Nejrychlejší Fabia všech dob pojede skoro 230 km/h. Škoda představila speciální edici

Než začnete číst Co byste měli vědět, než začnete číst

  • Fabia slaví 130 let Škody: Jaký výkon přináší nová edice

  • 175 koní ve Fabii? Proč je to revoluční změna.

  • Jaký motor pohání nejrychlejší Fabii všech dob?

  • Nové prvky: Co odlišuje edici 130 od standardní Fabie?

  • Kolik stojí nejvýkonnější Fabia a pro koho je určena?

  • Limitovaná edice: Kdy se dostane Fabia 130 k zákazníkům?

Více

Automobilka Škoda letos slaví 130 let existence. U této příležitosti chystá pro zákazníky překvapení. Škoda Fabia, jeden z nejpopulárnějších modelů české značky, dostane silnější motor a sportovně laděnou výbavu. Nová Fabia 130 se tak podobá legendárním modelům RS, které Škoda nabízela v minulosti, a zároveň jde o nejrychlejší Fabii, která kdy byla sériově vyráběna. Za speciální edici si však zákazníci pořádně připlatí.

Sto sedmdesát pět koní ve Škodě Fabii. Kdyby takové číslo padlo v roce 1999, kdy Fabia vyjela ze škodováckých montážních linek, Češi by mu zřejmě nemohli uvěřit. Ačkoliv se první i druhá verze Fabie pyšnily sportovnějšími verzemi RS, ani ony takového výkonu zdaleka nedosahovaly. V rámci oslav sto třicátého výročí české automobilky se však takové číslo stalo skutečností a Škoda nyní představuje nejvýkonnější a nejrychlejší model Fabie všech dob.

ČTĚTE TAKÉ: Elektrická krabička na kolech. Takto by v budoucnu měla vypadat všechna městská auta.

Rekordního výkonu dosahuje Fabia 130 hlavně díky silnějšímu motoru, který má oproti dosud nejsilnější verzi Monte Carlo, jež disponovala 110 kW (147 koňmi), výkon 130 kW (175 koňských sil). Jde přitom o stejný motor 1.5 TSI, který nalezneme v Monte Carlu, jen je naladěný na vyšší výkon. Díky tomu se zvedla i maximální rychlost a auto díky ní může uhánět rychlostí až 228 kilometrů v hodině. Tolik sériová Fabia ještě nikdy nejela.

Upravený motor však není jedinou změnou, kterou edice 130 oproti klasickému vozu dostala. Přidány jsou i nové aerodynamické prvky, velká osmnáctipalcová kola a také sportovní podvozek, díky němuž je vůz o 15 milimetrů snížený. Stotřicítka nabídne také moderní Bi-LED světlomety nebo sportovní volant a sedadla.

Cena není zrovna lidová.

Jak už to bývá zvykem, za unikátní verzi auta si Škoda nechá pořádně zaplatit. Základní verze Fabie v edici 130 přijde na 699 tisíc korun, s případnou přidanou výbavou na přání zákazníka tak její cena hravě překročí tři čtvrtě milionu korun. Novou Fabii si tak zřejmě koupí spíše fanoušci sportovní jízdy než původní cílová skupina, na kterou byl levnější model od škodovky cílený původně.

Speciálních Fabií však Škoda nevyrobí neomezené množství, podle informací z automobilky půjde o limitovanou edici. Kolik kusů se chystá vyrobit, automobilka nesdělila. První zákazníci začnou nejsilnější Fabii sedlat koncem letošního roku.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Na českém trhu se chce prosadit další čínská automobilka. Nabídne tři levná SUV.