky. To si díky nové platformě prošlo ve všech směrech revolucí.
Volkswagen zahájil předprodej modernizovaného Pola. Ceny startují na 346 900 Kč
Omlazený Volkswagen Polo míří krátce po světové premiéře do předprodeje. Pro české zákazníky je k dostání od 346 900 Kč, tedy o něco dráž než před faceliftem. Na druhou stranu nabízí bohatší sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje i LED světla, digitální přístroje či armádu asistenčních systémů. Pod kapotou najdeme tři motory na benzin a jeden motor na CNG.
Škoda Octavia dostala vůbec poprvé výbavu Sportline. Cena startuje na 752 900 Kč
Mladoboleslavská automobilka rozšiřuje nabídku modelu Octavia o další verzi. Po vrcholném provedení RS a terénně vyhlížejícím Scoutu přichází s dynamicky laděnou variantou Sportline. Ta sází zejména na atraktivní design s černými doplňky, na sofistikovanější a zároveň snížený podvozek, ale také na širokou paletu dostupných motorizací. České ceny startují na částce 752 900 Kč.