České studio Warhorse oznámilo druhý díl Kingdom Come: Deliverance
Hráči po celém světě mají důvod k obrovské radosti. České studio Warhorse představilo dlouho očekávané pokračování veleúspěšné videohry Kingdom Come: Deliverance, a to ve velkém stylu. Fanoušci již mohli vidět dvouminutový trailer s komentářem autorů o tom, na co se mohou těšit. Redakce CNN Prima NEWS nabízí přehledný výčet toho, co všechno zatím o novém středověkém RPG z českého prostředí víme.
Příběh
Pokud vás trápilo, že byl konec Kingdom Come: Deliverance velmi otevřený, už nemusíte smutnit. KCD 2 naváže přesně tam, kde jeho předchůdce skončil. Vracíme se tak k úkolu, který obdržela ústřední dvojice – Jindřich a Jan Ptáček. Ti mají odcestovat na hrad Trosky.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Legendární hra KCD dostane pokračování. Vyjde dříve, než všichni čekali
„Není to tak, že bychom se najednou rozhodli dělat jinou hru. Je to pokračování. Na konci jedničky Jindřich zajel do lesa, ve dvojce z něj vyjede. V tom lese se mu ale přece jen stalo spoustu věcí. KCD 2 bude trochu jiná. Bude se odehrávat v jiném prostředí. Jindřich a Jan Ptáček vyrostli. Jsou to mladí muži, kteří už trochu vědí, co chtějí. Příběh bude dospělejší a méně naivní,“ řekli tvůrci hry redaktorům webu Vortex.
Že se ohledně příběhu máme na co těšit, dal během představení hry najevo také kreativní ředitel Warhorse Daniel Vávra: „Hra je mnohem větší. První díl měl tři hodiny cutscén, nyní máme pět hodin. Příběh je delší a epičtější. Předtím to bylo o problémech malých banditů a vesnic, nyní o problémech králů.“
Tvůrci slibují, že Jindřichova honba za dobrodružstvím se brzy promění ve strhující válečné drama plné akce a emocí.
Postavy
Z traileru je zřejmé, že kromě Jindřicha a Jana Ptáčka se vrátí dvě hlavní záporné postavy – německý šlechtic a velitel Zikmundovy armády Markvart z Úlic i uherský šlechtic Ištván Tóth. První jmenovaný vedl útok na Skalici, navíc zavraždil Jindrova adoptivního otce. Ištván Tóth zase Jindřichovi hned několikrát pořádně zavařil, také se mu povedlo uprchnout s mečem Racka Kobyly. Dotáhne nyní rodák ze Skalice svou pomstu do konce? Nechme se překvapit.
Uvidíme, které další postavy se v KCD 2 objeví. Ostatní charaktery z předchozího dílu zůstaly v okolí Sázavy. Z logického pohledu je tak možné, že se s Rackem Kobylou, Hanušem z Lipé nebo s Divišem z Talmberka znovu neshledáme. Na druhou stranu... Nikdy neříkej nikdy. Ve hře by se ovšem mohly objevit nové zajímavé historické postavy.
Mapa
Vývojáři už potvrdili, že Kingdom Come: Deliverance 2 bude mít dvakrát větší herní svět než první díl. Tisková zpráva se dokonce zmiňuje o dvou nových mapách. Hráči se mohou těšit na Český ráj, kterému dominuje již zmíněný hrad Trosky a zároveň rozmanitá okolní příroda. V druhé části hry by se středobodem děje měla stát detailně vykreslená Kutná Hora a její okolí. Jestli a jak bude možné cestovat mezi Kutnou Horou a Českým rájem, zatím není jasné.
Na obou mapách se máme na co těšit. V případě Českého ráje vývojáři lákají na nádhernou a členitou krajinu, ve které budeme moci desítky hodin objevovat a zkoumat nejrůznější tajemství. A Kutná Hora? Zde nejlépe pomůže komentář Daniela Vávry: „Je to opravdu velké město. Možná jsme to až přehnali, jak je velké.“
„Otevřený svět v KCD 2 je krásný, ale krutý. Narazíte na příběhy prvního šlechtice, ale i posledního žebráka. Zavítáte do krásných lesů, krutých hradních síní, zaplivaných hospod nebo voňavých lázní,“ uvádí Warhorse na svých webových stránkách.
Hratelnost
Tvůrci zachovali známé osvědčené mechaniky z jedničky, které se však dočkají rozšíření a vylepšení. „Děláme hru, která je velice podobná svému předchůdci. Proto jsme dospěli k závěru, že bude nejlepší, když si vezmeme původní technologii, kterou budeme dál vyvíjet. Je to lepší, než kdybychom pracovali od nuly. Hra nyní funguje lépe a je spolehlivější,“ sdělil výkonný producent Warhorse Martin Klíma.
Grafická stránka urazila od jedničky obrovskou cestu, což je po šesti letech vývoje pochopitelné. Hra vypadá parádně. Mimika postav, rozmanitost barev, odlesky i detaily jsou na vysoké úrovni. Tvůrci kromě jiného slibují propracovanější chování NPC i zachování důrazu na svobodu volby. Lze předpokládat, že si Jindřich bude moci vybírat z mnoha možností, jakým způsobem daný úkol splní.
V každé oblasti bude záležet na dosavadním postupu. Pokud se hráč nebude chovat slušně, může za to čelit mnoha postihům. Sankce budou různé. Z traileru se zdá, že kromě pokut či vězení by novou formou trestu mohlo být cejchování. „Můžete být okouzlující muž, nebo zloděj. Lidé si budou pamatovat vaše činy a budou na ně adekvátně reagovat,“ uvedli představitelé Warhorse.
Nedílnou součástí hratelnosti jsou samozřejmě šermířské souboje a klání. Jindřich v KCD 2 už nebude žádný začátečník jako v jedničce. „Jindra býval nekňuba, který v životě držel tak maximálně vidle. Nyní už s mečem něco umí, šermování mu jde líp. Soubojový systém je tak trošku jednodušší než v jedničce,“ řekl Vortexu designér Viktor Bocan. Autoři zmiňují, že souboje výrazně vylepšili, přičemž přetočili všechny původní pohyby a k tomu přidali hromadu dalších.
Zbraně
Hráč si opět může vybrat mezi mečem, sekerou, válečným kladivem či dýkou. Rovněž bude moci použít luk, nepůjde ale o jedinou hratelnou dalekonosnou zbraň. Nováčkem v Jindřichově arsenálu je kuše, kterou vývojáři původně chtěli dostat už do jedničky, povedlo se jim to však až nyní.
Další novinkou budou střelné zbraně v podobě středověkých pušek. V traileru se v plné parádě ukázala takzvaná píšťala. Její vlastnosti? Malá přesnost, dlouhé nabíjení, zato ale naprosto vražedná síla.
„Husité byli známí střelným prachem. Řekli jsme si: Pojďme si tu pušku vzít. Jsme ale Kingdom Come. Nechceme dělat středověkou střílečku, kde postava běhá a pálí dvěma puškami po celé armádě,“ sdělil Bocan s tím, že – jako ve všech ostatních případech – se i v tomto ohledu vývojáři chtějí držet historie.
„Budete bojovat na zemi, ze sedla svého koně nebo třeba potichu ze zálohy. Můžete se zaměřit na elegantní práci s mečem, brutální drcení válečnými kladivy nebo na smrtící útoky z dálky,“ stojí na stránkách Warhorse.
Soundtrack
O soundtrack se opět postaral skladatel Jan Valta, který znovu odvedl výbornou práci, což vyplývá z prvního traileru. „Hudba v naší hře hraje velkou roli. Honza je génius,“ prohlásil Vávra. Nezbývá než doufat, že i ve druhém díle fanoušci uslyší široké spektrum hudby od orchestrálních počinů patřících do kostela až po hospodské lidové písně.
Český dabing
První díl Kingdom Come nakonec český dabing dostal. Čekání trvalo roky, ale nakonec se vyplatilo. I když to byla neoficiální fanouškovská verze, šlo o velmi kvalitní projekt, na němž se podílelo mnoho známých českých dabérů. Druhý díl bude mít oficiální český dabing od prvního dne vydání. A kdy má hra vůbec vyjít? Dříve než bychom možná čekali. Daniel Vávra a spol. tvrdí, že hráči si budou moci Kingdom Come: Deliverance 2 zahrát již koncem tohoto roku.