Bratr Škody Kodiaq prošel faceliftem. Volkswagen mu nadělil chytré pomocníky

Volkswagen Tiguan Allspace je v polovině svého životního cyklu, proto prodělal modernizaci. Ta přinesla nejen změnu jeho vzhledu a vylepšení interiéru, ale i balíček moderních technologií, jež předtím vůbec nenabízel. Zahrnuje například asistovanou jízdu na dálnici do rychlosti 210 km/h.

Volkswagen Tiguan Allspace, který je technicky spřízněný se Škodou Kodiaq (a podobá se jí i velikostně), se vyrábí od roku 2017. Nyní přišla řada na facelift, který přinesl citelnou změnu designu. Modernizací prošla příď s novými chytrými LED světlomety. Jiný je také nárazník s výraznějšími boky a větším nasávacím otvorem pro chladič.

Podobně jako Škoda Kodiaq je i Tiguan Allspace v základní nabídce jako pětimístné vozidlo, za příplatek má třetí řadu sedadel a sedm míst k sezení. Kabina se nicméně prostorově neměnila, kosmetickými úpravami ovšem prošla palubní deska. Dostala nový volant s dotykovými plochami a také poslední verzi zábavního systému MIB3. Novinkou je i možnost přiobjednat si head-up displej.

Nová výbava

Po vzoru standardního Tiguanu dostal i Allspace nové názvy výbav: Nyní se jmenují Tiguan, Life, Elegance a R-Line. Automobilka se chlubí bohatou základní nabídkou, protože už v nejnižší výbavě je k dostání například třízónová automatická klimatizace.

Němci navíc chtějí lákat na moderní technologie, a tak Tiguan Allspace dostal kompletní balíček elektronických asistentů. Jde o systém nazvaný IQ.Drive Travel Assist určený pro takzvanou pilotovanou jízdu. Ve zkratce to je spojení adaptivního tempomatu a aktivního systému pro jízdu v pruzích, takže auto se na dálnici řídí „samo“, a to až do rychlosti 210 km/h. Řidič však stále musí mít podle zákona ruce na volantu a být připraven kdykoliv zasáhnout.

Velké SUV z Wolfsburgu bude k mání s pěti motory. Benzin zastoupí dobře známé čtyřválce 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW, které se objevují napříč koncernovými vozy včetně řady škodovek. Při klidné jízdě umí deaktivovat polovinu válců a tím šetří palivo. Vyšší ligou jsou ale jednotky 2.0 TSI Evo o výkonech 140, a dokonce 180 kW. Diesel pak konzumují dvoulitrové čtyřválce 2.0 TDI s výkony 110 a 147 kW. Cena modernizovaného modelu na českém trhu ještě není známá.

Tagy: