Na českém trhu se začala prodávat SUV čínské automobilky Dongfeng. Dováží je k nám firma Bidli, která v Praze otevřela svůj první showroom. Spotřeba benzinových vozů je vyšší, než jsme zvyklí. Nabízeny jsou ve vyšší výbavě a chlubí se sedmiletou zárukou.
Dongfeng bude ze začátku na českém trhu nabízet tři modely, všechny z kategorie SUV. Největší z nich Glory 580 má být ideovým soupeřem domácí Škody Kodiaq, do interiéru 4 680 mm dlouhého SUV se totiž vejde sedm lidí. I tak ale má poměrně ambiciózní cenu, která začíná na částce 599 900 korun. Strategií Bidli je nabízet čínské vozy ve vyšší výbavě, která zahrnuje třeba panoramatické okno, zábavní systém či klimatizaci. Všechny modely navíc mají sedmiletou záruku.
Motorově ale nejde o ideál. Auta se totiž prodávají jen s přeplňovaným benzínovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru s výkonem 107 kW a točivým momentem 220 Nm. Bidli neudává rychlostní parametry, nicméně spojení s bezstupňovou automatickou převodovkou CVT naznačuje, že půjde o vůz vhodnější pro vyznavače klidnější jízdy. SUV nevyšla ani dobrá spotřeba, která je 11,85 litru benzinu na 100 kilometru dle WLTP. To už se u běžných evropských vozů nevidí.
SUV-kupé Dongfeng Fengon 5 má některé prvky z vozů Nissan, třeba volant. Zdroj: Jan Markovič
S obdobnou pohonnou jednotkou jezdí i stylově střižené SUV-kupé Dongfeng Fengon 5, které začíná s cenou na 659 tisících korun. V jeho případě je motor naladěn na 101 kW a tabulková spotřeba činí rovněž 11,85 litru benzinu na 100 kilometrů. I zde se tedy musí počítat s lehčí nohou na plynovém pedálu. Auto to vynahrazuje luxusnějším provedením kabiny s ekologickou kůží a možností volby z různých barevných schémat. Některé prvky známe z vozů Nissan, například volant nebo tlačítka.
SUV do zásuvky
Bidli do Česka přivezlo i elektromobil. Jde o Dongfeng Seres 3. Stojí nejméně 859 900 korun a pohání jej elektromotor o výkonu 120 kW. Toto SUV disponuje baterií o kapacitě 52 kWh, takže by mělo podle měření WLTP ujet na jedno nabití 301 kilometrů. Vůz je aktuálně možné nabíjet výkonem až 60 kW, později ale firma updatem odemkne možnost rychlejšího 150kW dobíjení. Na tento model poskytuje Bidli čtyřletou záruku.
Firma by ráda prodávala vozy se spalovacím a elektrickým motorem v poměru 50:50. To znamená, že by se elektrického modelu Seres 3 mělo v roce 2022 zaregistrovat 300 kusů, ostatních vozů se spalovacím motorem také 300. V plánu je využití některých z 35 poboček Bidli, které se promění na showroomy. K dispozici bude samozřejmě servis a firma domluvila zastoupení s různými partnery na území Česka, takže by s provozem vozů neměl být problém.
Zavazadlový prostor SUV je poměrně velký. Nenabízí ale žádné praktické prvky. Zdroj: Jan Markovič
S vozy Dongfeng budou jezdit i zaměstnanci společnosti, čímž mají zvyšovat povědomí zákazníků o firmě. Pokud půjde vše podle plánu, objeví se na trhu i další homologované modely, jako je SUV Seres SF5 s ambiciózní cenou kolem 1,5 milionu korun. Chystá se i import luxusněji pojatých aut značky Voyah, která pod Dongfeng patří.
Mimochodem, automobilka Dongfeng není žádným nováčkem. Její historie sahá 50 let nazpět a aktuálně patří mezi tři největší výrobce aut v Číně. Kromě osobních vozů, kterých jen loni vyprodukovala na 3,5 milionu, vyrábí také stavební stroje, náklaďáky nebo autobusy.
Redakce CNN Prima NEWS si vozy Dongfeng prohlédla přímo v prvním showroomu značky v Praze. Jak vypadají, si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Všechna auta si už lze objednat. Běžná čekací doba by měla být tři měsíce, kvůli známým potížím s čipy i dopravou z Číny je ale aktuálně pětiměsíční.