Kavárna CUPS Coffee & Tea v americkém státě Virginie se rozhodla, že se pokusí přimět cenovou politikou zákazníky, aby se nechovali hrubě k personálu. Cena kávy nebo čaje tak závisí na tom, jak se bude zákazník chovat k obsluze u pokladny.
Na tabuli u kasy je zvláštní ceník. Při objednání malé kávy zaplatí zákazník pět dolarů (104 korun), pokud k tomu přidá slovo prosím, zaplatí tři dolary (asi 62 korun). A pokud ještě navíc pozdraví, bude ho káva stát 1,75 dolaru (36 korun). Stručně řečeno, čím je člověk zdvořilejší, tím levnější je jeho nápoj, upozornil web The Times of India.
Ceník se nejprve objevil na Facebooku, kde získal přes 2000 lajků a 900 komentářů. Na sociální síti Reddit pak dostal více než 52000 pozitivních ohlasů. Ne vždy jsou ale reakce pozitivní. Kromě těch, kteří považují tento přístup za velmi užitečný, se našli i tací, podle kterých je neslušný a nezákonný.
„Nebudu říkat prosím někomu, kdo je pode mnou,“ uvedl jeden z uživatelů. Pohotově však na to odpověděl další uživatel, který napsal: „Soudě podle tohoto komentáře, pod tebou už opravdu nikdo není.“