CNN Prima News české hry

české hry

Výpis příspěvků ke štítku „české hry“

Proč vyšli do ulic? Česká hra odhaluje osudy obyčejných lidí, kteří pomohli svrhnout totalitu

Zanedlouho uplyne 35 let od Sametové revoluce. Dění na pražské Národní třídě je zmapované do sebemenšího detailu. Jak ale vypadaly revoluční dny v Českých Budějovicích, Ostravě nebo Teplicích? Co přimělo lidi vyjít do ulic? Právě to se dá zjistit prostřednictvím nové české videohry Velvet 89. Vývojáři ze studia Charles Games se v ní zaměřili na příběhy obyčejných lidí, kteří přispěli k pádu komunistického režimu.

Jste krysa v toxickém korporátu. Česká hra si utahuje z pracovního prostředí velkých firem

Mají zkušenosti s vývojem českého hitu Kingdom Come: Deliverance. Od středověké hry se ale přesunuli k vlastnímu projektu. Vývojář Petr Hudeček společně s manželkou Monikou a dvěma bratry vytvořili logickou hru s retro grafikou Rats in a Cage, ve které si berou na paškál firemní kulturu. Hráči se převtělí do krysy, aby manipulovali se svými krysími spolupracovníky a řešili logické hádanky. Samozřejmostí je i podlézání chamtivému šéfovi. Titul Rats in a Cage se vyznačuje satirou, absurdním humorem, ale také dokáže potrápit mozkové závity.

Chceme překonat první díl, zní z Warhorse. Proč došlo k odkladu Kingdom Come: Deliverance II?

Pražské studio Warhorse odhalilo velké množství novinek k chystanému pokračování Kingdom Come: Deliverance. Vedle dvou desítek minut záběrů z videohry se hráči také dozvěděli, kdy nejočekávanější česká hra vyjde. „Chtěli jsme hru vydat ještě před Vánoci, ale to jsme nestihli, a další nejbližší možnost byl únor,“ okomentoval odklad pro CNN Prima NEWS Tobias Stolz-Zwilling z Warhorse Studios.

Z Německa se stalo centrum her. Na rekordním Gamescomu dominovaly i dva české tituly

Největší herní veletrh v Evropě se po roce vrátil v plné parádě. Obrovské stánky Microsoftu, vydavatelů Bandai Namco, Sega či Ubisoft anebo středověká vesnička a kolbiště k české videohře Kingdom Come: Deliverance II poutaly obrovskou pozornost a přilákaly rekordní počet návštěvníků. Ti do německého Kolína nad Rýnem dorazili z mnoha různých koutů světa. Herní akce vynikala i díky zahajovací show Opening Night Live, během níž došlo k představení nového dílu populární české série Mafia, kterou sledovaly miliony diváků po celém světě. Další tuzemský titul, Kingdom Come: Deliverance II, si z Německa odvezl cenu pro nejlepší počítačovou hru.

PRVNÍ DOJMY: Hráli jsme nové Kingdom Come. Má krásný, velký svět a jednodušší bojový systém

Konečně můžeme mluvit! Nadešel den, kdy lze odhalit vše, co jsme zažili na novinářské akci studia Warhorse v Kutné Hoře. Na konci července se zástupci CNN Prima NEWS na zhruba čtyři hodiny zavřeli do místnosti a vydali se na další dobrodružství s Jindřichem ze Stříbrné Skalice. Ochutnávka Kingdom Come: Deliverance II opravdu potvrdila sliby vývojářů. Titul skutečně nabízí mnohem větší a živý herní svět. Na vydání si ale hráči musí počkat do února 2025. Tvůrci díky tomu získají více času na vyladění hry tak, aby se neopakovaly technické problémy provázející uvedení prvního dílu.

V Německu začíná herní událost roku. Na Gamescom míří i početná česká výprava

Německo je momentálně centrem videoher. Do Kolína nad Rýnem přijedou herní vývojáři, vydavatelé a především stovky tisíc hráčů. Jedni chtějí na největším herním veletrhu v Evropě ukázat, na čem pracují, nebo získat cenné kontakty. Druzí touží po demoverzích nejočekávanějších her současnosti. Do Německa se vypraví celkem 11 českých firem – pražské studio Warhorse se svým Kingdom Come: Deliverance II, brněnské Madfinger Games s Gray Zone Warfare a významné místo zaujme i stánek Asociace českých herních vývojářů.

Fanoušci Kingdom Come se mohou radovat. Známe datum vydání nejočekávanější české hry

Máme dobrou a špatnou zprávu pro všechny, kteří se těší na videohru Kingdom Come: Deliverance II. Ta pozitivní je, že známe termín vydání nejočekávanější české hry současnosti. Horší zní, že pokračování příběhu kovářského synka Jindřicha ze Stříbrné Skalice se dočkáme až příští rok. Oficiálně o odkladu informovala skupina Embracer, do jejíž struktur spadá pražské studio Warhorse.

Riskoval a do vývoje dal všechny peníze. Měli mě za blázna, říká autor úspěšné české hry

Stačilo jen několik týdnů, aby se taktická střílečka Gray Zone Warfare zařadila mezi české videoherní hity. Během úvodního měsíce brněnské studio Madfinger Games prodalo téměř jeden milion kopií. Jenže tvůrci úspěšného titulu šli na úplnou hranu a linie mezi úspěchem a neúspěchem byla tenká. Do vývoje investovali stovky milionů korun a hrozilo, že pokud hru urychleně nevydají, nebudou mít na výplaty. „Na milion kopií jsme cílili. Jsem rád, že se to podařilo a máme základ, na kterém můžeme stavět,“ říká Marek Rabas v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.

Jak generativní AI změní herní byznys? Jeden člověk vyrobí titul na úrovni GTA, míní Rosa

Do vývoje umělé inteligence investoval stovky milionů korun. Ukázalo se, že to ale nedává smysl, protože technologičtí giganti pumpují do této technologie mnohem vyšší částky. Přesto slovenský programátor Marek Rosa a jeho vývojářské studio GoodAI hledají způsob, jak generativní umělou inteligenci zapojit do vývoje videoher. Rosa v rozhovoru pro CNN Prima NEWS přišel s přesvědčením, že nová technologie zásadně změní herní byznys a způsob, jak se vyvíjí videohry.

Nová FIFA dostala první ránu, nemá licence slavných soutěží. Jak to bude s českou ligou?

Fotbalová videohra EA Sports FC by měla dostat novou konkurenci. Několik týdnů se spekuluje, že se americký gigant Take-Two Interactive dohodl s mezinárodní federací fotbalových asociací FIFA na vývoji nové videohry. Herní série FIFA skončila loni na podzim, když se EA a fotbalová federace nedohodly na ceně práv. Nyní by se slavná značka měla obnovit ve studiu 2K, jenže řeší první potíže: vývojáři nedosáhnou na licence všech světových soutěží. Jak to bude s českou ligou, která ve videohře chybí od roku 2011?

Vývojář: Simulátor metra může sloužit pro nábor strojvedoucích. Původně chtěl detektivní hru

Chtěl vybrat přes sedmdesát tisíc korun na simulátor pražského metra. Nakonec na jeho hru přispělo více než 1 200 hráčů, s jejichž pomocí získal téměř desetinásobek původní částky. Crowdfundingová kampaň na titul Back in Service se tak zařadila mezi nejúspěšnější projekty v českém herním průmyslu. „Tlak cítím. Ale nebojím se, že bychom nenaplnili představy hráčů,“ říká vývojář Dominik Vojta v rozhovoru pro CNN Prima NEWS. V něm dále prozradil, jestli ve hře přibudou další trasy metra, proč shání podklady v Polsku nebo Maďarsku a co si o jeho hře myslí v pražském dopravním podniku.

Švejk ožil jako velitel válečné lodi. Místo něj mohl být ve videohře Jára Cimrman, přiznali tvůrci

Z dobrého vojáka Švejka se stal velitel bitevní lodi. Postarali se o to vývojáři námořnického titulu World of Warships. Josef Švejk je tak první českou postavou, která je součástí této populární hry od běloruského studia Wargaming. Do hry měla namířeno ještě jiná slavná osoba: Jára Cimrman. Ten ale nemá oficiální podobiznu, u které by se vývojáři mohli inspirovat, vysvětlili tvůrci z Wargamingu pro CNN Prima NEWS. Nakonec tedy zvítězil Švejk, jehož příběh tak nekončí v Českých Budějovicích, ale pokračuje v uniformě velitele C. a K. maríny ve středomořských vodách.