Společnost Česká mincovna z Jablonce nad Nisou, která se zúčastnila rotační expozice České poklady na Všeobecné světové výstavě v Dubaji (EXPO), potěšila návštěvníky a naplnila svá očekávání. Na globální přehlídku lidské dovednosti a umu dovezla unikátní výtvory z drahých kovů. Na atraktivním arabském trhu plánuje firma v budoucnu vlastní zastoupení.
Česká mincovna se zapojila do rotační expozice s tématem České poklady. Pro odložené EXPO 2020 přichystala výběr toho nejlepšího z práce svých zaměstnanců a přivezla tým specialistů, kteří pomohli s přípravou exponátů a ujali se role průvodců po výstavě. Největší pozornosti se těšila bronzová pozlacená replika vůbec největší mince vyrobené technikou gravírování, jejíž originál nechala zhotovit v roce 2019 u příležitosti 100. výročí vzniku samostatné československé měny Česká národní banka.
Reportáž: Expo na každém kroku. Dočkali jsme se, radují se z výstavy obyvatelé Dubaje
Expo 2020 je pro naši zemi i pro nás velká věc, přiznala CNN Prima NEWS jedna z obyvatelek Dubaje. Spolu s ostatními místními se raduje, že se světoznámé výstavy i přes pandemii koronaviru nakonec opravdu dočkali. Veletrh oficiálně začal 1. října a potrvá šest měsíců. Země, která se snaží být ve všem „nej“, vzala i jeho marketing po svém. Na Expo láká na každém kroku.
„Obr“ s nominální hodnotou 100 milionů korun zůstává v pavilonu Czech Spring i nadále, třebaže doba pro účast národní ražebny na dubajském výstavišti s koncem roku 2021 uplynula. Svou přítomnost a odvedenou práci ve Spojených arabských emirátech hodnotí Česká mincovna jako úspěch.
„Zájem byl velký. Když jsme návštěvníkům řekli, že vystavujeme pětikilovou zlatou minci nebo rovnou zlatou stotřicetikilovou, nikdo nám nevěřil, že by se dal takový kus zlata někde vyrobit a natož vystavit. Myslím si, že v očích a myslích návštěvníků zůstane Česká mincovna pevně uchována v pojetí, v jakém se tam představila. To znamená, že neexistují jen zlaté cihličky, ale také zlaté a stříbrné mince, do kterých se dá rýt historie,“ zdůrazňuje manažer marketingu a PR mincovny Jaroslav Černý.
Mincovna v Dubaji
Podnik zároveň ocenil příležitost představit se na arabském trhu, který byl pro jeho podnikání až dosud neznámou adresou. Tím spíše, že jde o silně růstový region, v němž se výrobky ze zlata a drahých kovů, stejně jako z českého skla, těší velké oblibě.
„Získali jsme několik zajímavých kontaktů, ze kterých by se mohl odvinout zajímavý byznys do budoucna. Tímto směrem chceme jít, proto zde budeme etablovat svoji kancelář s člověkem, který se bude starat o zákazníky,“ říká Jaroslav Černý.
Česká mincovna, která vznikla v roce 1993 po rozpadu československé federace, razí pro Českou národní banku všechny platné mince tuzemské měny. Ročně vyrobí zhruba 100 milionů kusů oběživa. Předloni, v důsledku zvýšené poptávky po investicích do drahých kovů kvůli koronavirové pandemii, získala na tržbách více než 1,7 miliardy korun. Meziroční nárůst přesáhl v tomto ukazateli 50 procent.