reklama

Bratr Škody Kodiaq prošel faceliftem. Volkswagen mu nadělil chytré pomocníky

Volkswagen Tiguan Allspace je v polovině svého životního cyklu, proto prodělal modernizaci. Ta přinesla nejen změnu jeho vzhledu a vylepšení interiéru, ale i balíček moderních technologií, jež předtím vůbec nenabízel. Zahrnuje například asistovanou jízdu na dálnici do rychlosti 210 km/h.

reklama

Volkswagen Tiguan Allspace, který je technicky spřízněný se Škodou Kodiaq (a podobá se jí i velikostně), se vyrábí od roku 2017. Nyní přišla řada na facelift, který přinesl citelnou změnu designu. Modernizací prošla příď s novými chytrými LED světlomety. Jiný je také nárazník s výraznějšími boky a větším nasávacím otvorem pro chladič.

Podobně jako Škoda Kodiaq je i Tiguan Allspace v základní nabídce jako pětimístné vozidlo, za příplatek má třetí řadu sedadel a sedm míst k sezení. Kabina se nicméně prostorově neměnila, kosmetickými úpravami ovšem prošla palubní deska. Dostala nový volant s dotykovými plochami a také poslední verzi zábavního systému MIB3. Novinkou je i možnost přiobjednat si head-up displej.

Nová výbava

Po vzoru standardního Tiguanu dostal i Allspace nové názvy výbav: Nyní se jmenují Tiguan, Life, Elegance a R-Line. Automobilka se chlubí bohatou základní nabídkou, protože už v nejnižší výbavě je k dostání například třízónová automatická klimatizace.

Němci navíc chtějí lákat na moderní technologie, a tak Tiguan Allspace dostal kompletní balíček elektronických asistentů. Jde o systém nazvaný IQ.Drive Travel Assist určený pro takzvanou pilotovanou jízdu. Ve zkratce to je spojení adaptivního tempomatu a aktivního systému pro jízdu v pruzích, takže auto se na dálnici řídí „samo“, a to až do rychlosti 210 km/h. Řidič však stále musí mít podle zákona ruce na volantu a být připraven kdykoliv zasáhnout.

Velké SUV z Wolfsburgu bude k mání s pěti motory. Benzin zastoupí dobře známé čtyřválce 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW, které se objevují napříč koncernovými vozy včetně řady škodovek. Při klidné jízdě umí deaktivovat polovinu válců a tím šetří palivo. Vyšší ligou jsou ale jednotky 2.0 TSI Evo o výkonech 140, a dokonce 180 kW. Diesel pak konzumují dvoulitrové čtyřválce 2.0 TDI s výkony 110 a 147 kW. Cena modernizovaného modelu na českém trhu ještě není známá.

Tagy:

Hlavní zprávy

Expert: Zeman chce ukázat, že stále drží moc v rukou. Schůzky s ministry ale nic neposunou

Prezident Miloš Zeman chce po své indispozici ukázat, že stále drží moc v rukou, řekl v pořadu 360° televize CNN Prima NEWS komentátor Aktuálně.cz David Klimeš. Hlava státu se bude následující dva týdny setkávat s kandidáty na ministry. Podle Klimeše je ale série schůzek zbytečně dlouhá a nic neposune. Navíc všichni čekají jen na schůzku s kandidátem na ministra zahraničí Janem Lipavským (Piráti), s jehož nominací podle spekulací Zeman nesouhlasí.

Sestavení vlády by mohlo jít rychleji, posteskl si Bartoš po schůzce se Zemanem ve vitríně

Schůzky prezidenta Miloše Zemana s kandidáty na ministry jsou plánované na dva týdny. První odstartoval kandidát na šéfa resortu pro místní rozvoj a předseda Pirátů Ivan Bartoš. V pondělí na tiskové konferenci po jednání v Lánech si posteskl, že by sestavování vlády mohlo jít rychleji. Zda Zemanovi vadí nominace piráta Jana Lipavského na místo ministra zahraničí, Bartoš nezjistil.

Zdravotníky čekají pekelné Vánoce. Pacienti budou v nemocnicích přibývat, varuje Kubek

Počty nakažených ani hospitalizovaných s covidem v posledních dnech nerostou tak prudce jako dříve. Přestože to svádí k mírnému optimismu, celkové zlepšení covidové situace rozhodně není otázkou několika málo dní. Lépe by podle výpočtů mohlo být až po Vánocích. A to podle odborníků pouze v případě, že se naočkuje dostatek lidí a budou poctivě dodržovat opatření.

Klimatizace, široké uličky i nabíječky. Nová tramvaj za desítky milionů překvapila Ostraváky

Nejmodernější tramvaj v Česku začala v pondělí ve zkušebním provozu vozit cestující v Ostravě. Jedná se o typ Škoda 39T, který má kromě nového interiéru se širšími uličkami i klimatizaci a USB nabíječky. Dvoučlánková tramvaj s délkou přesahující 26 metrů dosud absolvovala 20 tisíc kilometrů bez pasažérů. Aby prošla definitivními testy, musí se osvědčit na stejné vzdálenosti i během reálné přepravy lidí.

Dnes je jiná situace. Slevuje Skopeček ze slibů budoucí vlády ušetřit 80 miliard?

V Česku nadále panuje velmi nepříznivá epidemická situace. Mezi odborníky i politiky se tak čím dál více mluví o dalších restrikcích, které by pomohly zabránit zahlcení nemocničních kapacit. Místopředseda Sněmovny a ekonomický expert ODS Jan Skopeček v duchu těchto skutečností už naznačil, že plán budoucí vládní koalice sestavit nový státní rozpočet na příští rok se schodkem do 300 miliard korun nemusí být reálný.

reklama

Domácí zpravodajství

Dnes je jiná situace. Slevuje Skopeček ze slibů budoucí vlády ušetřit 80 miliard?

V Česku nadále panuje velmi nepříznivá epidemická situace. Mezi odborníky i politiky se tak čím dál více mluví o dalších restrikcích, které by pomohly zabránit zahlcení nemocničních kapacit. Místopředseda Sněmovny a ekonomický expert ODS Jan Skopeček v duchu těchto skutečností už naznačil, že plán budoucí vládní koalice sestavit nový státní rozpočet na příští rok se schodkem do 300 miliard korun nemusí být reálný.

reklama