Nový trik prodejců při akčních slevách: Obalamucení zákazníci si naopak připlatí
Prodejci začali ve větší míře využívat, a mnohdy také zneužívat, slevové kupóny. Ty byly dříve adresné a spotřebitel se k nim dostával například při speciálních akcích či výhrách. Slevové kupóny jsou však nyní dostupné úplně všem a obchodníci je začali velmi kreativně využívat. Někteří totiž při nabídce zboží neuvádějí na cenovce minimální cenu v posledních 30 dnech, která by zahrnovala uplatnění kupónu. Zákazník proto například během Black Friday mohl koupit zboží v akci, přesto na produktu neměl uvedeno, že daný výrobek byl v posledních třiceti dnech levnější při použití kupónu.
Vánoční kolekce zdražují, prodejci oprášili staré triky. Experti radí, kdy nejlépe nakupovat
Obchodníci oprášili loňskou taktiku a nabízejí zákazníkům cenově „přepálené“ vánoční kolekce a adventní kalendáře. Nedočkaví spotřebitelé se proto nyní vrhají do nevýhodných nákupů, za které utratí i několik stovek korun zbytečně. Obchodní řetězce totiž před blížícími se svátky srazí ceny a budou je nabízet ve velkých slevách. Spotřebitelské organizace proto doporučují, aby lidé s nákupy počkali a hlídali ceny produktů, které chtějí koupit.
Velká sleva, nebo skryté zdražování? Téměř každý druhý obchod při Black Friday klame
Slevová akce nazvaná Black Friday se nezadržitelně blíží. Zatímco ve Spojených státech trvá takto nazvané nákupní šílenství jeden den, tuzemské obchody nabízejí slevové akce déle než měsíc. Česká obchodní inspekce během kontrol nachytala velké množství společností, které porušují právní předpisy. Jaké jsou nejčastější chyby a jak se jim spotřebitelé mohou jednoduše vyhnout?
Třetina zimních pneumatik v testu propadla. Nebezpečné jsou zejména v mokru
Řidičům se krátí čas na přezutí pneumatik. Spotřebitelská organizace dTest proto provedla testování zimních gum a hned ve třetině z nich zjistila vážná rizika. Největší potíže se vyskytly zejména u levných produktů z východní Asie. Testem neprošly zejména kvůli jízdě v mokrém počasí, kdy hned devět modelů totálně propadlo. Kterým pneumatikám se raději vyhnout?
Kvůli smrskflaci míří na výrobce čokolády v Německu žaloba. V Česku mu to prošlo
Tabulka čokolády Milka se v Německu zmenšila ze 100 gramů na 90. Cena však zůstala stejná. Změna vyvolala v sousední zemi velkou bouři a na vlastníka čokolády míří žaloba od spotřebitelské organizace. Důvodem je, že obaly jsou prakticky shodné a mohou mást zákazníky. Podobný scénář se zmenšením výrobku se odehrál na začátku roku i v České republice. Jak si smrskflaci pohlídat a jaké další triky obchodníci využívají?
Češi dostanou méně. Dodavatelé energií nově platí za zdržování reklamací necelou desetinu
Nezodpovědní dodavatelé elektřiny nebo plynu budou platit méně na penále svým zákazníkům. A to v případě, kdy spotřebiteli nevyřídí reklamaci vyúčtování. Novinka platí od srpna, kdy vstoupila v platnost novela energetického zákona Lex OZE III, která přinesla i naopak rozšíření práv pro zákazníky. Kromě toho se nezodpovědné společnosti mohou obávat vyšších pravomocí Energetického regulačního úřadu, který nemusí problémovým společnostem udělit licenci.
Šmejdi na dálničních známkách vydělávají v Česku i za hranicemi. Podívejte se, jak nenaletět
Přeprodej dálničních známek je hojně využívaný v Česku i za jeho hranicemi. Někteří šoféři se už ke své smůle setkali s tím, že známku sice po zakoupení z neoficiálního webu dostali, ovšem stálo je to zbytečně o několik stovek víc. Vrácení neoficiálně zakoupených předražených známek je velmi složité a spotřebitel se mnohdy svých peněz nedočká. Vyhnout se tomu lze pouze důsledným nakupováním dálničních známek oficiální cestou.