Svolávací akce na servisní zásah, který napraví výrobcem zjištěné závady na novém autě, málokdy postihují tak zásadní část auta, jakou je systém odpružení. Právě tato nepříjemnost se ale bohužel přihodila Citroënu s jinak velmi povedeným modelem C4. Závada se týká pouze vozů ë-C4, tedy elektromobilů.
S touto pro Francouze nepříjemnou zprávou přišel německý Spolkový úřad pro automobilovou dopravu (Kraftfahrt-Bundesamt KBA) ve spolupráci se samotným výrobcem. Ten přiznal, že elektrický Citroën ë-C4 má technický problém v podobě možného uvolnění zadních vinutých pružin. Elektrický crossover se začal prodávat začátkem loňského roku spolu s běžnými verzemi na benzin nebo naftu. Podle jedné z tiskových zpráv mateřského koncernu Stellantis se během prvních šesti měsíců na trhu prodalo přibližně 30 tisíc modelů C4, to je však číslo, které zahrnuje také verze se spalovacím motorem.
Bentley vyhlásilo svolávací akci. Týká se jednoho jediného auta, hrozí mu výbuch
Britský výrobce luxusních vozů, který patří do koncernové rodiny Volkswagenu, musí řešit nepříjemný nebo spíše tragikomický problém. Model Flying Spur by se kvůli vadě sváření palivové nádrže mohl sám vznítit. Problém se netýká jedné modelové řady, ale jednoho jediného konkrétního exempláře.
Čistě bateriové verze by měly tvořit 15 procent všech registrací, tedy 4 500 aut, přičemž německý institut KBA připomíná, že se aktuální svolávací akce týká modelů vyrobených v roce 2020 a 2021 a jejich celkový počet je 8 770 kusů. Jinak řečeno, zřejmě jde skutečně o všechny postavené Citroëny ë-C4.
Automobilka bude zmiňovaný problém řešit výměnou zadních pružin spolu s jejich uložením a celý servisní úkon by neměl trvat více než dvě hodiny. Jaké budou celkové náklady na tuto svolávací akci, a kde přesně se stala chyba, si Citroën nechává pro sebe. V každém případě máte-li ë-C4 v garáži, kontaktujte svého prodejce, pokud jste již od dealera nedostali příslušnou výzvu. V evidenci KBA je tato akce uložena pod číslem 011620 a má přidělen kód HWH.