Německo je momentálně centrem videoher. Do Kolína nad Rýnem přijedou herní vývojáři, vydavatelé a především stovky tisíc hráčů. Jedni chtějí na největším herním veletrhu v Evropě ukázat, na čem pracují, nebo získat cenné kontakty. Druzí touží po demoverzích nejočekávanějších her současnosti. Do Německa se vypraví celkem 11 českých firem – pražské studio Warhorse se svým Kingdom Come: Deliverance II, brněnské Madfinger Games s Gray Zone Warfare a významné místo zaujme i stánek Asociace českých herních vývojářů.
Celosvětové publikum už vyhlíží, kdy se otevřou brány Koelnmesse a budou moci vtrhnout na herní veletrh Gamescom. Kolínské výstaviště ve svých jedenácti halách pojme každý rok v srpnu stovky tisíc milovníků videoher.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zlatý hattrick pro pardubické Dynamo. Vládce českého Counter-Strike nyní míří do světa
Letos pro ně velkou slávu chystá softwarový gigant Microsoft. Do jeho herní divize spadá výrobce konzolí Xbox, dále vydavatelé Activision Blizzard a Bethesda nebo řada větších či menších studií. Návštěvníci se tak mohou těšit na ukázky a nové informace o Call of Duty, Indiana Jonesovi, Microsoft Flight Simulatoru nebo Starfieldu.
Francouzský Ubisoft se chystá lákat na Star Wars Outlaws a nové Assassin's Creed Shadows. Obě hry čelí silné kritice. V případě „hašašínské ságy je to kvůli ohýbání historie. Hlavním hrdinou je totiž černošský samuraj, což se nelíbí japonským hráčům. U Hvězdných válek příliš nepřesvědčily samotné ukázky z hraní. Ubisoft může uživatele dostat na svou stranu až díky připravenému demu, které definitivně potvrdí, zdali je Star Wars Outlaws kvalitním titulem.
Vedle těchto videoher se v Kolíně nad Rýnem představí i české studio Warhorse se svým středověkým RPG Kingdom Come: Deliverance II.
„Německý trh je pro nás jeden z nejsilnějších. Němců je víc a mohou se identifikovat s příběhem o Jindřichovi ze Stříbrné Skalice. Nepřijde jim to exotické jako Američanům a Asiatům,“ řekl Tobias Stolz-Zwilling z Warhorse Studios.
Ukázat obyčejným hráčům svůj titul na veletrhu je pro pražské vývojáře důležité i kvůli odlišnému pohledu. Hráči se na Kingdom Come: Deliverance II budou dívat jinou optikou než specializovaní novináři nebo influenceři. „Pro nás je důležité setkat se s hráči a vyslechnout si od nich zpětnou vazbu. Oni mají radost, že se s námi mohou vyfotit a my máme taky radost,“ doplnil PR manažer tuzemského studia.
Dále z Česka dorazí početná výprava 11 firem, která zaujme místo na národním stánku v byznys zóně. Vyčnívají úspěšní giganti Bohemia Interactive, Ingame Studios nebo SCS Software.
Zbytek zastoupení tvoří nezávislá studia a startupy. Například Brainz Gamify se v průběhu srpna vydá se svou VR hrou Track Craft dobýt zařízení Meta Quest 3, k čemuž by mohl pomoci i největší herní veletrh v Evropě.
„Chceme se tam setkat s našimi stávajícími partnery, novináři a influencery, abychom podpořili samotné uvedení hry. Zároveň plánujeme navázat kontakty s potenciálními investory, vydavateli a dalšími herními studii zaměřenými na virtuální a rozšířenou realitu,“ vysvětlil zakladatel studia Robin Pultera.
S nástrojem využívající umělou inteligenci, která má vývojářům usnadnit testování a dokončování videoher, se chce na Gamescomu ukázat Filuta AI. „Gamescom je největší akce svého druhu v Evropě. Možnost mluvit s tolika herními studii na jednom místě je nanejvýš užitečná,“ sdělil provozní ředitel firmy Miloš Lokajíček.
Filuta AI už nyní registruje velký zájem o svůj nástroj a účast na veletrhu může jen pomoci v debatě s investory a velkými herními studii a vydavateli.
S tematicky zajímavou hrou míří do Německa nezávislé studio Infilope Games, které pracuje na adaptaci Robinsona Crusoea. O pozornost si může také říct veterán českého herního vývoje Jindřich Skeldal z Random Worlds, jenž pracuje na strategii Tribe Nation z období galských válek.
Podle organizátorů se letošního Gamescomu zúčastní přes 1 400 vystavovatelů z celkem 64 zemí a na výstavišti obsadí plochu o velikosti 230 tisíc metrů čtverečních.
„Jen pár dní před začátkem veletrhu nemůže být předpověď lepší: Ať už jde o rekordní počet vystavovatelů, vzrušující program Gamescom Opening Night Live nebo nové formáty, je jasné, že komunita může letos očekávat herní festival jako žádný jiný,“ láká Felix Falk z Německé asociace herního průmyslu, která akci pořádá.
Gamescom tak zůstává jedním z videoherních veletrhů, který přežil pandemii covidu. Během ní se totiž velká studia a vydavatelé přesunuli do digitálního prostoru a pořádají si své on-line akce. Kvůli tomu skončil třeba legendární veletrh E3 v americkém Los Angeles.
VIDEO: Navštívili jsme největší herní veletrh v Evropě Gamescom