Trailer k české videohře Rats in a Cage
Mají zkušenosti s vývojem českého hitu Kingdom Come: Deliverance. Od středověké hry se ale přesunuli k vlastnímu projektu. Vývojář Petr Hudeček společně s manželkou Monikou a dvěma bratry vytvořili logickou hru s retro grafikou Rats in a Cage, ve které si berou na paškál firemní kulturu. Hráči se převtělí do krysy, aby manipulovali se svými krysími spolupracovníky a řešili logické hádanky. Samozřejmostí je i podlézání chamtivému šéfovi. Titul Rats in a Cage se vyznačuje satirou, absurdním humorem, ale také dokáže potrápit mozkové závity.
Do cesty se vám postaví kolega a nejde s ním hnout, přitom se potřebujete dostat dál. Náhle kolega spatří šálek kávy a rychle utíká za ním. Cesta je volná a vy můžete pokračovat dále. Podobných zápletek hráči zažijí v Rats in a Cage nespočet. Tato logická hra s 2D retro grafikou a 8bitovou hudbou je o správném řešení hádanek.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Když videohry pomáhají. České esportové týmy vybírají peníze pro lidi zasažené povodněmi
Za tímto titulem stojí rodinné kvarteto. Jeho hlavou je Petr Hudeček, který společně s bratrem Ondřejem má zkušenosti z herního studia Warhorse, v němž pracovali na úspěšné české videohře Kingdom Come: Deliverance.
Na hře pracuje celá rodina
„Manželka Monika kreslí grafiku, s Ondřejem píšeme texty a on ještě skládá hudbu. Já dělám vše ostatní, programuji, navrhuji levely. A ještě je tu nejstarší bratr Michal jako konzultant, na kterého se obracím, když se občas zaseknu s kódováním,“ vysvětluje Petr Hudeček, jak funguje jejich rodinné studio Superdeep Borehole.
Nebuďte parchanti. Jestli hra má mít poselství, tak ať se lidé zkusí polepšit a nedělají to, co je ve hře.
Hlavní postavou příběhu je krysa Otto, který musí plnit úkoly svého lakomého a hamižného šéfa. Pro plnění úkolů je ale potřeba manipulovat se svými krysími kolegy. Ti však nejsou příliš pohybu a práce chtiví a blokují hráčovu cestu v jednotlivých levelech.
Proto je nutné s nimi pohnout. Ať už otevřením dveří ke kávě nebo šířením drbů, zároveň se jim dá zabránit v cestě e-mailem nebo nepříjemným deadlinem, kterých se bojí jako čert kříže.
Rats in a Cage si utahuje z práce v korporátech a snahou tvůrců hry je, aby se lidé občas zamysleli, jaká je firemní kultura zrovna v jejich společnosti.
„Nebuďte parchanti. Některé situace ve firmách jsou úsměvné. Třeba když se řeší kafe nebo na kolik má být nastavená klimatizace. Jestli hra má mít nějaké poselství, tak ať se lidé zkusí polepšit a nedělají to, co je ve hře,“ říká Hudeček.
Hra začíná přijímacím pohovorem, jehož součástí je vstupní test řízený umělou inteligencí. Ta se však snaží hráče odradit od splnění testu. Po úspěšném přijetí se z hráčů stávají zaměstnanci korporátu. Ve firemní budově se nachází celkem čtyři patra a v každém z nich je několik místností, které symbolizují jednotlivé herní levely.
Pro postup do dalšího poschodí musí hráč splnit úkoly ve všech místnostech. Většina z nich je tvořená bludištěm, v němž je nutné obejít své rezignované krysí spolupracovníky, zmanipulovat je a přinutit, aby uvolnili cestu k východu z místnosti.
Dalším prvkem jsou různé páčky a tlačítka, s jejichž pomocí se dají otevírat další chodby bludiště. Jenže řešení jednotlivých hádanek není vůbec snadné. Vyžaduje rychlé provedení a také dostatek důvtipu, jestli kolegy nalákat na kávu nebo drby, a tím je předběhnout.
Petr Hudeček v minulosti pracoval na prvním i druhém dílu videohry Kingdom Come: Deliverance Zdroj: Superdeep Borehole
Součástí Rats in a Cage jsou také minihry. V jedné z nich musíte například shazovat kolegy, kteří šplhají po žebříku, aby vlezli šéfovi do zadku. Jindy musíte vyhnat flákající se spolupracovníky ze záchodů nebo v rozhovoru šéfovi vysvětlit, proč si zasloužíte zvýšení mzdy. Právě dialogy vynikají absurdním humorem, satirou a narážkami na korporátní hantýrku.
Zaujali hráče v USA i Hongkongu
„Spoustu věcí jsme znali. Názvy úrovní jsou hlášky lidí z korporátů. Pak jsme hodně zjišťovali, co se používá, takže za vším byl velký průzkum a pak jsme měli hromadu nápadů,“ popisuje Hudeček.
Hra vyšla v pátek 20. září na platformě Steam a je dostupná pro počítače. Ještě před vydáním tvůrci registrovali velký zájem uživatelů z amerického trhu a také od hráčů z Hongkongu nebo Španělska.
Jestli se Rats in a Cage někdy dočká verze i pro herní konzole nebo pro mobilní telefony, ukáže až čas. Záviset bude i na úspěchu hry a jejích prodejích. Každý den se na Steamu objevuje obrovské množství nových videoher od nezávislých vývojářů a uspět v takové konkurenci není jednoduché. Jak tedy vypadá měřítko úspěchu u menších her?
„Máme minimum 10 tisíc prodaných kusů. Ve chvíli, kdy jich tolik prodáte, tak se to považuje za úspěšnou indie hru,“ vysvětluje Hudeček a přiznává, že pokud tento cíl nesplní, tak to není úplný konec Rats in a Cage.
Nejspíš by zkusili zamířit i na jiné platformy jako jsou mobilní telefony nebo herní konzole. V případě výraznějšího úspěchu se rodinnému studiu Superdeep Borehole otevírá cesta k novému projektu.
„Nápady máme, ale to je všechno hrozně daleko,“ uzavírá povídání Hudeček. Nyní se tak rodinný kvartet těší na přijetí Rats in a Cage.
Rats in a Cage
- Datum vydání: 20. 9. 2024
- Platformy: PC (Steam)
- Vývojář: Superdeep Borehole
- Žánr: logická, puzzle
VIDEO: Sony ukázalo vylepšený PlayStation 5 Pro