Chovatel, krejčová i influencer: Politici sázejí ve volbách na nové tváře, na koho cílí?


Studenti, influenceři, vyučená pánská krejčová nebo farmáři. Ty všechny najdete na letošních kandidátkách do sněmovních voleb. Některé strany spíše než na program sázejí na známé tváře a zajímavá povolání. Podle marketérů chtějí tímto krokem oslovit hlavně mladé voliče. K volebním urnám by mohlo v říjnu dorazit až 400 tisíc prvovoličů.
Cílit na náctileté, dvacetileté a hlavně zaujmout. Právě o to v kampani zřejmě jde – každý to ale dělá po svém. „Mladí jsou na sociálních sítích. Tyto platformy tak budou klíčem,“ popsal pro CNN Prima NEWS odborník na marketing Jakub Horák.
ČTĚTE TAKÉ: Fiala nemá charisma a do voleb jde jako na porážku. Je střelnicí pro ostatní strany, tvrdí Staněk
I kvůli tomu některé politické síly před sněmovními volbami sázejí vedle odborníků na influencery a veřejně známé tváře. „Na pražské listině máme jako nezávislého kandidáta influencera a popularizátora vědy Martina Rotu, který bude startovat ze 16. místa,“ uvedla místopředsedkyně Sněmovny Olga Richterová (Piráti) a dodala, že nabídka strany je velmi pestrá.
Navazuje na téma

Vládní hnutí STAN má kandidátky plné obličejů, jež jsou známé svým vedením obcí a měst. Pro mladé dělají kampaň mimo jiné na sociálních sítích. „Máme radní z místních samospráv, ale i mladé tváře z naší mládežnické organizace Mladí starostové, studenty i občanskou aktivistku, která s námi začala sbírat v Podpisovce hlasy a dostala se až na šesté místo kandidátky,“ nastínila poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková (STAN).
Lipavský: Sami politici jsou influencery
Opoziční hnutí SPD dalo vše na spojenectví s Trikolorou, Svobodnými a stranou PRO. Mají své stálice – tváře z oblasti politiky, ale i experty, kteří prý chtějí vrátit blaho do našich peněženek. „SPD vsadilo na odborníky. Proto se na kandidátce objeví renomovaní ekonomové – jihomoravským lídrem bude Miroslav Ševčík, v Praze Markéta Šichtařová,“ popsal předseda Tomio Okamura.
Navazuje na téma

Koalice Spolu má třeba v Jihočeském kraji na kandidátce vyučenou krejčovou, na Plzeňsku zase chovatele skotu. Podle ministra zahraničí Jana Lipavského má být kandidátka pestrá. „Sami politici se dnes svým způsobem stávají influencery,“ uvedl pro CNN Prima NEWS.
Hnutí ANO v osobní kampani cílí hlavně na starší voliče, ovšem na sociálních sítích míří na mladé. Kandidátka je prý různorodá. „Dali jsme tam nové tváře, ale současně jde o lidi, kteří si v hnutí už něco odpracovali na komunální úrovni,“ přiblížila šéfka poslanců ANO Alena Schillerová.
Že jsou programy zřejmě až na druhé koleji, potvrzuje fakt, že hnutí ANO i koalice Spolu je ještě oficiálně nepředstavily.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Pivo, trička, vůně i držák na SPZ. Podívejte se, čím si strany kupují před volbami voliče