Politici ODS řeší, proč preference strany nerostou a kolísají mezi 10 až 14 procenty. Na Facebook začali umisťovat výzvy, ve kterých apelují na lidi, aby jim řekli, co ODS dělá špatně a co by měla změnit. Lidé v komentářích ODS nešetří.
Výzvu si na svoji facebookovou stránku dal například poslanec ODS Jakub Janda. Ke komentáři umístil fotografii s průzkumem společnosti Kantar, který ODS přisoudil 11,5 procenta.
„Co podle vás dělá ODS špatně? Od mnohých z vás odpověď tuším, ale pojďte do mě. Čím upřímnější a tvrdší názor bude, tím lepší. A nemusí se jednat o sáhodlouhé politologické zamyšlení, prostě jak vnímáte ODS v Ostravě, v kraji, ve Sněmovně, jak vnímáte Fialu, Stanjuru a další,“ zní Jandův status.
Stejnou výzvu na sociální síť umístil i člen oblastní rady v Ostravě a zastupitel městské části Radim Ivan a zastupitelka v Praze 2 Lenka Mottlová.
„Všichni víme, že jediný a pravdivý průzkum jsou volby, ale zpětná vazba, kritika a diskuse, je vždy přínosem. Ráda bych znala váš upřímný názor, co dělá ODS špatně, dobře, co vám chybí, jak byste to změnili,“ uvedla Mottlová na Facebooku.
Chci zpětnou vazbu, říká Janda
Janda CNN Prima NEWS řekl, že si výzvu na sociální síť umístil, protože si vždy zakládal na tom, aby měl přímý kontakt s lidmi a nespadl do nějaké bubliny a nebyl odtržený od reality.
„Myslím si, že kontakt s lidmi je naprosto zásadní pro činnost politika a pokud ho nemá, nemůže ani dělat politiku. Vždy mě proto zajímala zpětná vazba, protože jedině ta posunuje dál,“ napsal v SMS zprávě Janda.
Po vzoru Radim Ivan bych se vás - všech mých přátel také rád zeptal: - Co ODS dělá špatně? - Jak vnímáte ODS - ve Sněmovně / na kraji? - Co dělám špatně já? Buďte upřímní a nebojte se napsat cokoliv.
Posted by Jakub Janda on Tuesday, May 12, 2020
Tiskový mluvčí ODS Václav Smolka CNN Prima NEWS řekl, že jde o iniciativu jednotlivců. „Pokud se někteří členové rozhodli sbírat náměty tímto způsobem, plně to respektujeme. Zda právě taková forma pomůže ODS k úspěchu v krajských a dalších volbách více než například sdílení klíčových programových sdělení strany, nechám na uvážení těch, kteří tyto příspěvky zveřejňují,“ konstatoval Smolka.
Lidé na Facebooku občanské demokraty nešetří a píšou své názory. V komentářích zaznívá především kritika směrem k předsedovi Petru Fialovi a prvnímu místopředsedovi Zbyňku Stanjurovi.
„Strana, která se tváří jako konzervativní, má v čele naprosto nevýraznou osobnost a naopak image jí tvoří v poslední době kašpárek Novotný. Jediný opravdický symbol ODS byl Kubera. Potřebujete další Kubery. A zbavit se nudičů a hlavně kašpárků,“ zní jeden z komentářů.
Slabý marketing i lídr, píší lidé
„Bohužel je problém v každodenní prezentaci ODS v médiích, rozhovorech. Pro normální lidi, kteří dřív volili ODS, protože je přesvědčil Klaus, Topolánek.. je to nepřesvědčivé, neposlouchatelné,“ píše další z uživatelů.
ODS také v komentářích sklidila kritiku za slabý marketing a roztříštěnost celé opozice. „Změnit způsob politického marketingu. Opozice obecně politický marketing moc nezvládá. Změnil se z dob minulých. Nebýt proti někomu a něčemu, ale být pro něco a za něco,“ stojí v jedné z rad. Podle dalších je zase ODS až moc negativistická a kritizuje kroky vlády z principu.
Redakce CNN Prima NEWS se na nevalné výsledky ODS v předvolebních průzkumech ptala předsedy Petra Fialy v rozhovoru. Lídr občanských demokratů na otázku odvětil, že ho průzkumy nezajímají.
„Nejsem zvolen do čela ODS ani mi nevěří občané proto, abychom byli úspěšní v průzkumech. Kdyby to tak bylo, tak se budu věnovat průzkumům. Já mám získat politickou pozici ve volbách,“ řekl Fiala s tím, že je stále přesvědčen o tom, že ODS bude po sněmovních volbách skládat vládu.