Cenově dostupný elektromobil Hyundai Inster je konečně tady. Potěší i výbavou

Korejská automobilka Hyundai se snaží přiblížit elektromobilitu i běžným lidem, a tak přijíždí s dlouho očekávaným modelem Inster. V nabídce má dvě verze elektromotoru. K dispozici je v celkem pěti výbavových stupních. Cenou se vejde těsně pod hranici 600 tisíc korun, v rukávu má nicméně ještě zvýhodnění.

Nový Hyundai Inster se řadí mezi nejmenší crossovery na trhu. Na délku měří lehce přes 3,8 metru, na šířku má 1,61 metru a téměř stejnou hodnotu má i výška. Přitom nabídne poměrně slušný zavazadlový prostor o objemu 280 litrů, který lze díky posuvné zadní řadě rozšířit až na 351 litrů.

K TÉMATU: Český sen se naplnil. Dacia představila cenově dostupného konkurenta Škody Kodiaq

Svými proporcemi je tak hlavně soupeřem pro Dacii Spring, jež sice má k dobru ještě zhruba 180 tisíc korun, na Korejce ale výrazně ztrácí výbavou i dojezdem. Novinka nabízí dvě varianty elektromotoru. Základní s označením Eco se pojí s akumulátorem o kapacitě 42 kWh a na jedno nabití ujede až 327 kilometrů. K dispozici má výkon 97 koní. Vedle toho je k dostání silnější alternativa Power s 18 koňmi navíc a zároveň i s větší 49kilowatthodinovou baterií. Ta zvětšuje dojezdový rádius o více než 40 kilometrů.

Bohatý standard

Novinka už v samotném základu obsahuje prvky, s nimiž se setkáváme spíše ve vyšších specifikacích i kategoriích. Provedení Smart zahrnuje například adaptivní tempomat, parkovací kameru včetně zadních senzorů, navigaci s 10,25" dotykovým displejem, automatické udržování v jízdním pruhu a nezapomíná ani na automatickou klimatizaci či bezklíčový systém. Za to si účtuje 599 990 Kč. V případě výkonnějšího elektromotoru se cenou dostává na téměř 640 tisíc korun.

Druhý stupeň Style rozšiřuje standard o tepelné čerpadlo a přidává řadu komfortních zařízení, kde nechybí vyhřívaná sedadla i volant, bezdrátové nabíjení telefonu a místo ocelových kol má patnáctipalcové „liťáky“. Je také o rovných sto tisíc dražší. Komu by to přišlo přeci jen málo, za příplatek 60 tisíc korun může mít ještě verzi Style Premium s Bi-LED světlomety, panoramatickou kamerou a sledováním mrtvého úhlu. Na rozdíl od nižších úrovní se ale nabízí pouze se silnější pohonnou jednotkou.

Na výběr je Hyundai Inster ještě v outdoorovém provedení Cross. Pro něj je typická odlišná mřížka chladiče a liší se i bočními prahy, zatmavenými okny a především většími 17" litými koly ve speciálním designu. Dostupné je výhradně s motorem Power za téměř 795 tisíc korun, případně v lépe vybavené variantě Cross Premium za 829 990 Kč.

Může být i levnější

Nový Hyundai se i se standardními cenami ihned zařadil mezi nejlevnější elektromobily na trhu rovnou za Dacii Spring, jak můžete vidět zde. Nicméně ceny mohou být podstatně nižší, a to v případě využití financování s Hyundai Finance, kdy zájemce dostane dodatečný bonus 50 tisíc korun u všech výbav.

Pro firmy a podnikatele je situace ještě o něco příznivější. S fleetovou slevou se totiž prodává od 441 315 Kč bez daně a pokud k tomu připočteme zvýhodnění v rámci financování, dostane se korejský elektromobil dokonce pod 400 tisíc korun.

Jak nový Hyundai Inster vypadá, uvidíte v naší fotogalerii v úvodu článku. Můžete si ho také prohlédnout naživo na letošním e-Salonu, který probíhá od tohoto čtvrtka až do konce týdne. Kompletní ceník modelu pak naleznete pod tímto odkazem.

Tagy:
hobby elektromobil automobilový průmysl Hyundai volný čas Dacia Spring elektromotor Cross Port Adelaide Football Club produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství