
Vážná nehoda na Znojemsku: Couvající řidič u školy těžce zranil malou dívku
Vejce jsou oblíbenou potravinou a důležitým zdrojem bílkovin. Mohou ale obsahovat pro člověka nebezpečné bakterie, proto je třeba vejce správně upravovat a skladovat. Kterých nejčastějších chyb se lidé dopouštějí?
Pro některé nemusí být Vánoce časem klidu a domácí pohody. A to v případě, že nám obchodník nestihne doručit vánoční dárky pro naše blízké. Kromě rodinné nepohody musíme následně řešit i případné reklamace nebo odstoupení od smlouvy. Poradíme vám, na co máme vůbec nárok a jak tuto složitou situaci řešit.
Brát si půjčku před vánočními svátky je velké riziko. Shodují se na tom odborníci, kteří se snaží spotřebitele ochránit. Jinak k tomu přistupují banky, které naopak před Vánoci svou aktivitu zvyšují. Cíleně totiž klienty vyzývají, aby si úvěr vzali. Každý desátý člověk s předvánoční půjčkou ale může skončit v dluhové spirále.
Obchody lákají nejen na dárky a slevy, ale také na prodlouženou záruku u zboží. Na první pohled může jít o lákavou nabídku, ale služba často bývá zpoplatněna a většinou jde o pojistnou smlouvu, což nemusí být na první pohled jasné. Na co si tedy dát pozor a kdy můžeme záruku uplatnit?
Svátek slevového šílenství vrcholí. Black Friday není zdaleka jen doménou Spojených států. Obchodníci na nejrůznější slevy lákají i v Evropě, a Česko není výjimkou. Češi podle odborníků slyší na akce i v případě, že ve skutečnosti až tak výhodné nejsou. Někteří respondenti oslovení CNN Prima NEWS však nesouhlasí.
Obchodníci často neuvádějí nejnižší cenu za posledních 30 dní, upozornila ve vysílání CNN Prima NEWS právní expertka společnosti dTest Lucie Kejharová a dodala, že dochází i k dalším prohřeškům. Prodejci mají přitom od loňského roku povinnost tyto údaje o slevách uvést na cenovkách. Expertka mimo jiné poradila, jak se tomuto „čarování s čísly“ vyvarovat.
Řidiči si od příštího roku budou muset připlatit za novou dálniční známku. Celoroční zdraží o 140 korun na 2 440 korun. Někteří nešťastníci si ale připlatí i nad rámec této částky. Mohou totiž narazit na neoficiální weby, které požadují speciální manipulační poplatek. Někteří ho prezentují jako ekopoplatek, za který se budou sázet stromy. Před obchodníky ale ministerstvo dopravy varuje.
Slevová akce Black Friday se tváří jako výhodný obchod, přesto na ní můžeme velmi prodělat. Česká obchodní inspekce například varuje před nesprávně uváděnými slevami nebo před nátlakem v podobě odpočítávání, dokdy nižší cena platí. Taková praktika může na zákazníky působit stresově a mohou se uchýlit k náhlým nákupům. Na jaké další triky si máme dát pozor?
Němci mají potraviny kvalitnější než Češi a mnohdy za výhodnější cenu. To je zjištění, které si před více než rokem ověřil s nákupním košíkem premiér Petr Fiala (ODS). Odborníci tvrdí, že problém stále přetrvává. A ke konstatování o lepší kvalitě přidávají i konkrétní podrobnosti – například i nejlevnější salámy mají vyšší podíl masa a sýry více tuku. Štáb CNN Prima NEWS si to ověřil v ulicích s malou ochutnávkou.
Češi by si měli dát před Vánoci velký pozor na půjčky. Právě v tomto období roku se totiž o ně pravidelně zvyšuje zájem. Hlavně kvůli tomu, že si někteří lidé chtějí tímto způsobem obstarat dostatek peněz na dárky. Obchody navíc v poslední době přicházejí s velkými finančními lákadly, jak zboží nakupovat například na splátky. Odborníci ale před takovým chováním varují a od podobných kroků odrazují.
S blížícími se vánočními nákupy se některé obchody snaží nalákat zákazníky na bombastické slevy. Česká obchodní inspekce nabádá nakupující k obezřetnosti. Experti varovali před sofistikovanými taktikami obchodníků, kteří se snaží u svých zákazníků například vzbudit pocit exkluzivity.
Česká obchodní inspekce (ČOI) řeší chování společnosti Brašnářství Tlustý a spol. kvůli možnému využití agresivní obchodní praktiky. Pro CNN Prima NEWS to řekl její mluvčí František Kotrba. Odborníci oslovení redakcí navíc doplnili, že v případě posouzení nepatřičného chování mohou zákazníci odstoupit od smlouvy do 90 dní, a ne do pouhých tří dnů, jak má zmiňovaná firma uvedeno na svých webových stránkách.