Řetězce v Česku přicházejí s fígly ke zvýšení útraty zákazníků. Pomůže i umělá inteligence


Obchodní řetězce Tesco a Albert zavádějí ve svých prodejnách technologické novinky, které mají zlepšit zákaznický zážitek a usnadnit práci zaměstnancům, ale i zvýšit prodeje. Tesco k tomu využívá digitální obrazovky, zatímco Albert sází na umělou inteligenci. Společnosti o tom informovaly prostřednictvím tiskových zpráv.

Řetězec Tesco nainstalovala do vybraných 36 prodejen v České republice 108 digitálních obrazovek, informuje společnost v tiskové zprávě.

ČTĚTE TAKÉ: Další oblíbený řetězec s elektronikou v Česku končí. Spojil síly s konkurencí, přebírá její jméno

„Rozšířením mediálního mixu o digitální obrazovky v našich prodejnách reagujeme na trend zájmu o dynamický obsah ze strany zákazníků,“ uvedla marketingová ředitelka ve společnosti Tesco ČR Zuzana Grinčová.

Digitální obrazovky na prodejnách podle Grinčové významně zvyšují povědomí o propagovaných značkách a nabízených službách a mají vliv na jejich vnímání ze strany zákazníků. A také na prodeje.

Umělá inteligence na pokladnách

Pozadu na poli technologických inovací nezůstává ani Albert. Jako první maloobchodník na trhu začal s testováním rozpoznávání nebalených produktů (například pečivo, ovoce či zelenina) pomocí umělé inteligence, uvedl Albert v tiskové zprávě. Společnost si od toho slibuje rychlejší odbavování zákazníků na pokladně a minimalizaci chyb způsobených lidským faktorem při zadávání.

„V Albertu si potrpíme na inovace a zajímají nás zejména ty, které zpříjemní zákazníkům nákupy v našich prodejnách. Jako většina inovací, které jsme již zavedli, i tato pomůže kolegyním a kolegům na pokladnách a usnadní jim práci. Navíc jim poskytne více času pro zákazníky,“ sdělil ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček.

Funkcionalita se již nachází ve zkušebním provozu.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: S falešnými videi se roztrhl pytel, zneužívají i značku CNN Prima NEWS. Jak se jim bránit?