
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Kdo by před pár lety tušil, že v roce 2025 uvidíme na startovní listině závodu Rallye Dakar legendárního závodníka Sébastiena Loeba, který usedne do stroje kategorie T1+ od rumunské automobilky Dacia. Pro výrobce cenově dostupných vozů jde o skvělý marketingový tah, který podtrhne nedávnou změnu identity.
Kompaktní crossover od Nissanu chce po nedávném faceliftu přesvědčit zajímavým hybridním pohonem, který z něj dělá jakousi elektrárnu. Qashqai s ním funguje velice efektivně, navíc jde o příjemné osvěžení našlapané kategorie. Bude to ale stačit na potrápení dominantní Škody Karoq či Hyundaie Tucson?
Po úspěšné expanzi značky MG míří na český trh další dvě čínské automobilky - Omoda a Jaecoo, spadající pod obří koncern Chery. Zatímco Omoda se soustředí na stylová, ale zároveň cenově dostupná auta vybavená vším potřebným, Jaecoo si chce získat ty, kteří si rádi dopřejí pořádnou porci luxusu v netradičním balení a nebojí se sjet ze silnice. První modely obou značek jsme si prohlédli v pražském hotelu Four Seasons.
Tradiční japonská značka Nissan přestala na českém trhu na nějakou dobu úplně existovat, dnes je ale zpět v plné formě. Kromě kompaktního crossoveru Qashqai tvoří nosnou kostru nabídky také o kategorii vyšší model X-Trail, auto, které si nezadá s nejlepšími konkurenty. Unikátní je tím, že jde prakticky o pojízdnou elektrárnu.
Vyzkoušeli jsme vylepšenou třetí generaci oblíbeného kompaktního SUV z Japonska. Má sportovnější interiér, lákavý design a velmi zajímavý pohon, který kombinuje výhody elektromobilu a spalovacího motoru. Tou nejlákavější věcí ale je, že se aktuálně prodává o 100 tisíc korun levněji než konkurenční Škoda Karoq.
Indický vůz Premier 118 NE byl mediální bublinou, která v roce 1992 splaskla až po pořádném nafouknutí. Promyšlená marketingová kampaň československé motoristy navnadila na nové vozidlo, které mělo být o desítky tisíc levnější než konkurenční modely. Až do poslední chvíle ale nikdo nevěděl, o jaký vůz ve skutečnosti půjde. Premiéra potom stála za to.
Teprve 18letý řidič nepochopitelně najel ve slovenské Oščadnici na zastávku plnou lidí. Těsně minul procházející osobu, z místa nehody ale následně rychle jel. Děsivě vypadající záběry zveřejnila na svých facebookových stránkách slovenská policie.
Alfou a omegou všech technických parametrů elektromobilů je jejich dojezd. Zatímco nové modely na elektřinu jsou na jedno nabití nezřídka schopny překonat i více než pětisetkilometrovou vzdálenost, starší typy mají někdy problémy i s pětinovou porcí, nehledě na delší dobu nabíjení. Britský novinář si koupil deset let starý elektrický Nissan Leaf, aby zjistil, jak se s jedním z pionýrů mezi elektromobily žije v praxi.
Dvě mrtvé osoby a dopravní kolaps na příjezdu do města – to jsou následky ranní vážné nehody v Liberci. Starší řidič vjel na průtahu městem do protisměru a narazil do protijedoucího auta.
Aktuální žebříček spolehlivosti motorů britské pojišťovny Warranty Direct opět vyvrací mýty o tom, kdo vyrábí spolehlivé a kdo problémové motory. Popírá zaručené pravdy o dokonalosti japonské a německé techniky nespolehlivosti francouzských či italské motorů. Zažité stereotypy zjevně neplatí.
Autonehody jsou díky asistenčním a bezpečnostním systémům výrazně méně smrtelné než kdykoliv předtím. Za některá, byť i kuriozní, zranění si navíc můžeme často sami. To je i případ krvavého „tetování“, ke kterému můžete přijít při vystřelení airbagu.
Renault dorazil do nově se formující třídy kompaktních elektrických hatchbacků se svým tradičním jménem. To je ale tak jediné, co z dědictví předchozích čtyř generací Mégane zůstalo. Novinka cílí mimo jiné na zákazníky Volkswagenu ID.3.