Zatímco většina automobilek šetří, kde se dá, a na pořadu dne je snižování počtů zaměstnanců, nečekaná poptávka po novém modelu Taycan nutí Porsche shánět lidi jinde.
Nečekané se stalo skutkem. Nové elektrické Porsche Taycan jde na dračku a jeho výrobci to způsobilo nečekané potíže s nedostatkem kvalifikovaného personálu do výroby. Původně plánovanou produkci 20 000 kusů ročně musela automobilka ze Zuffenhausenu zvýšit na dvojnásobek. V dnešních době, poznamenané koronakrizí, jsou to však příjemné starosti. Pro Porsche o to příjemnější, že prodeje Taycanu mu pomohou zlepšit flotilové emise a vyhnout se pokutám.
V těžkém prvním pololetí se v Evropě prodalo 3 231 Taycanů, což je dokonce více než v případě klasické Panamery! Jenže s rostoucí poptávkou čelí automobilka nedostatku zaměstnanců.To je v rámci odvětví výjimečná situace, protože automobilky dnes v rámci masivních šetřících programů propouštějí jako na běžícím pásu.
Jen před pár dny se například objevily zprávy o 30 000 ohrožených pozicích ve společnosti Continental. Na tisíce se počítají zrušená místa v Mercedesu-Benz, BMW, Renaultu, Nissanu, Fordu, Mitsubishi – a tak bychom mohli pokračovat dále. Porsche však zaměstnance nabírá a dokonce zachraňuje lidi ze sesterského Audi. Podle německého magazínu Automobilwoche, „pronajalo“ Audi Porsche ze svého závodu v Neckarsulmu 400 pracovníků. Nasazení budou právě na montážní linky Taycanu.
A nejde jen o „brigádu. Dohoda zní, že v Zuffenhausenu zůstanou dva roky. Naštěstí pro ně a jejich rodiny se to obejde bez velkého stěhování, protože obě města jsou od sebe vzdálena jen 50 km. První posily se v Zuffenhausenu objevily už v červnu a další budou následovat v příštích měsících. Z linky dnes sjíždí přibližně 150 exemplářů Taycanu. To je ale pořád málo, i proto muselo Porsche odložit příchod praktičtější verze Taycan Cross Turismo, která se měla objevit již letos, ale nakonec zamíří k zákazníkům až v roce příštím.