Devítiletý Jonathon Endecott z amerického Roswellu v Novém Mexiku chodil ke své zavřené škole, aby mohl využít wi-fi připojení a pracovat na domácích úkolech. Mnoho institucí totiž kvůli pandemii koronaviru přešlo na distanční výuku. Dojemný příběh zvedl vlnu solidarity a veřejnost začala pomáhat jemu i dalším dětem, které nemají dostatečné finanční zázemí.
Matka chlapce, která pracuje v oblasti domácí péče, ztratila v jednu chvíli obě zaměstnání kvůli pandemii koronaviru. Nyní získala zpět alespoň jedno, stejně si však nemůže dovolit domácí internetové připojení.
Její syn se ale nechtěl školní výuky vzdát. „Chci do školy, abych byl zase normální dítě,“ řekl Jonathon své matce. Důležitou roli hrála i psychika. „To, že byl venku před budovou, mu dává pocit, že někam patří, že je ve škole, i když není mezi ostatními spolužáky nebo učiteli,“ tvrdí matka.
Rodina bydlela nedaleko školy a neměla tak strach nechat svého syna před školou třeba i celý den. „Ředitel, sekretářka a několik učitelů ho přišli zkontrolovat a zjistit, jestli něco potřebuje,“ uvedla.
Implications for #teachers: A fourth-grader walked to school to use its WiFi because he didn't have internet at home: https://t.co/cwxi8qpaOS Students across the nation are using school wifi to connect. #education #digitaldivide #teaching #ThursdayThoughts @BeavertonSD pic.twitter.com/Z0lFMeOJ7v
— Matt Hiefield (@MattHiefield) October 22, 2020
Jednu z učitelek ale příběh chlapce zasáhl natolik, že po souhlasu rodičů zveřejnila fotografii, na které je zachycen Jonathon před zavřenou školou. Příspěvek se začal velice rychle šířit a díky tomu se našel sponzor, který zaplatil internetové služby pro Jonathana na celý rok zdarma a on tak může vykonávat svoje školní povinnosti doma. Devítiletý Jonathon se nyní raduje z toho, že je schopen mluvit se svými přáteli a spolužáky on-line.
Pomoci chtělo dokonce více lidí. Žena, která zveřejnila fotografii na Facebooku, proto vytvořila i veřejný účet GoFundMe, na němž vybírá peníze pro další děti, které se dostaly do podobné situace.