Technická chyba bankomatu
Provedl výběr z bankomatu, peníze nedostal, ale z účtu se mu strhly. Potíže Marka Smetany vám CNN Prima NEWS přiblížila v reportáži o víkendu. Na vině byly technické problémy. Banka má na vyřešení problému 30 dní. I díky televizi se podařilo situaci zvládnout mnohem rychleji.
Technické problémy Komerční banky se dotkly stovek lidí. Zablokované peníze svým klientům vrátili obratem, klientům jiných bank, kteří u jejich bankomatu provedli výběr, také už ale ne. „Největším šokem pro nás bylo, když nám řekli, že vrácení peněz může trvat až měsíc. To by pro nás znamenalo až existenční problémy a zkažené Vánoce,“ popsal Marek Smetana.
ČTĚTE TAKÉ: Učitelé, úředníci i policisté a hasiči dostanou přidáno. Vláda schválila zvýšení platů od ledna
I po opakovaných urgencích dostával od Fio banky, které je klientem, stále stejnou odpověď. „Vaše reklamace bude vyřízena ve lhůtě dle Reklamačního řádu, tj. 30 kalendářních dní, přičemž v odůvodněných případech může banka lhůtu prodloužit,“ stálo v e-mailu Fio banky.
Její pracovníci v telefonické komunikaci tvrdili, že částku nemohou odblokovat bez potvrzení, které Komerční banka nedodala. Ta se ale hájila, že takový požadavek neobdržela.
„Dostal jsem informaci, že se to začalo intenzivně vzájemně řešit až dnes,“ řekl mluvčí Komerční banky Michal Teubner. Připustil přitom, že svou roli mohla sehrát i dřívější reportáž CNN Prima NEWS. Také mluvčí Fio banky Jakub Heřmánek uvedl, že zviditelněním případu se jeho řešení uspíšilo.
„Upřímně jsem to nečekal a už jsme si zařizovali prostředky, které by nám chyběly, pokud by vrácení peněz trvalo 30 či více dní. Až po intervenci CNN Prima NEWS se hnuly ledy. Za toto opravdu děkuji,“ řekl Marek Smetana. Vyřídit celou záležitost trvalo pět dní.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Obchody lákají na prodloužené záruky. Jak to funguje a na co by si lidé měli dát pozor?