Jedním z horolezců, které v úterý našli mrtvé švýcarští záchranáři na hoře Täschhorn, byl marketingový ředitel IKEA pro český, slovenský a maďarský trh Michal Kroupa. Jeho partnerka Petra Chovancová nyní popsala, jak moc Kroupa její život ovlivnil. Chce se teď soustředit na výchovu jejich syna.
Chovancová uvedla, že Kroupa zemřel u toho, co miloval. „Jiskru v oku, kterou měl, když šlapal po kopci, jen málo co vysvětlí a když mohl, tak toto štěstí sdílel se mnou. Nyní jsem s ním být nemohla, ale do hor jezdil po naší domluvě a já z něj po jeho návratu čerpala neskutečnou energii a štěstí, které v nich nasbíral. Michal byl pro mě člověk, který měl neutuchající touhu objevovat i ve světě objeveného, vzdělávat se v historii, učit se neustále novým věcem a nikdy se nespokojit se statusem quo,“ popsala svého partnera na sociální síti LinkedIn.
Také sdělila, že za deset let, co byli spolu, jako by odžila dalších dvacet let. „Díky němu jsem zažila to, k čemu bych se sama jen těžko odhodlala. Udělal ze mě horalku, cestovatelku, s ním jsem se naučila jachting, skialpy, běžky, paragliding, v barace vyjela na divokou řeku nebo sjížděla české peřeje na paddle boardu. Prostě každé minuty si nesmírně vážím. Inspiroval mě být neustále lepší a já mu, doufám, v životě byla skvělým parťákem a příjemnou kotvou,“ shrnula Chovancová.
Výchova syna
„Nyní musím soustředit veškerou sílu a energii do zvládnutí těžké životní situace – vychovat našeho syna podle našich společných hodnot a mít jeho život jako vzor pro nás oba. Vás, přátelé, prosím o jedno, mějte se mnou trpělivost a pomáhejte mi v tom, co by dělal Michal, když by tady s námi byl a to, že by se mnou vychoval sebevědomého syna s láskou k horám, respektem k přírodě, s touhou cestovat, poznávat a učit se,“ dodala Chovancová.
Generální ředitelka společnosti IKEA Mounia El Hilaliová Kroupu označila za „lídra, který dokázal ovlivňovat a pro IKEA pracoval s vášní“. „Michal byl velký nadšenec, který rád posouval limity v práci i v soukromí. Byl chytrý, ale také velmi pečlivý a pracovitý profesionál,“ sdělila na LinkedIn „Vím, že mluvím za celou naši organizaci, když řeknu, že nám bude neuvěřitelně chybět, ale jeho odkaz bude žít dál. Michale, vždycky na tebe budeme vzpomínat,“ zakončila El Hilaliová.
V čele marketingu IKEA pro ČR, Slovensko a Maďarsko stál Kroupa od roku 2019, ale ve firmě pracoval osm let. V oblasti marketingu působil i před nástupem ke švédskému obchodnímu gigantovi.