Barrandovský most by bez oprav spadl, řekl Hřib a pustil se do svého předchůdce

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti)

Zdeněk Hřib v Novém dni o opravách Barrandovského mostu

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) hájí rekonstrukci Barrandovského mostu, která na čas ještě více zhorší dopravu v hlavním městě. Most by bez oprav podle jeho mínění nemusel vydržet, protože lana v něm jsou zrezivělá. Hřib to řekl v ranním vysílání Nového dne na CNN Prima NEWS. Kromě toho zkritizoval dříve vládnoucí koalice, jmenovitě bývalého primátora Bohuslava Svobodu (ODS), který bude jedním z jeho hlavních soupeřů v podzimních volbách.

První částečná uzávěra Barrandovského mostu kvůli jeho opravě začne již v polovině května. Ačkoliv se tím dopravní dostupnost v Praze ještě více omezí, pražský primátor ji považuje za nezbytnou. „Praha má problém s dopravou dlouhodobý, a kdyby spadl Barrandovský most, pokud by se neopravil, ten problém by byl naprosto fatální,“ řekl v pořadu Nový den Hřib.

Stovka silnic, kde hrozí kolaps kvůli opravě Barradovského mostu: Kudy povedou objížďky?

Přesně v půlce května začíná první etapa největší opravy nejdůležitějšího mostu v České republice. Barrandovský most, který je v havarijním stavu, musí projít rekonstrukcí, a doprava v Praze tak bude od poloviny května na zhruba tři měsíce téměř na hranici kolapsu. Hlavní doporučená objízdná trasa je po Pražském okruhu. Pokud se lidem podaří do centra dostat, nemají vyhráno. Technická správa komunikaci (TSK) vytipovala 95 ulic, které označuje jako tzv. odlehčovací a kde tak očekává zhuštěnou dopravu. Připravte se tedy na to, že v kolonách si nějakou dobu postojíte.

Jako hlavní důvod pro opravy uvedl, že most nebyl za dobu své existence nikdy plně opravován a nyní je to již skutečně potřeba. „Lana, která drží most pohromadě, jsou bohužel ohlodaná korozí a oprava je naprosto nezbytná,“ míní Hřib. Uzávěra podle expertů pozdrží řidiče v průměru až o 30 minut. „My jsme nasměrovali opravy primárně do letních prázdninových měsíců, kdy víme, že je v Praze menší provoz,“ dodal Hřib. Dodal, že první fáze oprav začne již 14. května.

Pražany a lidi, kteří pražskou dopravu využívají, tak požádal o trpělivost. Kromě toho slíbil i dodatečná opatření. „Pracujeme na preferenčních opatřeních pro MHD,“ zmínil primátor. Jedním z nich má být připravovaný nový pruh na Strakonické, který má být vymezen primárně pro městskou hromadnou dopravu či složky Integrovaného záchranného systému.

Hřib ve vysílání CNN Prima NEWS připomněl také začátek stavby linky metra D. „My jsme udělali všechno pro to, aby to šlo hladce. Udělali jsme geologický průzkum, a to velice podrobný. Díky němu víme, co nás čeká tam dole,“ řekl Hřib. Zároveň dodal, že nelze vyloučit nějaká neblahá překvapení. Podle svých slov však věří, že nová linka bude dokončena do roku 2029.

Svobodovi se dvakrát rozpadla koalice

V souvislosti se stavbami v Praze si Hřib neodpustil kritiku svých předchůdců. „Potřebujete určitou politickou stabilitu ve městě proto, abyste mohli připravovat velké projekty. To byl velký problém v předešlých volebních období,“ řekl pro Nový den pražský primátor.

Připomněl, že hnutí ANO, které stálo v čele města v letech 2014 až 2018, se koalice jednou rozpadla. Ještě ostřeji kritizoval exprimátora Bohuslava Svobody (ODS), u něhož Hřib poukázal na to, že se mu koalice rozpadla hned dvakrát. „Myslím, že to je asi rekord, to se asi nikomu jinému nepovedlo a díky tomu, že se tady střídali radní jako na orloji, tak nebylo možné reálně připravovat tyto velké stavby,“ prohlásil Hřib.

Svoboda je stejně jako v předešlých letech i pro letošní komunální volby kandidátem na pražského primátora. Tentokrát však nemá podporu pouze své mateřské ODS, ale v rámci předvolební koalice Spolu i z řad TOP 09 a KDU-ČSL. Tím pádem se bývalý primátor stává jedním z hlavních favoritů na to, aby se do své bývalé funkce vrátil.

Tagy: