reklama

BMW M4 přijíždí jako kabriolet. Výhradně s plátěnou střechou a chytrou čtyřkolkou

Nové BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive
Zdroj: BMW

Z dílen BMW M vyjíždí další supervýkonný model. Po sedanu M3 a kupé M4 jsme se dočkali také kabrioletu, který je přímo odvozen právě od třídveřového „kupátka“. Nové BMW M4 Competition Cabrio dostalo výhradně plátěnou stahovací střechu, inteligentní pohon všech čtyř kol a dobře známý šestiválcový motor s úctyhodnými parametry. Cena byla na českém trhu stanovena na 2 619 500 Kč včetně DPH.

reklama

Designový jazyk navazuje na již dříve představené kupé, obří ledvinky jsou proto samozřejmostí. Na druhou stranu se designérům podařilo kabriolet odlišit od běžných provedeních více než kdy předtím. Kromě dveří, plátěné střechy, víka zavazadlového prostoru, okenních ploch, světlometů a zadních světel je každá část exteriéru M modelu unikátní. „Design je přísně zaměřený na funkčnost, je puristický a nekompromisně zredukovaný jen na to nejdůležitější,“ vysvětluje Adrian van Hooydonk, senior viceprezident BMW Group Design. „Zároveň však nabízí emocionálně silné vyjádření charakteru vozu,“ dodává.

Nové BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive
Nové BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive
Zdroj: BMW

Důležitou součástí kabrioletu je bezpochyby střecha, která je v tomto případě plátěná, a tudíž o 40 procent lehčí než pevná skládací střecha předchozího modelu. Elektricky poháněný mechanismus umožňuje její skládání a rozkládání i během jízdy. Celý proces pak trvá 18 sekund. Plátěná střecha si však vyžádala dodatečné výztuhy karoserie, aby byla zajištěna maximální jízdní stabilita vozu.

BMW M4 Competition Cabrio oproti svému předchůdci stejně jako kupé narostlo. Na délku o 122 milimetrů a nyní tak měří 4 794 milimetrů. Jeho rozvor se zvětšil o 45 milimetrů na 2 857 milimetrů a jeho šířka 1 887 milimetrů je oproti předchůdci o 17 milimetrů větší a o 40 milimetrů větší než u BMW řady 4 Cabrio. Nové BMW M4 s nataženou plátěnou střechou měří na výšku 1 395 milimetrů.

Nové BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive
Nové BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive
Zdroj: BMW

Čistokrevná závodní sedadla

Architektura interiéru je na chlup totožná s tou u kupé M4. Najdeme tu hromadu kvalitních materiálů v podobě alkantary, luxusní kůže či karbonu. Nepřeberné množství sportovních doplňků i prvotřídní technologie. Elektricky nastavitelná a vyhřívaná M sportovní sedadla jsou součástí standardní výbavy, na přání je k dispozici systém ofukování krku a vůbec poprvé také odvětrávání. Mimořádně zajímavým prvkem seznamu volitelné výbavy jsou potom nová karbonová skořepinová sedadla.

Na přání je k dispozici rovněž paket M Race Track, který ve srovnání se standardními vozy snižuje hmotnost přibližně o 25 kilogramů. Součástí této výbavy jsou karbon-keramické brzdy, odlehčená kola z lehké slitiny (na přání s pneumatikami semi-slick) a právě karbonová skořepinová sedadla.

Zvuk z reproduktorů?

Pod kapotou bestiálního kabrioletu dřímá zážehový řadový šestiválec, který nalezneme i u většiny ostatních „emkových“ modelů. V případě M4 Competition Cabrio je naladěný na výkon 375 kW a maximální točivý moment 650 N.m. Hnací sílu motoru přenáší osmistupňová převodovka M Steptronic s funkcí Drivelogic.

Nové BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive
Nové BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive
Zdroj: BMW

Zvuk motoru je uvnitř vozu zintenzivňován audiosystémem, to když je střecha natažená. Nejnovější verze technologie Active Sound Design generuje sportovní zvukový projev, zejména při změnách převodových stupňů a doprovodných meziplynech. Od července 2021 bude tento vylepšený zvukový zážitek dostupný také pro stávající modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé.

A teď pár čísel. Kabriolet potřebuje pouze 3,7 sekundy, než z nulové rychlosti vystřelí na 100 km/h, a 13,1 sekundy, než z klidu dosáhne 200 km/h. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h proběhne za 2,8 sekundy (na 4. rychlostní stupeň) nebo 3,7 sekundy (na 5. rychlostní stupeň). Volitelný paket M Driver’s posouvá elektronicky omezenou maximální rychlost z 250 km/h na 280 km/h.

Pohon 4 × 4 jedinou volbou

Nové BMW M4 Competition Cabrio bude prozatím dostupné pouze s inteligentním pohonem všech čtyř kol M xDrive. Ptáte se proč inteligentním? Systém totiž umožňuje změnit výchozí nastavení pohonu 4WD na režim 4WD Sport, který směruje ještě větší část hnací síly motoru na zadní kola. Řidiči mohou také zcela vypnout systém DSC a aktivovat režim 2WD. V tomto nastavení je hnací síla přenášena pouze na zadní kola a řídicí systémy podvozku nezasahují do stabilizace vozidla.

Výroba nového modelu BMW M4 Competition Cabrio s pohonem M xDrive bude zahájena v červenci 2021 v továrně BMW v Dingolfingu, kde z výrobních linek sjíždějí kromě jiných modelů také všechny varianty nového BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 a nového BMW řady 4 Cabrio. Cena nového kabrioletu je na českém trhu stanovena na 2 619 500 Kč včetně DPH.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Koronavirus

Jedna dávka vakcíny nestačí, varují lékaři. Čekání na druhý vpich chtějí zkrátit na 21 dnů

Jedna dávka vakcíny nestačí, varují lékaři. Čekání na druhý vpich chtějí zkrátit na 21 dnů

Jedna dávka vakcíny sice umožňuje očkovaným cestovat do některých zemí nebo využívat jinak omezené služeb, přesto by ji lidé neměli z medicínského hlediska příliš přeceňovat. Lékaři zdůrazňují, že je člověk plně chráněn teprve až 14 dnů po podání druhé dávky. Apelují proto na ministerstvo zdravotnictví, aby se čekání mezi vpichy znovu zkrátilo na 21 dnů. 42 dnů prý mělo smysl pouze při nedostatku vakcín.

Roman Prymula

Sledujte ŽIVĚ rozhovor s Prymulou: Jak velkou hrozbou jsou mutace z dovolených?

Sledujte ŽIVĚ rozhovor s Prymulou: Jak velkou hrozbou jsou mutace z dovolených?

Kvůli mutacím koronaviru odborníci v Česku tlačí na ministerstvo zdravotnictví, aby upravilo systém očkování. Chtějí zkrátit lhůtu mezi první a druhou dávkou vakcíny a současně více hlídat očkované pouze první dávkou, kteří se po 21 dnech oficiálně řadí mezi neinfekční. Jsou mutace z dovolených pro Česko opravdu takovou hrozbou? Sledujte rozhovor s epidemiologem Romanem Prymulou v pořadu Nový den televize CNN Prima NEWS nebo v tomto článku od 8:10.

Domácí

Chaos kolem táborů se blíží ke konci. Budou se vaše děti muset znovu testovat?

Chaos kolem táborů se blíží ke konci. Budou se vaše děti muset znovu testovat?

Představitelé dětských táborů se dohodli s ministerstvem zdravotnictví na snad už definitivních podmínkách pro testování účastníků. Děti, které se před odjezdem prokážou negativním PCR testem, by se nemusely na místě testovat každých sedm dní. Přetestování by bylo nutné pouze u dětí, které před odjezdem podstoupí antigenní testy. Návrh ještě musí posvětit vláda.

Meghan na odhalení sochy Diany? Pokud dorazí, bude to cirkus, říká královský expert
Válek: Místo dupání po lidech měla vláda vysvětlovat, proč se očkovat. Totálně selhala
reklama
reklama
Summit Bidena a Putina: Strnulé úsměvy, pompézní konvoj a pořádné faux pas

Zahraničí

Domácí zpravodajství

Někdo si nepřál, aby stížnosti na Feriho doputovaly až k vedení fakulty, uvedl děkan
Vojtěch: Případy indické mutace u nás porostou jako v Británii. Je to jen otázka času
Další články
reklama
reklama