Domů dTest

dTest

Výpis příspěvků ke štítku „dTest“

Znovu zdražují dálniční známky: Snadný trik pomáhá řidičům ušetřit na poslední chvíli

Od 1. ledna dojde k dalšímu zdražení dálničních známek. Řidiči si připlatí oproti letošku 130 korun a roční dálniční kupon vyjde na 2 570 korun. Částka se navyšuje o inflaci k červnu předchozího roku a k dalšímu zdražení vedlo meziroční prodloužení dálniční sítě. Šoféři ale mají možnost, jak za známku ušetřit. Pomůže jednoduchý trik. Známku lze koupit do 31. prosince za letošní cenu a o měsíc odložit její platnost.

Čokoládové kolekce v obřích slevách. Kdo si nepočkal, nechal se napálit

Oblíbené čokoládové kolekce před vánočními svátky zlevňují. Obchodníci totiž na konci října a během listopadu drželi jejich cenu vysoko a nyní přicházejí s výhodnými nabídkami. Ty mnohdy překonávají hranici 40 procent. Prodejci oprášili starý trik, při kterém nejprve zdraží zboží a poté ho ke konci prodávají s velkými slevami za přijatelnou cenu. Kdo se napálil, ten zaplatil s předstihem vysokou cenu. V těchto dnech totiž mohou lidé ušetřit i stovky korun.

Nový trik prodejců při akčních slevách: Obalamucení zákazníci si naopak připlatí

Prodejci začali ve větší míře využívat, a mnohdy také zneužívat, slevové kupóny. Ty byly dříve adresné a spotřebitel se k nim dostával například při speciálních akcích či výhrách. Slevové kupóny jsou však nyní dostupné úplně všem a obchodníci je začali velmi kreativně využívat. Někteří totiž při nabídce zboží neuvádějí na cenovce minimální cenu v posledních 30 dnech, která by zahrnovala uplatnění kupónu. Zákazník proto například během Black Friday mohl koupit zboží v akci, přesto na produktu neměl uvedeno, že daný výrobek byl v posledních třiceti dnech levnější při použití kupónu.

Vánoční kolekce zdražují, prodejci oprášili staré triky. Experti radí, kdy nejlépe nakupovat

Obchodníci oprášili loňskou taktiku a nabízejí zákazníkům cenově „přepálené“ vánoční kolekce a adventní kalendáře. Nedočkaví spotřebitelé se proto nyní vrhají do nevýhodných nákupů, za které utratí i několik stovek korun zbytečně. Obchodní řetězce totiž před blížícími se svátky srazí ceny a budou je nabízet ve velkých slevách. Spotřebitelské organizace proto doporučují, aby lidé s nákupy počkali a hlídali ceny produktů, které chtějí koupit.

Velká sleva, nebo skryté zdražování? Téměř každý druhý obchod při Black Friday klame

Slevová akce nazvaná Black Friday se nezadržitelně blíží. Zatímco ve Spojených státech trvá takto nazvané nákupní šílenství jeden den, tuzemské obchody nabízejí slevové akce déle než měsíc. Česká obchodní inspekce během kontrol nachytala velké množství společností, které porušují právní předpisy. Jaké jsou nejčastější chyby a jak se jim spotřebitelé mohou jednoduše vyhnout?

Třetina zimních pneumatik v testu propadla. Nebezpečné jsou zejména v mokru

Řidičům se krátí čas na přezutí pneumatik. Spotřebitelská organizace dTest proto provedla testování zimních gum a hned ve třetině z nich zjistila vážná rizika. Největší potíže se vyskytly zejména u levných produktů z východní Asie. Testem neprošly zejména kvůli jízdě v mokrém počasí, kdy hned devět modelů totálně propadlo. Kterým pneumatikám se raději vyhnout?

Kvůli smrskflaci míří na výrobce čokolády v Německu žaloba. V Česku mu to prošlo

Tabulka čokolády Milka se v Německu zmenšila ze 100 gramů na 90. Cena však zůstala stejná. Změna vyvolala v sousední zemi velkou bouři a na vlastníka čokolády míří žaloba od spotřebitelské organizace. Důvodem je, že obaly jsou prakticky shodné a mohou mást zákazníky. Podobný scénář se zmenšením výrobku se odehrál na začátku roku i v České republice. Jak si smrskflaci pohlídat a jaké další triky obchodníci využívají?