Německá automobilka Volkswagen by mohla v blízké budoucnosti vybírat od majitelů aut poměrně vysoké poplatky za využívání chytré elektroniky. Částka by se měla pohybovat na úrovni 7 eur za hodinu užívání, tedy v přepočtu asi 180 korun. Bylo by to poprvé, kdy by se podobný poplatek účtoval hodinově.
Moderní technologie jsou velmi drahé na vývoj i na instalaci do konkrétních vozů. Přitom v závěru je řada řidičů vůbec nemusí využívat. Některé automobilky se proto rozhodly, že budou nabízet jejich užívání jen těm, kteří zaplatí něco navíc. V úmyslu to má i Volkswagen. A to v momentě, kdy bude v jeho vozech možné spustit autonomní řízení úrovně 4 (řidič může sundat ruce z volantu a nechat řízení na autopilotu).
Číňané se pochlubili elektrickým broukem pro ženy. Volkswagen na ně poslal právníky
Čínská automobilka Great Wall se na autosalonu v Šanghaji pochlubila modelem, který se zjevně inspiroval u klasického Volkswagenu Brouk. Auto má elektrický pohon a je zaměřené na ženy. Přílišnou podobu s klasickým vozem už řeší právní oddělení Volkswagenu.
Volkswagen má v úmyslu účtovat autonomní řízení přesně podle toho, jak často jej řidiči využívá. Částka by měla být 7 eur za hodinu, tedy v přepočtu asi 180 korun. Britskému motoristickému magazínu Top Gear to potvrdil Klaus Zellmer, člen představenstva automobilky pro prodej a marketing.
Podle Zellmera firma věří, že by to pro ni byl výdělečný model. Na druhou stranu by mohlo být 180 korun za hodinu jízdy bez držení volantu pro řadu majitelů příliš, což by je od využívání této technologie mohlo odradit.
Německá automobilka by nebyla zdaleka první, která by po řidičích chtěla pravidelnou platbu za využívání moderních technologií. Například americká firma General Motors účtuje motoristům 25 dolarů měsíčně (533 Kč) za využívání poloautomatického systému Super Cruise po uplynutí tříleté zkušební doby. V tomto případě jde ale o sadu chytrých asistentů, které ještě neumožňují plnohodnotnou jízdu bez řidiče.